Jump to content

Heren ik heb een vraag, in januari mijn motor gekocht bij Co snoek, in april valt mij ineens op dat mijn rechter veerpoot vettig is, ik terug naar Co snoek die de veerpoot gerepareerd heeft onder garantie. Ik heb toen gevraagd of mijn linker voorpoot ook niet tegelijkertijd van nieuwe olie voorzien moest worden maar dat vond hij niet nodig.

Nu is mijn vraag als ik links oude olie heb en rechts nieuwe kan ik dit dan merken in het rijgedrag van mijn st 1300 uit 2006.

Zelf heb ik het idee dat er iets niet helemaal lekker zit voorin http://www.pksolutions.nl/images/smilies/icon_biggrin.gif

Graag jullie mening

Featured Replies

Als jij het idee hebt dat het niet lekker zit dan is dat zo .... Wat we ook zeggen ....

Ik zou beiden poten tegelijk gedaan hebben ...

Technisch is het vervangen van de olie in de andere poot niet nodig. Beide poten zijn strak gekoppeld , dus mag verschil in demping tussen de poten niet uitmaken. Het zou mij beter hebben geleken de olie in beide poten te vervangen. De garage kan tenslotte niet weten welke viscositeit in de andere poot zit, tenzij zij deze zelf recent van nieuwe olie hebben voorzien.

Ik zelf ververvang ze allebei, lang zal het niet duren dat de tweede zal gaan lekken.

En dan heb je weer een boel sloopwerk, die olie en extra kering zal de zaak nu toch ook niet maken ( 15 € tezamen )

Maar ja zakelijk bekeken als de tweede vork gaat lekken na de garantie, verdient de dealer er weer aan.

Maar ja zakelijk bekeken als de tweede vork gaat lekken na de garantie, verdient de dealer er weer aan.

Jep, zakelijk gezien alleen dat vervangen wat kapot is. Want wat niet is, kan nog komen.

En dus zoals Marc aangeeft, poen poen poen.

Had dit niet verwacht van Snoek trouwens, maar begrijp het helaas wel.

Hoge bomen geven veel brandhout.

• Author

Van de week maar eens bij hyperpro in alphen à/d Rijn hun mening vragen.

Hoe is trouwens jullie mening over de vering als ik die laat vervangen daar, aanrader of weggegooid geld?

Hai thom, laat even weten wanneer je gaat. Is bij mij om de hoek.

Wat ik gehoord heb is dat je ook met de olie voor verandering kan zorgen. Dus alleen dikkere of dunnere olie bv.

Ikzelf heb hyperpro's met een andere olie, tip van goeroe Luc, dan hun gebruiken en moet zeggen, ik vind hem prettiger op de weg liggen dan met de olie van hyperpro.

Maar goed, bas zit eigenlijk om de hoek bij mij, dus als ik vrij ben en je bent in de buurt, bakkie koffie is zo gezet. [emoji1] heb je tommie tom, oudere versie, daar kan ik ook wat mee [emoji18]

vervang je ook 1 remschijf of 1 schokbreker kom op eenieder weet wel beter

Heb laatst alleen me buitenste remblok vervangen. [emoji8]

We moeten niet vergeten dat de diktes van de voorvorkolie volgens de SAE standaard niet gelijk ziin in vergelijk met de iso vg waardes

enkele merken daargelaten maar de fabrikanten geven ze niet op dus we hebben merken met verschillende aanduidingen zoals ultra light, light medium de andere spreekt of dikte 10 20, of zelfs 30

mijn ervaring is dat hyperpro het ook niet aan(wilt) geeft

Je moet dus terug grijpen op de adviezen van de fabrikant zoals honda en die hanteren de Iso VG

voorvork olie dikte vergelijk.pdf

• 1 month later...

Bij een set hyperpro wordt de door hyperpro aanbevolen olie geleverd.

Dit doen ze niet voor niks he.

