Jump to content

Hai,

Gister bij bezoek aan Patrick zag zijn vader dat mijn voorband beschadigd was.

Is gewoon echt een hap uit me band. Bijna tot op canvas.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/dfa90a22e5288f9ddc647e9f4ec92def.jpg

Enige wat ik me kan herinneren is dat ik aantal weken terug over die grote kiezels heb gereden op de A12.

Had hier nog een topic over geopend aangaande dat ik toen een pech haven had opgezocht en melding had gemaakt van de zooi op de weg

Heb niet meer naar mijn voorband gekeken.

Ga toch de gok wagen om me band te verhalen bij rws. Niet geschoten is altijd mis.

Nu naar waffie voor een nieuwe voorband.

Dat zit dus goed!!!

Hoge bomen geven veel brandhout.

Edited by Dennis

Featured Replies

Kijken waar je rijdt Gozer!;)
  • Author

Dat is het dus[emoji1][emoji1]

Inmiddels bij waffie! Schijnt een stuk metaal te zijn geweest. Echt, nergens erg in gehad. Ga toch maar vaker me banden checken.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/4ef71f2ddc52411e188afee74b75c88c.jpg

Wat een bewaking.......................een DRIE TANDER (op de achtergrond) en een ouwe hond!Aggressive

Is die drie tander bedoeld om de hond weg te krijgen of heb ik het mis.

Of is dat voor iets anders weg te krijgen.http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley351.gif

Edited by marc pan

• Author

Ach, die is zo lief! Echt lieve hond. Ad ook lief.

Reden achter het wiebelen van me wiel zijn we achter gekomen.

Echt, te zot voor woorden. ijzerafzetting op een lager???

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/0ca268a8f12a87b075108bf5566601d5.jpg

Gelijk maar lager vervangen bij Waffie.

Waffie, je bent een kanjer. Dit is de reden dat ik liever ruim een uur op me motor stap om me band te laten vervangen.

Feit dat ik het zelf mocht doen, vond ik top.

Dank je wel voor de goede service!!!

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/0121b3afa85f39af24035a5eff9bffae.jpg

Edited by Dennis

Gewoon roestvorming door water. (Moet je Honda eens onderstoppen i.pl.v. in de regen te zetten):Biggrin

Dennis,

je hebt ze dan toch alle twee vervangen hoop ik.

En in het vervolg, was dan is eerst die koolscheppen voor je er een fotoke van neemt.http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley2569.gif http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley2395.gif

• Author

Nee 1. Is zat. Velgen gaan nog de poeder coating in en waarschijnlijk wordt me voorveld vervangen. @henk: stop met leuk vinden van niet lieve berichten aan mijn adres en zeg er wat van! Nondeju!![emoji8]

het andere lager was in orde..

industrieel gezien vervang je alleen dat lager wat stuk is of op korte termijn gaat (speling)

waarom gaan lagers stuk.. zijn hele boeken over geschreven

en van alle standaard redenen kunnen we er maar weinig op de motorfiets op los laten

maar meestal ligt het aan smeren en of slechte plaatsing (zoals er in slaan)

maar we hebben het weer met alle liefde gedaan bedankt dennis voor het vertrouwen

het andere lager was in orde..

industrieel gezien vervang je alleen dat lager wat stuk is of op korte termijn gaat (speling)

???? Ken heel wat voorbeelden (ook industrieel) waarbij men bij een defect lager zelfs verplicht is alle lagers op die as te vervangen. Denk dat bij een lager dat na 'ig' duizend kilometer de geest heeft gegeven het alleen maar wijs is andere lagers ook te vervangen. Kan hetgeen Henk zegt dus wel plaatsen.

• Author

Rene, ik ken heel wat voorbeelden waar dit (ook industrieel) bij een defect lager men NIET verplicht is. "Alleen maar wijs is", is speculatie.

Ik sta geheel achter de uitspraak van Waffie, maar begrijp jouw opmerking ook, ben het alleen niet eens met het feit dat je eigen ervaringen erbij haalt als argumentatie. Dat is direct van tafel af te vegen, omdat ik ook weet welke lagers, (ook industrieel) je niet verplicht bent te vervangen als er 1 kapot gaat. E

Alleen kun je niet jouw persoonlijke voorbeelden aangrijpen als argument, want dat is niks meer dan subjectieve informatie tov andere persoonlijke voorbeelden die haaks op die van jou staan.

