Jump to content

Hallo allemaal,

Even een korte vraag, mijn tankmeter staat bijna altijd op vol, ook als het contact uit staat. Ik dacht dat ie kapot was, dus een tweedehands klokje besteld. Die blijft ook op vol staan terwijl hij niet is aangesloten, als ik het metertje handmatig verstelt, blijft ie daar op staan. Hoort dit zo te zijn? Ik ben gewend ( van andere voertuigen) dat de meter op 0 staat als het contact uit staat. Als de meter op half staat, en ik kijk in de tank, lijkt ie helemaal leeg. Ik moet er niet aan denken om te moeten lopen met de pan naast me. Ik ga voor de zekerheid toch maat een tankje benzine in m'n koffer doen.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Featured Replies

Hallo Dennis, mijn benzinemeter doet het beter dan de jouwe, maar ook de mijne blijft relatief lang op (bijna) vol staan en gaat dan snel naar leeg bij het laatste kwart. Ook mijn benzinemeter blijft de inhoud aangeven als de motor uit staat, dan vind ik ook wel vreemd maar ik ben eraan gewend.

Ik gebruik de benzinemeter als indicator, ik let meer op de kilometers op mijn dagteller. Tussen de 350-400km ga ik tanken en dan tank ik meestal ca. 22 liter, dus dan zit er nog een veilige 5 liter in de tank.

Hoi Dennis, de benzinemeter hoort op 0 te staan wanneer het contact uit is. Mogelijk blijft de vlotter in de tank hangen? Of is er alleen sprake van een verkeerde aansluiting??

Zelf let ik vooral op de dagteller; wanneer je vrij consequent bent met je rijstijl heb je hier een betrouwbare indicatie aan.

• Author

Bedankt voor de antwoorden. Mijn vermoeden is dat er verschillende uitvoeringen van het metertje zijn, de ene die op 0 staat bij contact uit en de andere die op het niveau blijft staan bij contact uit. Ik heb een metertje besteld bij een tweedehands motoronderdelen zaak, en die blijft ook op elke stand staan waarop ik m zet. Het lijkt mij dat ze de onderdelen controleren voordat ze die verkopen. Ik zal de proef ok de som moeten nemen en zorgen dat ik een tankje benzine bij me heb.

St1100 meter blijft bij contact uit de hoeveelheid brandstof weergeven, gaat niet naar 0.

Wat wel het geval is, is dat het vrij lang duurt voordat de meter zakt.

Pas bij een halve tank gaat hij iets aangeven dit is normaal.

Als je twijfelt bij tanken dagteller op 0 zetten en tussen 350 en 400 km weer gaan tanken.

Ik durf eigenlijk niet te zeggen of ie op 0 gaat als ik de motor uitzet haha maar ook bij mij zakt ie eerst heel langzaam en dan als de tank half leeg is gaat het steeds sneller (tijdens het rijden).

In de tankdop kijken heeft geen zin aangezien je tank onder het zadel zit!

Dus ik zet ook telkens de dagteller op nul en ga tanken rond de 350km.

Op het moment dat je “op reserve niveau” komt, gaat op het Dashboard de Fuel-lamp langzaamaan branden.

Inderdaad “langzaamaan”, want brandt eerst zwak en wordt steeds feller.

Bij remmen gaat ie in eerste instantie weer uit.

Wanneer je weet dat dat ongeveer 5L is, dan een veilige rekensom: 5 x 15 =75 km reserve brandstof.

En dan moet je niet nerveus worden van een rode lamp op je dashboard, je weet immers hoever je nog kunt.

Ik ben zo eens met een continu brandende rode lamp van Empel naar Eindhoven-Oost gereden.

Blijkt er daarna nog ruim 2 liter in te zitten.