Jump to content

Hallo wie heeft er ervaring met de motorheftafel van HBM.

Ik zit er over na te denken om deze heftafel van HBM aan te schaffen.

www.hbm-machines.nl/producten/motorheftafel/motorheftafels/hbm-300-motorheftafel-hydraulisch

heeft iemand deze tafel in bezit, en is hij sterk/stevig genoeg voor de st1300?

Of is de heftafel van powerplus tools beter?

http://www.powerplustools.nl/heftafels/heftafel-met-inrijklem-voor-motor-heftafel-motorfiets-heftafel-hydraulisch-zwart-motorheftafel.html

wie heeft een van deze 2 tafels in bezit, en kan er zijn mening over geven.

Featured Replies

Ik denk voor € 1500 verschil zou ik het wel weten, 500 kg draagvermogen moet toch wel genoeg zijn, en zo te zien is hij wel redelijk stabiel.

gr

Bas

Ik denk voor € 1500 verschil zou ik het wel weten, 500 kg draagvermogen moet toch wel genoeg zijn, en zo te zien is hij wel redelijk stabiel.

gr

Bas

Je hoeft natuurlijk niet dezelfde te kopen zoals ik heb, er zijn alternatieven genoeg tussen d €800,- en €1.200,- euro!

Gewoon testen: Zet je pan op de brug, breng hem op 1 meter werkhoogte, zet hem goed vast met spanbanden, duw eens tegen de motor!

Het geheel is TOPZWAAR en kijk dan eens wat een smalle brug gemaakt van Chinees "ijzer" doet!

Hallo Honda

ik snap jou redenering wel maar volgens Pouwerplustools zijn er in europa al ± 4000 van verkocht, maar als de brug niet stabiel of degelijk zou zijn zouden ze deze dan niet uit de handel nemen i.v.m. schadeclaims?

er zijn volgens mij ook genoeg japanse/chineese auto's en motoren die ook niet van pisbakkenstaal zijn gemaakt, kijk maar eens naar je eigen Pan.Rofl

mvgr

Bas

Toch even rekening houden met de heftafel van Powerplus Tools.

Als je de afmeting van de oprijplaat van de tafel afhaald, hou je (220-65) 155 cm over.:rolleyes:

Die tafel van 300euro van hbm is perfect. Zat ervaring mee en met een pan erop staat die stevig. Zelfs als ik eraan loop te trekken. Gebeurt niks mee. Alle certificaten zitten erbij.

www.hbm-machines.com/producten/motorheftafel/motorheftafels/hbm-300-motorheftafel-hydraulisch

Iets wat goed is verkoopt zichzelf, door mond op mond reclame. Aantal verkochte tafels benoemen......is te makkelijk. En persoonlijk onbetrouwbaar.

Definitie koppig zijn: het niets eens zijn met mij.

• Author

Hallo Heren,

Gisteren even op de pan naar powerplus tools gereden in Heerenveen, om de heftafel met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Bij binnenkomst werd mij gelijk al een kop koffie aangeboden, en een heel verhaal over de heftafel.

zelf een beetje mijn twijfels aan de verkoper laten merken, dat er met de pan toch een heel gewicht op de tafel komt.

De verkoper was hier niet zo van onder de indruk en zij duw de pan maar naar binnen, dan zetten we hem er op.

Zo gezegd , zo gedaan de pan op de heftafel in de inrijklem, en de pan bleef gelijk staan.

Het omhoog krikken gaat wel wat langzaam, maar eenmaal op de hoogste stand, met veiligheidspen stond het hele zaakje moei stabiel op de tafel.

Hier nog even enkele foto's van gemaakt zodat hier op de site de geïnteresseerden het o..ok even kunnen aanschouwen.

Voor mij is de keus gemaakt, ik ga voor deze heftafel. Voor proffesioneel gebruik zou ik voor een andere tafel gaan, maar voor hobby is deze uitermate geschikt.

Gefeliciteerd! Mooi tafeltje!!! Mooie ervan is dat, in tegenstelling tot de hbm, deze gelijk horizontaal omhoog komt. Omdat de geleiders deze richting op staan. Daar werd ik toevallig onlangs op gewezen door Luc, omdat ik zelf ook op zoek ben naar een tafel.

Maar goed, mooie aankoop Robert!!!

Definitie koppig zijn: het niets eens zijn met mij.

• 8 months later...

100 jaar na de laatste post; Wellicht handig voor anderen die ook een heftafel gaan kopen in de toekomst.

De voorloper van deze HBM tafel heb ik zelf inmiddels ook sinds 2007 staan. Wordt dus al 8 jaar vrij intensief gebruikt. Ook voor zware (lees 300+ kilo) motoren. Erg blij mee.

Ik heb sinds 2007 deze brug van PowerPlus ingebruik, ook in Heerenveen gekocht en deze werd keurig (gemonteerd) thuis bezorgt, inmiddels heb ik hem laten verzinken in de garagevloer zodat de oprijplaat overbodig is.

Er hebben al veel 1100's en 1300's opgestaan, als je de borgpen gebruikt is het best een stabiel geheel, uiteraard kan hij niet op tegen professionele bruggen maar daar is de prijs ook naar.

Jammer dat ze hem destijds niet in het zwart hadden, dan had ik die gekocht o_O

Door mijn werk als keurmeester hijs en hefmiddelen kom ik verschillende tafels tegen.of het nu parallel of schaar lift zijn maakt niet zo veel uit. Einige nadeel dat parallel liften hebben is dat ze in de lengte meer ruimte nodig hebben. Voor de rest horen ze gewoon stevig genoeg te zijn en zonder noemenswaardige speling in de mechaniek. Wij gebruiken schaarheftafels van 500kg die met driedelige schaar tot 160cm gaan met een test gewicht van 500kg.deze staan ook stevig met een breedte van 50cm. Dus ik zou zeggen goed kijken of er speling in zit en hoe dik het material van de armen is. Gewicht van de motor plus 10 a 20 % zou in de meeste gevallen toerijkend zijn.

Helaas heb ik er geen ruimte voor anders had ik er allang een gehad.

Zo verrekte handig.

Nu lig ik op de stoep als er wat moet gebeuren.

Ik keek vorige week eens onder mijn motor. Sjongejonge, daar moet echt een borstel overheen

en dan is zo'n heftafel wel errug makkelijk