@Henk: je hebt een goed punt. Kans dat het andere lager is aangetast, is dan groter. Is nagekeken en was niet het geval. PS: gerard heeft het over roestafzetting, dat was niet het geval bij mij. Dus hoe die erbij kwam??? maar goed, dat is Gerard, die ziet ze echt vliegen :Biggrin

Was het wel zo geweest, had ik MISSCHIEN gekozen hebben om het lager te vervangen. Want eind november mag ik onder het mes en kunnen me wielen gepoedercoat worden.

Als dat gebeurd is, worden alle lagers vernieuwd. ;)..... deze lagers zijn ooit langsgebracht door ome Henk zelf.

Maar dan blijft de opmerking van Waffie ook overeind staan, want daar sta ik ook achter. En we vervangen allemaal wel eens niet een onderdeel, als is het wel makkelijker op dat moment. Kan een centen kwestie zijn, of bv persoonlijke ervaringen dat het gewoon niet hoeft. Een ander zou zich hier totaal niet in kunnen vinden bv.

Laten we dus stoppen met elkaar overtuigen.

Bij het ene ben je verplicht om alle lagers te vervangen en bij de pan st1100 hoeft dat niet.

Wat ikzelf jammer vind is dat de context van dit verhaal niet wordt gewaardeerd op een wijze die ik graag zou zien. Of ik heb het topic verkeerd ingeleid, dan leg ik dit stuk bij mijzelf.

Gisteren erachter gekomen dat de band beschadigd was, (dank aan vader Patrick), om 22:15 Ad gebeld en vanmorgen om 9uur gebeld dat de band binnen was.

Daar gaat dit stuk over, over service. Net zoals de stukken die bij het MKT staan, om hulp en dankbaarheid. Laten we dit zo houden. Vragen stellen ok, stellingen innemen vind ik niet op zijn plaats.

Tijdens band verwisselen, komen we erachter dat er een lager kapot is. Die wilde IK direct vervangen hebben. Andere lager visueel geïnspecteerd als met een speciale tool getest of het lager ok was.

Dus al met al goede service.

Waffie, nogmaals dank voor de snelle hulp en het feit dat je meer moeite gedaan hebt dan er van een "bandenboer" gevraagd mag worden.

Edited by Aurumpan

Vond het ook wel mooi om te zien dat de hap uit je band ook aan de binnenkant van de band zijn sporen had nagelaten. Iets wat aan de buitenkant misschien "wel meevalt", kan aan de binnenkant de structuur van de band behoorlijk aangetast hebben. Als je dan besluit er mee door te rijden, dan kan dat wel eens rampzalige gevolgen hebben. Dat vond ik dus wel een aardig leermoment, je bent altijd al vrij alert op de 2 banden maar zo zie je maar hoe belangrijk het is.
  • Author

Vroeg nog aan waffie, of het echt nodig was idd om de nieuwe band te monteren.

Ad gaf aan dat je niet kan zien aan het canvas "binnen de band" of het beschadigd was.

Nadat IK, jawel, ik heb de machine bediend, mijn band eraf gehaald had, kwam ik tegen waar Ad het over had.

Mijn geweldige paint foto laat goed zien wat de schade is van een stuk rubber dat uit me band lag, waar je het canvas niet kon zien, wel laat zien dat de schade groter is dan je denkt.

Het moet iets scherps zijn geweest. Enige wat ik me kan bedenken is die avond op de A12.

Toen lag er een hoop zooi op de snelweg waar ik rws voor heb gebeld.

Kun je nog na zoveel weken aanspraak maken? We gaan het meemaken.

Even een nette email naar rws en de situatie uitleggen. Eerlijk is eerlijk, de hap uit het rubber leek ook niet "vers".

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/1830e461cb2b860ce9c749bc7ac48f79.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/31/6d2a82c20e8c9d9ee3bc71c173fe40d0.jpg

Beste Dennis, het argument van Waffie "industrieel gezien vervang je alleen het lager dat defect is of op korte termijn stuk gaat", klopt dus ook niet . Dat is het enige dat ik duidelijk probeerde te maken.
PS: gerard heeft het over roestafzetting, dat was niet het geval bij mij. Dus hoe die erbij kwam??? maar goed, dat is Gerard, die ziet ze echt vliegen :Biggrin

Nie zo eigenwijs lullen het andere lager is net zo oud!:waiting:

Dennis,

die hap in je band,

- misschien is het uwe hond zijn nieuw speeltje geworden

- of krijgt uwe hond te weinig eten.http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley1250.gif

Edited by marc pan

• Author
Nie zo eigenwijs lullen het andere lager is net zo oud!:waiting:

Waar staat roestafzetting in mijn post. behalve dat ik aangegeven heb dat ik me lager vervangen heb. Of haal je dat uit de foto, waar smeer en overige zooi op dat moment van buitenaf op het lager is gekomen? Of de lasnaad in de lager, die erin is gelast omdat we het lager er niet uit kregen? En door middel van een rups aanbrengen sloegen we het lager er in een keer uit.