Bij de standaaard verensetting kun je nog een beetje stoeien met de viscositeit van de olie.

Standaard zit er bij mijn weten 7,5 in de pootjes.

Als de middelen het niet toelaten en je wilt toch wat stugger afgeveerd worden, is een overstap naar een wat dikkere variant het overwegen waard.

Ik heb er zelf nu 10w in zitten en het beval me prima.

het is heel simpel.

De een houdt van vering á la Cadilac en de ander van hard tail.

maar vering blijft zo persoonlijk,

In de basis zijn vaak de veren te licht voor de hedendaagse europeaan,

en dat hyperpro iets adviseert blijft nog steeds een advies waarbij de fabrikant (hyperpro) een bepaalde doelstelling nastreeft

ik vind hun vering over het alg erg hard bovenin en mis daardoor een stukje comfort

vanuit dit gevoel vind ik hun keuze van olie vaak verkeerd en neem een lichtere olie

dat wil niet zeggen dat ze dit niet aan kunnen passen want hun service is erg goed en men zal altijd streven naar een oplossing

als laatste noemik mijn eigen motorfiets

waar hyperpro een dikte neemt van sae 10(iso onbekend) kiest Hagon juist een dikte van 2,5(iso 5)

en dit is een groot verschil!!

Ik noem het maar karakter

• 3 weeks later...

De garage kan tenslotte niet weten welke viscositeit in de andere poot zit, tenzij zij deze zelf recent van nieuwe olie hebben voorzien.

Nou Martin,

Als ik Co een klein beetje ken kan ik stellen dat hij dondersgoed weet welke olie hij in de pootjes kiepert.

Co is niet de man die met huttekutjefluttespul werkt.

Hij is een man die sich aan de richtlijnen van honda houdt...

maar dat even terzijde

Arno, ben zelf aantal malen bij Snoek geweest. Man weet waar die het over heeft.

Aan de andere kant lees ik, in mijn beleving, vaak eenzijdige negatieve verhalen.

Ik wil daarom ook vragen om ervoor te zorgen dat we moeten oppassen voor stemmingsmakerij. Co Snoek moet het niet van zijn uiterlijk hebben om een dergelijke reputatie te hebben opgebouwd.

Laten we wel eerlijk zijn[emoji51]

De vraag van de TS is trouwens een terechte vraag.

Ik vraag me hardop af of dit nu wel zo een slimme beslissing is geweest van Co om een kant te voorzien van nieuwe olie, aan de andere kant, is de olie een week oud van de andere kant, kan ik me zijn standpunt voorstellen. Allemaal subjectief.

Hoop dat Thom iig van zijn motor kan genieten. Dat Thom benoemd dat hij het niet vertrouwt doet niets af aan Co en vind zelf dat de beleving van Thom meer op de voorgrond gezet mag worden ipv af te vragen: wel of geen olie in de andere poot.

En desnoods kunnen we er altijd nog andere olie ingooien Thom!

Ps al bij hyperpro geweest bij Bas?

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Author

@ Dennis,

In november heb ik hyperpro vering laten plaatsen door Bas, en ik moet zeggen het is een wereld van verschil.

Het gevoel wat ik miste in mijn oude vering, is weer helemaal terug bij deze nieuwe hyperpro upgrade. Ik ben er blij mee.

Ik heb Bas nog gevraagd of het invloed kan hebben dat aan de ene kant nieuwe olie zit en aan de andere kant oude olie, naar zijn mening zou je dit niet kunnen merken.

Vreemd. Ik heb hyperpro's met dunnere olie en de pan is veel lekkerder te berijden nu. Een heel ander verschil. Had bas een jurk aan? Meestal is die dan dronken[emoji23][emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 4 weeks later...

Ook als je keerringen niet lekken kan een ST1300 beetje stuiteren aan de voorkant, komt door ouwe olie.... Nieuwe olie erop en weg is het probleem.

En hard of zacht geveerd is een kwestie van smaak....