Ik ben nieuw op het forum dus hoop dat ik dit op de juiste manier doe Goedenmiddag medepanners/techneuten ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. Ik rij een honda st1100 uit 1990 en dat ding is enorm veel benzine gaan verbruiken.Voorheen liep hij 1 op 12 bij korte ritjes van max 10 km en 1 op 15 bij langere ritten) Soms ruik ik een lichte benzinelucht na een rit als de motor al even stil staat maar niet altijd. Ik heb gister tijdens een Halloween rit een halve tank brandstof opgestookt (max 80km totaal gereden , rustige rijstijl in groepsverband) Er gaat 35 liter max in dus ben best wel wat kwijt. Ik weet niet de exacte liters maar toen ik wegging stond mijn meter op 3/4 en toen ik terug kwam tegen rood (nog geen lampje). Ik weet dat je niet op een tankmeter mag afgaan maar dit verschil tov de gereden km's vind ik heel groot. Dit is al de 2e tank die zo snel leeg is en dan heb ik op de dagteller nog geen 200 km aangetikt. Als ik in de tank kijk is hij ook vrij leeg. Ik heb de motor inmiddels 4x open gehad en heb lichte lekkage bij mijn benzine kraan/membraan gevonden, harde stukjes slang bij mijn brandstof filter wat licht lekte. carbs open gehad en gecontroleerd of mijn vlotters niet blijven hangen mengselschroeven gelijk gezet, een carbtune gedaan alles gerepareerd en/of vervangen. Vandaag in de werkplaats ( beroep automonteur) luchtfilter eraf gehaald, een half uur laten draaien afgezet (in een gesloten ruimte) geen lekkage of geurtje te bekennen. Zet hem in elkaar rijdt naar huis zet hem af en na 10 min een lichte brandstoflucht maar geen zichtbare lekkage. Bandenspanning is goed Er lopen geen remmen aan. Tankontluchting/dop funtioneerd goed Motor start perfect ook koud, loopt als een zonnetje en regelmatig houd in geen enkel toerengebied in en pakt ook goed op in elke versnelling. Als hij mega rijk zou staan of hard zou lekken moet dat ding ook slecht lopen of slecht moeten starten. Als ik hem aan de CO meter hang ( 2 afbeeldingen geupload een voor de linker en een voor de rechter uitlaat) zie ik een laag CO maar wel veel ppm. Ik heb me laten vertellen dat je een motor op gevoel en gehoor moet afstellen en dat deze metingen eigenlijk niet opgaan. Ik heb geen idee of dit waar is maar denk dat het wel beeld bij je verbranding geeft. Motorfiets techniek is in iedergeval heel anders als bij de auto's Wie heeft een gouden tip? Ik ben ff door mijn ideeën heen.
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
(Lang verhaal🤓)
Ik ben nieuw op het forum dus hoop dat ik dit op de juiste manier doe
Goedenmiddag medepanners/techneuten ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. Ik rij een honda st1100 uit 1990 en dat ding is enorm veel benzine gaan verbruiken.Voorheen liep hij 1 op 12 bij korte ritjes van max 10 km en 1 op 15 bij langere ritten) Soms ruik ik een lichte benzinelucht na een rit als de motor al even stil staat maar niet altijd. Ik heb gister tijdens een Halloween rit een halve tank brandstof opgestookt (max 80km totaal gereden , rustige rijstijl in groepsverband) Er gaat 35 liter max in dus ben best wel wat kwijt. Ik weet niet de exacte liters maar toen ik wegging stond mijn meter op 3/4 en toen ik terug kwam tegen rood (nog geen lampje). Ik weet dat je niet op een tankmeter mag afgaan maar dit verschil tov de gereden km's vind ik heel groot. Dit is al de 2e tank die zo snel leeg is en dan heb ik op de dagteller nog geen 200 km aangetikt. Als ik in de tank kijk is hij ook vrij leeg. Ik heb de motor inmiddels 4x open gehad en heb lichte lekkage bij mijn benzine kraan/membraan gevonden, harde stukjes slang bij mijn brandstof filter wat licht lekte. carbs open gehad en gecontroleerd of mijn vlotters niet blijven hangen mengselschroeven gelijk gezet, een carbtune gedaan alles gerepareerd en/of vervangen. Vandaag in de werkplaats ( beroep automonteur) luchtfilter eraf gehaald, een half uur laten draaien afgezet (in een gesloten ruimte) geen lekkage of geurtje te bekennen. Zet hem in elkaar rijdt naar huis zet hem af en na 10 min een lichte brandstoflucht maar geen zichtbare lekkage. Bandenspanning is goed
Er lopen geen remmen aan. Tankontluchting/dop funtioneerd goed Motor start perfect ook koud, loopt als een zonnetje en regelmatig houd in geen enkel toerengebied in en pakt ook goed op in elke versnelling. Als hij mega rijk zou staan of hard zou lekken moet dat ding ook slecht lopen of slecht moeten starten. Als ik hem aan de CO meter hang ( 2 afbeeldingen geupload een voor de linker en een voor de rechter uitlaat) zie ik een laag CO maar wel veel ppm. Ik heb me laten vertellen dat je een motor op gevoel en gehoor moet afstellen en dat deze metingen eigenlijk niet opgaan. Ik heb geen idee of dit waar is maar denk dat het wel beeld bij je verbranding geeft. Motorfiets techniek is in iedergeval heel anders als bij de auto's Wie heeft een gouden tip? Ik ben ff door mijn ideeën heen.