En nee, het andere lager is in deze niet net zo oud. Weet daarom niet waarom ik "eigenwijs aan het lullen" ben.

@Rene, ikzelf weet niet wat Ad concreet bedoelt met industrieel. Als dat zijn mening is, so be it. Ik sta zowel achter jouw opmerking als die van Waffie. De rest maakt me geen drol uit.

Enige waar ik me aan stoor nu merk ik, dat jullie dit topic, waarin ik mijn dankbaarheid toon, dit lees alsof jullie op een of andere manier een statement willen maken. Of dit klopt, weet ik niet, hoef ik ook niet te weten. Ik geef alleen aan hoe het commentaar op mij overkomt. Ditt gaat dus niet om of ik gelijk heb, maar is een vraag aan jullie of dit de intentie was die jullie voor ogen hadden.

Edited by Dennis

• Author
Dennis,

die hap in je band,

- misschien is het uwe hond zijn nieuw speeltje geworden

- of krijgt uwe hond te weinig eten.http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley1250.gif

Kom er net achter dat het me kinderen waren..........

Enige waar ik me aan stoor nu merk ik, dat jullie dit topic, waarin ik mijn dankbaarheid toon, dit lees alsof jullie op een of andere manier een statement willen maken. Of dit klopt, weet ik niet, hoef ik ook niet te weten. Ik geef alleen aan hoe het commentaar op mij overkomt. Ditt gaat dus niet om of ik gelijk heb, maar is een vraag aan jullie of dit de intentie was die jullie voor ogen hadden.

"Tob niet, het komt toch anders".

Grapjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..................................verdomme hij wordt serieus!:Lol:

• Author

[emoji18] en we liggen weer op 1 lijn. Ik ga nu lekker sturen naar nunspeet om te klussen! Op de meuteur. [emoji1]

om misverstanden te voorkomen,

er zijn vele redenen waarom iets wel of juist niet gebeurt

Ieder bedrijf heeft een eigen policy en personeel draagt dat beleid uit ,

of dit nu de zuivelindustrie of de petrochemische industrie etc

daar hoort ook reparatie en onderhoud bij.

de ervaringen van Thunderstreak zijn anders en had mij mogelijk dan ook gevraagd beiden lagers te vervangen indien het probleem met zijn motorfiets had voorgedaan

ik kan niet meer doen dan adviseren op de feiten zoals ze er liggen

maar we dwalen af

ik wens dennis veel rijplezier

• Author

Juist um Ad.,

Als er echt op de inhoud gaan zitten dan is het een kleine moeite om de vraag te stellen waarom de ARBO wetten niet zijn nagekomen, als iemand blij is gemaakt dat zijn probleem is opgelost.

Het allerbelangrijkste in mij ogen mis ik.

Heeft men gezien dat een hapje rubber uit je band, de binnenkant dermate beschadigt dat dit levensgevaarlijk kan zijn. Waffie gaf dat al aan voordat de band er af was. Op de vraag of het echt nodig is, gaf Waffie aan dat je soms niet van de buitenkant kan zien wat het met je canvas gedaan heeft, dus vervangen is altijd een goede keuze. Band ging eraf en Waffie zijn verhaal werd gelijk objectief.

Hoop dat men inziet dat men wat vaker de banden bekijkt, om dit soort zaken tijdig te constateren en actie te ondernemen. Wat aan de buitenkant er goed uitziet, kan van binnen zo verrot zijn als de pest.

Denk dat eind november de wielen er af gaan voor poedercoating, denk dat ik de brug er ook vanaf haal en die gelijk ook aan de meesters meegeef.

Als de wieltjes terugkomt, vervang ik alle lagers, die ik al via Henk gekregen heb.

Ik neem het risico niet met al dat fijne gedoe met poedercoaten.

Alleen nu nog de kleur velgen.......en helaas....weer de band eraf....

Probleem met de dunlop roadsmart II is dat deze niet geheel aansluit aan mijn velg. Lekt op de rand. Elke ander type band kun je erom heen gooien en geen probleem.

Geen lekkage, maar elke voorband roadsmart II lekt op de rand...

Dus dat wordt dus even een Waffie truuk uithalen :biker:

Het rijplezier is weer terug!!!

Edited by Dennis