Jump to content

Uitvoegen op een snelweg.... soms gaat het erg fout.

Kwam dit tegen op internet (klik hier; let op schokkende beelden) en het lijkt erg veel op een voorval dat ik ruim een week geleden op de A-27 ter hoogte van het knooppunt Hooipolder bijna exact zo zag gebeuren. Mijn motor heeft geen dashcam....dus die beelden kan ik niet delen. In mijn geval leidde het niet tot een zwaar ongeval, omdat de bestuurder die de manoeuvre uitvoerde recht op zijn voorligger met nog minimale restsnelheid (slechts blikschade) klapte, die stilstond op de vluchtstrook/uitvoegstrook naar Made/Kaatsheuvel).

Hoe het had kunnen aflopen kan je dus in de link lezen. De bestuurster van de Focus heeft het overleefd (godswonder), maar is nog volledig in revalidatie.

Featured Replies

Snap dat niet. Krijg de indruk dat "ze ff snel nog" vrachtwagen wilt inhalen, want je zal maar 2 minuten later zijn.

Achterlangs inhalen langs een vrachtwagen....sorry, das vragen om dit soort ongelukken. Moet er niet aan denken dat er een motorrijder of groepje rijders daar netjes opgesteld stond, of een auto met kleine kinderen erin, dan zouden er toch wel zwaardere gewonden en of doden gevallen kunnen zijn.

Engeltje of niet, achterlijke actie is het. Kan er niks anders van maken.

Hoge bomen geven veel brandhout.

Dat zie je trouwens best vaak van mensen die van de 4e baan naar rechts komen. Die manoeuvres ben ik ook al tegen gekomen........ je schrikt je een ongeluk. Vaak gaat het net goed, en nu dus fout........ :Nea:Hier had men totaal geen zicht.

Andere rijstroken waren niet vrij.

Ik heb het nog geprobeerd,

maar ik kreeg te maken met allemaal klevers.

(Voor me.)