Jump to content
Mijn koppeling begint steeds meer te schokken. Dit doet hij alleen op het moment dat je bijna de koppeling heb laten op komen. In ze een het ergste. Dit is erg vervelend bij het op trekken bij stoplicht. Echter als de motor koud is, rijd hij super . Dan totaal geen last. Maar als de temperatuur op loopt naar het midden begint de ellende.vloeistof al vervangen. Slave schoongemaakt. Nu weet ik het effe niet meer. Wie kan me verder helpen.

Featured Replies

• Author
Kan het iets te maken hebben met de koppelings cilinder . Deze is bij mij nog niet nagekeken. Of heeft dit geen onderhoud nodig zoals de slave.
  • Author
Klopt net ververst. Castrol 10w40 voor motor. Half synthetische. Voor verversen had Ik hier ook al last van. Maar doordat ik steeds vaker file rijd van werk naar huis gaat dit probleem meer op spelen.
  • Author
Oké bij mij is beneden al revisie set. Boven Nog niks van. Ga ik nu aan werken. Met hulp van Dennis. Laat wel weten of dit bij mij geholpen heeft.

Als je systeem goed ontlucht is en de koppelingsvloeistof is nieuw kan de mastercilinder

onmogelijk de problemen veroorzaken die jij aangeeft Cees.

De koppeling heeft twee momenten/plaatsen waar de kracht van de aandrijflijn gedempt wordt.

De eerste is de veren in het koppelingshuis ( 3 gewone en 3 sterke veren )

en het tweede punt zijn de rubbers is je cardan/meenemer.

Veeleer denk ik aan de veren in het koppelingshuis en dan bedoel ik

niet de veren waarmee de platen aangedrukt worden en je kunt

vervangen, maar de veren achterop het huis/korf [22100-MT3-000] zelf.

Die lopen ook gewoon in de motorolie en kunnen op den duur aan kracht

verliezen. Behalve dat het irritant is kan het verder geen kwaad. Tenzij er één gebroken is

natuurlijk , maar dat komt nauwelijks voor en geeft meer problemen.