Jump to content

Verhoogd scherm iets voor mij?

Op mijn Pan zit de originele ruit. Ik heb hier geen problemen mee, ondanks mijn lengte van 1.92 m.

Nu kan ik via een lid van mijn motorclub een verhoogde (getinte) ruit krijgen. Hij is wat korter en heeft er nu een standaard scherm op gezet.

Zou dat wat voor mij zijn, zo'n verhoogde ruit? Zijn er mensen die er 1 hebben? Wat zijn de ervaringen?

En natuurlijk de belangrijkste vraag: wat zou zoiets moeten kosten? http://www.pksolutions.nl/images/smilies/icon_rolleyes.gif

Featured Replies

Hallo Rimco,

Ik heb mijn originele ruit vervangen voor een Vario Max ruit.

Ik ben 191 cm lang en kijk nog net over deze ruit.

tov de originele ruit zit je iets meer uit de wind, maar verwacht geen wonderen.

Hallo Rimconator,

Ik ben 1,96 en heb er een verhoogde opgezet. De originele was echt te laag voor mij, ik ving teveel wind. Nu rijd ik heerlijk relaxed en en kan mij vizier met gemak op de snelweg open laten als ik wil. Ik kijk ook nog ruim over de ruit heen. Ik heb er een puig op zitten, weet alleen niet meer de maat, volgens mij + 7,5 cm. Bij MDI in Ravenstein kan je proefrijden met diverse ruiten. Staan ook prijzen bij.

https://www.mdi-online.nl/motor-accessoires/ruiten-windschermen.html

Edit: Zie dat ik in 1300 topic zit Fool, rij zelf de 1100 :vroem:. Maar misschien heb je er wat aan Good

Edited by panerik

Ook ik (1.90 m) heb er een verstelbare getinte ruit op zitten. Overgenomen van Walter (Firewallie).

Eerst had ik er een niet verstelbare op zitten van 56 cm. De nieuwe maakt een aanzienlijk verschil. Ik zit praktisch niet meer in de wind en het staat nog eens beter ook.

Succes

Ton

• Author

Marc enu Ton, bedankt voor de reacties.

Ik zie de ruit vanavond en ga voorstellen of ik er mee mag proef rijden.

Heb het scherm nu in mijn bezit. Is wat getint en is van het merk Ermax, zegt dat iemand wat?

Edited by Rimconator

• 2 weeks later...
  • Author

Henk, klopt helemaal.

Ben echter druk met de renovatie van onze woning, dus het monteren en testen van het scherm is wat naar achteren geschoven.

Heb ook de vario max, erg tevreden over. Ben 1.83 lang en had met het originele enorm last en nu echt een stuk minder. Even een proefritje maken met 1 die de vario max heeft. Zo ben ik ook verkocht en zeker niet bekocht. De 150 voor mij dubbel en dwars waard.
  • Author

Binnenkort een paar dagen vrij en dan zal ik (samen met wat hulp) de Pan eens goed verwennen.

Ga dan ook het scherm monteren en testen, jullie horen ervan.

Volgens mij worden er nu twee types door elkaar gehaald.

Het gaat hier over de 1300 en ik zie alleen maar plaatjes van de Vario max voor de 1100 voorbij komen.

Ik had de vario max ook op de 1100 zitten en die beviel me perfect.

Afgelopen zomer wezen proefrijden met zo'n c-bailey scherm op mijn 1300.

Ik vond het een drama. Proefritje duurde dan ook maar tien minuten.

Vertekend beeld, raar gevoel.

Ik ging in eerste intstantie ook voor een ermax ruit.

Ik vind dat namelijk een hele mooie ruit tegen een redelijke prijs.

Co had er geen meer liggen dus gingen we onverrichte zaken weer naar huis.

net als met banden geldt hier... ieder zijn eigen keuze.

• Author

Ome Noot,

Dank je voor je reactie. Ik ben ook van mening dat ik er eerst een tijdje mee moet gaan rijden. Op de ST 1300 in dit geval. Daarna keuze maken.

PS De vakantie in de Vogezen in mei is geboekt, mooi testritje....:vroem:

• 1 month later...
  • 1 month later...

Hoi

Ik rij alweer enige jaren met een Clearview scherm, destijds zelf besteld in de States.

Is een duur scherm, maar ben blij dat ik deze toen besteld heb..

Een stel keggen zitten eronder, heb géén last van een 'wobbel'....

Ik zit heerlijk uit de wind, visier staat bij mij altijd open.

oh ja, ik ben 1.92 groot :D

FMB heeft ooit een groepsaankoop geregeld voor deze schermen geregeld.

• Author

Wim, bedankt voor je reactie.

Ik heb ook erg blij met mijn aangekochte ruit. Is niet echt een toonbeeld van schoonheid, maar je zit er wel lekker achter....