Jump to content

Wie heeft er ervaring met de Metzeler Z 6.

Ik wil deze anders wel eens laten plaatsen onder de st 1300.

De huidige Michelin Pilot Road3 is aan vervanging toe na zo'n 19000 km.

De Dunlop Roadsmart Sportmax is nog moeilijk te verkrijgen, werd vervangen door de Dunlop Roadsmart II .

Daar was ik ook tevreden over met een gemiddelde van 18000 km, waar ik drie setjes heb opgereden.

En daarom ben ik eens benieuwd wat de Metzeler Z 6 te bieden heeft.

Edited by marc pan

Featured Replies

• Author

Hé Gerard,

mooie tip, en als ik het goed bekeken heb op uw link presteert deze band goed.

Ik zal hem is direct bestellen zele.

• Author

Daar heb eigenlijk wel gelijk in Piet, ik heb nog nooit op de motor een Metzeler gehad.

Alleen 34 lentes geleden had ik een zundapp Ks 50, daar lagen ook Metzeler banden op, maar ja dat kan je niet gaan vergelijken hé. Ik wil gewoon een nieuwe uitdaging aangaan met Metzeler, en daarom dit bericht. Maar ik heb ze zonet al besteld.

Edited by marc pan

Op mijn FJR is de M6 nu weer terug. Band heeft veel minder de neiging om op het loopvlak af te platten; minder in elke geval dan de Michelin Pilot3 die ik tussendoor had. Blijft dus prettig sturen en is ook een stuk duurzamer. Inmiddels 12000 en nog niet op.

Ik heb op de Metzler Roadtec z6 gereden, deze waren zoveel beter als hun eerdere serie lasertec banden.

De Roadtec z6 heeft prima grip met droog en nat weer, en ik heb rond de 11500 km met een setje banden gedaan.

Maar rond de 8000 Km begon de band iet wat vierkant te worden, maar bleef goed presteren.

• 1 month later...

Op mijn 1100 ook twee sets Metzeler Z6 gehad.. Helemaal niks mis mee hoor. Prima band met mooi slijtpatroon.

Of ie op de 1300 bet zo goed bevalt zal moeten blijken uit het verhaal van Marc.

Voorlopig gaat mijn Mooie Rooie zondag voorzien worden van de T30.

Ondanks dat ik over de BT023 ook stik tevreden wil ik toch wat anders proberen want de achterband begint toch na zo'n 10.000 kilometers aardig te cuppen...

En natuurlijk zijn banden een heel persoonlijke keuze.

Dus laat het alsjeblieft geen Cuppen Soep worden hier Wink:Wink:Wink:

Hahaha Cees.

Ik heb je helemaal niet gezien bij Ad. Hoe kan dat nou?

Nou komop.. vertel eens he.:D:D:D

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk