Jump to content

Beste mensen,

Ik moet één dezer dagen mijn bandjes gaan wisselen en zou dan graag de meenemer even netjes schoonmaken, nieuwe rubbertjes er op en een likje vet er op voordat de bandjes er weer op gaan. Nou had ik her en der even hier rondgesnuffeld wat ik dan daarvoor zou moeten gebruiken. Nou kwam ik niet verder dan het vinden van een pot loctyte 8012, welke dezelfde eigenschappen heeft en hier in de buur verkrijgbaar is. Dit was makkelijker gevonden dan Moly 60 hier in de buurt.. Geen idee wat zo'n potje zou moeten kosten.. Nu wel! Potje kost gewoon €45! Nou gebruik je niet zo gek veel en dus vind ik het zonde om zo'n hele pot aan te schaffen. Heeft er iemand zo'n pot Moly 60 (of iets vergelijkbaars met dezelfde bestanddelen )staan, waar ik tegen een vergoeding een klein beetje uit zou kunnen krijgen? Liefst regio Westland/Den Haag/Maassluis? Ik hoor het graag van iemand, mocht die dit geen punt vinden.

Featured Replies

Molybdenum grease NL I 2 Even naar Brezan automaterialen en dan ben je voor € 10,00 klaar.

Als je in de buurt van Aalsmeer woont kan je bij mij wel een lepeltje komen halen.☺☺

Grt,

Ryder.

Honda Moly 60 vet in Tube kun je bij mij kopen voor 25,00 advertentie staat ook op Markplaats ik heb 4 tubes in Amerika gekocht en daar import belasting over betaalt.

Ik woon in Bodegraven en heb er nog 2 te koop

Ik heb voor een potje van 1 kg 82€ betaald, krijg ik nooit op.

Maar kan wel zeggen, dat elke keer dat het achterwiel er uit gaat, dat ik dan ook elke keer de overbrenging proper maak en dan terug nieuw vet aan doe. Het is misschien wel wat overdreven, maar het kan zeker geen kwaad deze in de watjes te leggen. Zo zal ook de meenemer véél langer meegaan, en dan krijg ik misschien mijn potje tegen dat ik 70 ben toch op.:D Of dat er hier panners zijn die wat vet nodig hebben, mogen langs komen.

Br2 met zijn geringe percentage molybdeen is juist de reden dat de cardans van de 1100 zo snel slijten. Honda heeft dit voor de 1300 gecorrigeerd naar GN. GN bevat het hoge percentage molybdeen.

Martin

Zoals die van mij met 60% molybdeen, maar ja heb hem wel niet voor niks 82€ de kg moeten betalen.

Als je kwaliteit wil betaal je er gewoon voor, als de prijzen echt buiten gewoon lager zijn, waar velen zich aan laten misleiden is het dikwijls namaak en brol.

Maar ook nutteloze informatie, zo als:

BMW, da’s Brol Met Wielen – hoor je soms wel eens zeggen door mensen die hem niet kunnen betalen. :gek:

Zou je gelijk in kunnen hebben wat het de K-versies betreft. Want de R kocht ik privé niet al won ik de loterij.

Al helemaal de GS niet al was het al om de volgende annekdote;

Zit je op terras van hotel in de Ijfel na een lekker dagje sturen, komt er een groepje, jawel GS rijders, de parkeerplaats op. 1e dat opvalt;

Motorfiets BMW, maar ook helm, handschoenen, laarzen en pak. Allemaal BMW. Bekruipt me het gevoel dat het om een merk gaat en niet omdat het allemaal toevallig het beste zat. Dat is me iets teveel toeval...

Dan 's avonds aan de bar, praatje, maar gesprek wordt al snel aangestuurd op het geweldige rijgedrag van een GS.

Vraag wat hij in z'n 'carriere' allemaal gereden heeft. "Euh, van alles!"

Na doorvragen bedoelde hij daarmee allerlei typen BMW met boxermotoren en verder eigenlijk nooit buiten de keuken gekeken...

Merk op dat hij feitelijk dus geen tot zeer beperkt referentiekader heeft op dat gebied....

Gesprek was snel voorbij. [emoji12]

En zo'n ding stuurt erg goed hoor, weet ik uit ervaring. Maar bij sommigen lijkt het alsof dat bijzaak is.

Heb het al vaker gezegd, de boxer is gewoon niet m'n vriendje. Des te meer moeite kosstte het me na het proefrijden met de nieuwe R1200RTP LC (wat een waffel vol...) Ik bijzonder aangenaam verrast was. Stuurgedrag vergelijkbaar met de huidige maar de loopcultuur van die nieuwe boxer.... Heb tot 2 keer toe gekeken of het echt nog wel een boxer was. Wereld van verschil!!

En verder wil ik het daar niet meer over hebben....[emoji6] [emoji23]

Edited by Mikey

• Author
haha ik zeg als oud-bmw boxer rijder rijder maar niks. Had daar ook geen Moly vet nodig, alleen een nieuwe versnellingsbak met 65.000 km.. Maar als hij het deed, was het een erg fijne machine.. Geen heimwee overigens haha!
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ik heb al diverse keren aangeboden dat men hier een likje Moly vet kan komen halen.

Zo'n klein sambalpotje van de sjinees vol, daarmee kan je jaren vooruit.

maarja als er dan ondanks toezeggingen geen Hond a op komt draven houdt het voor mij op he.

aanbod geldt overigens nog hoor. Ik ben niet rancuneus of zo hahahahahaha

Noot zit er dan ook 60% molybdeen in, want ik betaal daar wel nu 86€ de kg voor.

Want ik kan ook vet kopen waar 5% molybdeen in zit, en die betaal ik 10€ de kg.

Ik heb nog een vol potje staan van 150 gr vet, voor iemand die interesse heeft, stuur maar een pb.

Br2 is voorgeschreven voor 1100, maar bevat laag percentage molybdeen....

GN is voorgeschreven voor de 1300 en bevat hoog percentage molybdeen.

Zo'n tube heb ik ook, krijg ik ook voor m'n vut niet meer op dus uit het noorden kunnen ze ook bij mij terecht. Komt van m'n dealer uit Schiedam. [emoji13]