Jump to content

Even gaskabeltje afstellen door dennis

http://www.st1100-1300.eu/data/avatars/m/0/328.jpg?1414587914

Ok vrijdag morgen op tijd uit de veren (had post van Dennis nog niet gezien) want Dennis zou even de gaskabels komen afstellen.

Kreeg 's morgens een whatsapje daarbij gaf Dennis aan toch even naar Waffie te rijden voor een nieuwe voorband, hij stuurde daarbij een foto waarbij de hap uit de band duidelijk zichtbaar was.

Tussen de middag kreeg ik een Whatsapje waarbij Waffie aan het lassen was aan het voorwiel, de lagers waren niet goed meer en Waffie ging deze even vervangen.

Rond 1 uur kreeg ik een Whatsapje van Dennis dat hij klaar was en onderweg ging vanaf "Spundel" ??? nooit van gehoord, maar onder Breda, hij zou dus ruim 1 uur onderweg zijn.

Om 15.30 uur kwam Dennis de Karperstraat inrijden, en nadat hij wat motor kleding had uitgepeld gingen we aan de uitgestelde lunch beginnen.

Bakkie koffie.... nee, Dennis drinkt geen koffie, hij is een echte thee drinker, dus een tip voorals Dennis een keer langs komt zorg voor thee, Pepsi Max en appelsap.

Na de lunch aan de slag, even de kabels afstellen, na een hoop gepiel had Dennis de gaskabels aan de gang, heel als het stuur gedraaid werd kwam de gashandel niet terug naar neutraal.

Even nadenken hoorde ik hem zeggen, haalde een slang los van het luchtfilter huis, en liet de gaskabels achter deze slang lopen en zie.... hallelujah...... de gashandel kwam terug naar neutraal hoe het stuur ook stond.

Dennis keek en zog, "nee die veren van de bok en de zij standaard zitten niet goed die moeten achterom" dus Dennis de veren van de bok en de zij standaard los gehaald gesmeerd en correct gemonteerd.

"De beugels van de uitlaat zitten niet goed" dus Dennen beugels losgehaald op juiste plaats gedraaid zodat de bok er niet tegen aan kwam.

"De zij standaard komt tegen de uitlaatbocht als deze naar boven staat" rubber stootblok te klein, dus Dennis van een oud stuk waterslang een stootblokje gefabriceerd en nu werkt het goed de zij standaard komt niet meer tegen de uitlaat bocht.

"Ehhh je tank moet je even naar een lasbedrijf brengen om te laten controleren" aan de onderkant, onder het rubber zat wat roest, dus morgen maar even laten controleren.

Het even de gaskabel afstellen is dus even iets langer geworden, Dennis ging rond 19.00 uur weer terug naar huis.

Dennis ik ben je heel dankbaar dat je me geholpen hebt met mijn fiets.

zoals het er nu naar uitziet gaat hij maandag weer de weg op.

Groet,

Gerry

Edited by gerry

Featured Replies

• Author

Om 9 uur ga ik naar de neef van mijn vrouw, hij heeft een las bedrijf, en gaat even naar de tank kijken.

ik hou je op de hoogte.

groetjes Gerry

Tussen de middag kreeg ik een Whatsapje waarbij Waffie aan het lassen was aan het voorwiel, de lagers waren niet goed meer en Waffie ging deze even vervangen.

Even een gekke vraag maar wat heeft lassen aan het voorwiel te maken met een nieuw lager?

Gr William

We hebben een rups gelast aan de binnenzijde van het lager. We kregen het er niet uit. En dmv een rups te lassen tikte we het lager er zo uit. Soms vragen bepaalde situaties om bepaalde acties....en die foto incl verhaal had ik naar gerry gestuurd.

Daar bestaat toch een polietrekker voor, of andere gereedschappen voor de lager er uit te halen.

Of maak er zelf eentje.

Zo ben ik bezig met zelf een polietrekker te maken (draaien ) voor de flens die voor de rubbers zit aan het achterwiel van een st1300. Ik was van de week bij een Honda Dealer gaan horen dat er speciaal gereedschap daar voor bestond, en er werd een mekanieker bijgehaald en vertelde mij dat daar niets voor handde was. Zodus word het iets uniek.

.http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley2395.gif

Ja die bestaat...zucht.......maar soms kun je alle gereedschappen van de wereld hebben, maar als het niet lukt, heb je gewoon crea gedachten nodig en klaar nu denk ik?

Wij gaan de patenten in, met die badmuts van je:angel:

Dan worden we rijk en kopen een bmdingus 1600.

• Author

Net terug van lasser, heeft het roest verwijderd en dikte meting gedaan ik goed

Vervolgens tank op druk gebracht met 40 Psi druk, na de koffie was hij niets terug gelopen.

Hij heeft de onderkant met een zwarte coating ingespoten, en morgen kan ik de tank ophalen (moet drogen)

Dus vanmiddag maar de voorkant voorzien van plaatwerk, en morgen dan maar de tank inbouwen en de recht van het kunststof opbouwen.

Mooi gedaan! Rubber lekker in de kit gooien en dan wheelies?

Lijkt mij iig fijn gevoel te weten dat de tank goed is.

Hoge bomen geven veel brandhout.