Jump to content

Toch maar overgestapt op michelin achterband

Na slechte ervaringen met de Bridgestone BT023 en de Bridgstone T30 heb ik nu een Michelin band laten monteren.

Het is de Michelin Commander 2 in de maat 160/70B17 73V, ik ben benieuwd of deze band het langer gaat doen dan de moderne Bridgestone banden met Nano technologie.

Deze band staat niet in de banden zoek machine voor de ST1100 ('90), maar het is wel de juiste maat.

Bij de Bridgestone banden had ik na 4000 Km al vlakke kanten op het loopvlak, ik hoop dat onze Franse vrienden een beter product hebben gemaakt.

Ik laat weten wat ik er van vindt.

Groet Gerry

• Replies 129
  • Views 20k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

De michelin commander II is een custom tyre(cruiser) en je moet dan toch echt denken aan fietsen die log en zwaar zijn

Ik mag hopen dat deze band jouw het gewenste plezier gaat geven want het zou zeer zeker geen band zijn die ik zou adviseren op de pan europeen

en daar staat ze ook niet in de applicatie lijst van Michelin

maar deel je ervaringen ?

• Author

Ik heb ervaringen gelezen van Pan rijders in Amerika, die positief waren ober deze band.

Dus heb ik de gok genomen, en maar een band aangeschaft welke niet door een advisory wordt gekend al band voor een ST1100.

Tja wat dan wel rijden, ik rijd 5 dagen per week 130 Km en dus ongeveer 25000 Km per jaar.

Met de bridgestone banden zou ik minimaal 2 sets banden per jaar nodig hebben.

Ik heb ook een Metzler Z6 geprobeerd, deze was na 8000 Km vierkant.

Dus ik ben zoekende naar een bandenmerk waarbij ik het wel met 1 set per jaar kan doen en misschien gaat het wel goed met deze Michelin band.

Het zou zo maar kunnen zijn dat het voor geen meter stuurt, we zu;;en zien.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ik rijd deze banden op de (1989) vt 1100 van mijn vrouw en ze bevallen uitermate goed, zo'n 5000 km erop nu en nauwelijks slijtage, ik heb zelf een st 1100 en ben dus erg benieuwd hoe deze banden zich hieronder gaan houden, mede door het extra verharde middenvlak.

Michelin garandeerd(voor zover mogelijk natuurlijk) dubbele kilometers uit deze band te kunnen halen op een chopper/cruizer.

Ben benieuwd.

Verzonden vanof mien eifeun

Ik zal toelichten

Iedere band moet voldoen aan de performance die de motorfiets in zich heeft.

Met de st 1100 kun je zowel easy rijden als hem flink de sporen geven.

DE doelstelling van de commander II is vooral dat easy aspect met een lange levensduur.

dit is de keus die michelin heeft gemaakt.

Ik zou het jammer vinden dat je er achter moet komen dat dat sportieve wat de st 1100 ook in zich heeft niet tot zijn recht gaat komen

maar ik begrijp je vrienden in de usa

echter de rijomstandigheden in america zijn op geen enkele wijze te vergelijken (lees oa max speed 55 mile uitgezonderd enkele staten.) met die van ons

Zo is de AUTOBAHN is voor de gemiddelde american als een snoepwinkel voor een 5 jarige

hou er gewoon rekening mee en laat je zo min mogelijk verrassen

• Moderators

hi

nu is de gemiddelde snelheid in de usa wel een stuk hoger dan 55 mls dat geld hoofdzakelijk voor de hoofdwegen in de steden opde freeway en doorgaande wegen tussen staten mag je 70-75 miles rijden wat rijdelijkerwijs overeen komt met nederland.

en als ik kijk dat gerry hoofdzakelijk woon -werkverkeer rijd denk ik dat zijn keuze in dit geval niet zo verkeerd is,,want nu ga ik jou advies niet in de wind slaan waffie ,want beroepsmatig zal u meer pratijkervaring hebben dan de meesten.

maar advies kan je geven, een persoonlijke mening /ervaring zal je niet gauw iemand op andere gedachten brengen nou moet de band in dit geval gerry nog overtuigen of niet dat zal tzt overtuigen

zo had ik op mn vorige fiets avon banden liggen en iedereen verklaarde me voor gek maar ik had er goede ervaringen mee en vond ze prettig rijden als voorbeeld

best elmo en andere,

en juist daarom ben ik ook benieuwd naar zijn ervaringen

Een band is pas geschikt als deze bij je past en je dat gene bied naar waar je als rijder op zoek bent.

tenslotte ben ik altijd benieuwd naar iemands persoonlijke beleving bij een product als band

want ook dat hoor je mee te nemen in een mogelijk advies

greetz

• Author

Ik ga mijn best doen, de fiets in elkaar aan het zetten, aan het stoeien met de gaskabels het lijkt of de return te kort is.

Maar zodra ik ga rijden neem ik de Km stand op, en gebruik de zelfde druk als bij de Bridgestone bandjes.

wordt vervolgd.

Groet

Gerry

Nou, ik ben ook wel benieuwd.

Ik had de Exedra G548 achterop liggen en die bevalt prima maar het einde nadert.

Bridgestone roept eerst dat hij niet meer bestaat.

Bij een tweede zoekslag is de band er weer wel maar is het een zomerband en hij past niet op die Pan van mij???

Rara wat ligt er nu dan op...... de Exedra G548

Nee het moet de T30 zijn volgens Bridgestone.

