Chrome
Safari
Edge
Firefox
Chrome (Android)
Tap the lock icon next to the address bar. Tap Permissions → Notifications . Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
Click the padlock icon in the address bar. Select Site settings . Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
Ensure the site is installed via Add to Home Screen . Open Settings App → Notifications . Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
Go to Safari → Preferences . Click the Websites tab. Select Notifications in the sidebar. Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
Tap the lock icon next to the address bar. Tap Permissions .
Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
Click the padlock icon in the address bar. Click Permissions for this site . Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
Go to Settings → Site permissions . Tap Notifications . Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
Open Firefox Settings. Search for Notifications . Find this site in the list and adjust your preference.
Gisteren bij een kennis de klepspelling gecontroleerd, het benzine verbruik van 1 op 15 gemiddeld vond hij een
beetje teveel . Zoals te verwachten bij een machine die bijna 20 jaar oud is, is de speling aanzienlijk. Uit ervaring
weet ik dat ik alle shim’s, ongeacht of ze oud of nieuw zijn, moet nameten met een micrometer
omdat er verschillen in de opgedrukte en gemeten maat kunnen zitten. Gelukkig kunnen er shim’s die onder een
te wisselen klep vandaan komen, gebruikt worden op een andere klep. Zonder die mogelijkheid zou het
al met al nog een aanzienlijke kostenplaatje ( 8 euro per stuk x 16 bij motoport ) worden.
Nu heb ik, om te voorkomen dat je een motor twee keer bloot moet leggen ( 1 keer meten/ bestellen en 1 x
plaatsen ) , getracht om een hele set te kopen van 1.2 tot en met 2.9 dat zijn er in totaal 69, maar een investering
van ca. € 552,00 vind ik een beetje er veel. Zeker als je bedenkt dat een aantal van die shim’s waarschijnlijk
nooit gebruikt gaan worden.
Weet iemand aan een goedkopere set te komen ?