Heeft er iemand toevallig ook de Exedra G548 erop liggen?

Edited by Jur

Ik had hem achterop liggen in combi met een bt023 voor.Deze combi is niet aan te bevelen met nat weer ivm kwispelen van de motor. Heb nu voor en achter Metzler banden liggen op advies van de motorzaak. Tot nu toe bevalt het prima heb er inmiddels 1000km meegereden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Author

Onnodige quote verwijderd.

Ik ben niet weg van Metzler bandjes, de Lasertec waren veel te hard en waren gevaarlijk met nat weer en de Roadtec Z6 is een zachtere band waar de ST1100 met 6000 a 8000 Km een vierkante band van maakt.

De ST1100 is natuurlijk al zwaar, en mijn gewicht van RUIM 120 Kilo help natuurlijk ook niet mee.

Ben wel benieuwd naar jou ervaring met deze bandjes.

Suc6

Edited by Ozzy

• Author

Vandaag na 3 maanden retraite de Pan weer uit de garage gereden en de eerste 50 Km op de Michelin band gezet.

Ik moet zeggen met droog mooi weer zoals vandaag was voelde het bandje goed aan.

Op naar de 40000 Km, als ik de reclame van Michelin USA mag geloven.

ik hou jullie op de hoogte.

WP_20141102_14_50_06_Pro.thumb.jpg.3ad3e9ccb877cf2c071125ee976633f5.jpg

Jur, vraag waffie ff. Die heeft wel is wat bandjes die niemand heeft of bijna niemand meer heeft.

Hoge bomen geven veel brandhout.

Hey Gerry,

Aan de foto te zien haal je zelfs de 50.000....... op de aanhangwagen.:Biggrin

Maar zonder gekheid, 40.000 km? Das wel heel mooi. bijna te.

• 2 weeks later...
  • Author

De eerste 500 Km staan op de klok, en het bandje voelt goed aan, heb er mee gereden in de regen op nat wegdek en op droog wegdek.

Voor als nog bevalt de Commander II band prima, goede grip bij droog en nat weer.

Ik zeg op naar de volgende 39500 Km ;-)

• 4 weeks later...
  • Author
3000 Km aangetikt met de bandjes de Michelin Commander II voelt prima aan, vandaag in het hele natte weer bleef de fiets goed sporen.. Nog geen sporen van slijtage te zien, op het voorbandje (Bridgestone Batlax T30) waar nu 5000 km op staat begint het al aardig vierkant te worden. ...wordt vervolgt

Hallo gerry, het lijkt op de foto dat je deze commander 2 alleen achter gemonteerd hebt, ligt het ook in de planning om de voorvelg van hetzelfde schoeisel te voorzien?

Ik heb hier thuis een vt1100 (met ruim meer koppel als de st1100) met de commanders 2 en zelfs bij deze machine bij 5000 km eigenlijk nog geen spoor van slijtage.

Top band voor de vt, ik wacht met veel spanning af hoe hij blijft presteren op de st

Banden... het is zo'n ongelofelijk divers onderwerp.

De een zweer bij band zus en de ander bij band zo.

Adviezen.. meningen.. het is en blijft altijd een persoonlijk iets.

Mijn insteek in deze blijft altijd... hou je aan de voorschriften.

Ze zijn niet voor niets gemaakt he.

Niet dat ik de keuze van Gerri af wil kraken hoor.. In tegendeel.

We zullen het beleven.

Als gerri een goed gevoel heeft bij die band en hij bevalt goed, weinig slijtage, veel kilometers en noem maar op, dan kunnen we zijn keuze alleen maar respecteren.

• Author
Hallo gerry, het lijkt op de foto dat je deze commander 2 alleen achter gemonteerd hebt, ligt het ook in de planning om de voorvelg van hetzelfde schoeisel te voorzien?

Ik heb hier thuis een vt1100 (met ruim meer koppel als de st1100) met de commanders 2 en zelfs bij deze machine bij 5000 km eigenlijk nog geen spoor van slijtage.

Top band voor de vt, ik wacht met veel spanning af hoe hij blijft presteren op de st

Hallo D.

Voor de voorband is geen commander 2 te krijgen in de juiste maat, hij is er alleen in 90 hoog, en dat gaat niet passen.

Voor had ik al een Batlax T30 zitten die er net om zat (ongeveer 2000 km) tot het blok het begaf.

Nu zit op de Bridgestone Batlax T30 (voor) dus ongeveer 5000 Km en hij is al aardig vierkant.

De commander 2 is na 3000 km nog geen spoor van slijtage te zien, dus in het voorjaar maar eens kijken naar een Michelin slof voor de voorkant.

Dus nog steeds vol lof over de achter, presteert heel best met droog, en de laatste dagen heeeeel nat weer.

• 3 weeks later...
  • Author

Nou staat de teller op 5000 Km en de commander 2 achterband ziet er nog als nieuw uit, geen sporen van slijtage te zien.

Hij doet het prima, en ik ben zeer tevreden met dit bandje.

Mijn voorband de Bridgestone Batlax T30 is nu behoorlijk vierkant (7000 Km), en is niet echt meer prettig sturen, dus mijn volgende voorband... je raad het al... toch een Michelin :-)

Daar ben ik ook erg benieuwd naar want ik overweeg deze keuze ook serieus en dan wil ik voor en achter tegelijk vervangen. Het gaat bij mij om een gewone st1100, zonder abs etc.