Jump to content

Nieuwe damen all weather jas olympus

http://www.damenleathers.nl/artikelen/olympusjack_yel_img.jpg

Vandaag een nieuwe all weather jas gekocht van Damen. Ideaal voor winter, maar ook voor voorjaar en hoog zomer. De keuze was of een dedicated zomerjas of deze.

Spec's van jas:

MATERIAAL Cordura 500 D

Schoeller Reflex

Schoeller Dynatec Nanosphere (Fluor Yellow)

VOERING Mesh

MEMBRAAN Reissa Waterproof en ademend

Uitneembaar

KENMERKEN Uitneembare Thermofill voering

Uitneembare waterdichte laag (Z-liner)

3M Reflectie

Waterdichte externe zakken (4)

Waterdichte document zakken (2)

Ventilatie zakken

PROTECTOREN Schouders Knox Flexi-form part 40

Ellebogen Knox Flexi-form part 41

Rug Knox Advance X part 65/66

Voordeel is dat er een Mesh binnenvoering in zit en wel acht ventilatieritsen waardoor deze jas ideaal te combineren is met een coolvest. Gekocht met 15% KNMV korting. Scheelt weer € 75,-- op de nieuwprijs van € 499,95. Eigenlijk een mooie allround jas naast het leer en met het voordeel van een doorwaaijas

Verder wordt mijn leren 4-Season pak weer opgeknapt: nieuwe ritsen na ruim 15 jaar!! Dat pak heeft omgerekend een kleine 375.000 km gereden, inmiddels met mijn 4e motor. Damen Leathers vond dat een hele prestatie en vervangt daarom de ritsen tegen kostprijs. Een dame in het atelier heeft het pak (ooit door haar gestikt) grondig bestudeerd en herkende haar handwerk! Ze gaat nu ook het pak herstellen en schoonmaken. Pak is ook uitgebreid gefotografeerd als bewijs van duurzaamheid voor toekomstige klanten.

Binnenkort ook mijn Damen verkeersregellaarsvest nog omruilen. Ik had klachten over de kleurechtheid van het oranje; was flets geworden in krap vijf jaar tijd. Komt een ander vest voor.

Edited by ThunderSTreak

Featured Replies

• Author
Reflectie ('s avonds) en fluorescentie (overdag) is wat mij betreft een 'must' voor motorkleding. Geeft nog steeds geen garantie dat je gezien wordt, maar vergroot wel de kans!:)
  • Author

.........of misschien heeft de prijs er wel alles mee te maken. Men produceert in Nederland en daar liggen de lonen hoger. Dat houdt ook in dat eventuele reparaties hier gedaan kunnen worden (sneller klaar). Een tweede punt is dat men top of te range materialen gebruikt. Bij leer wordt dikker leer gebruikt dan men in China of India gebruikt (1.2 mm tegen 0,75 mm). Verder gebruikt men voor het stiksel zogeheten "safety stitching". Dat houdt in dat nergens stiksel aan de buitenzijde van het pak te vinden is op plaatsen waar men over het wegdek kan schuren. Bij goedkopere pakken ligt stiksel vaak wel aan het oppervlak en dan kunnen naden dus al doorgaan bij normale slijtage en hangt het pak in losse panelen om je lijf als het zijn werk moet doen. Het gebruik van YKK ritsen (wat duurder dan gebruikelijk) is onevenaarbaar. De hoofdrits (YKK Vislon) is in mijn pak nog steeds in takt, maar wordt nu vervangen omdat het trekkertje na 15 jaar door is. De spiraalrits in de broek is kapot gegaan, omdat na 15 jaar de stof waarin de spiraal gevat is door is.

En zo kan je nog wel even door gaan. Het heeft wellicht een hoge prijs, maar je krijgt er duurzame kwaliteit voor terug. En dan is afschrijving van een pak van 1200 gulden over 15 jaar eigenlijk best weinig. Zelfs als je vandaag de dag in plaats van guldens met euro's moet rekenen. En het pak heeft ook na 15 jaar nog steeds het einde van zijn bruikbare leven niet bereikt.

Ter vergelijking: een ooit door mij maatwerk gekocht MJK pak was na drie jaar intensief gebruik eigenlijk geheel op. Met name de naden hielden het nieten ook de stof vertoonde tekenen van slijtage en dan is goedkoop toch weer duurkoop.

Het kost wat ,maar dan heb je ook wat!

Ziet er goed uit [emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Edited by Berri

FF verduidelijken hoor; ik bedoelde enkel dat ik een beetje sip keek toen ik de rekening moest betalen terwijl ik best wel tijdig wist hoeveel ik zou moeten neertellen; was snel over wanneer ik de pasvorm ervoer en intussen ook de kwaliteit heb leren kennen. Zoals Berri schrijft: "Kost wat, maar dan heb je ook wat".
  • Author

.....dat snapte ik al op basis van je eerste bericht. :vroem:

Het is gewoon goed spul. Die sipheid van de rekening snap ik ook. Het is best een klap geld, maar dat valt in het niet als je de kwaliteit afzet tegen draagcomfort en de leeftijd die de spullen kunnen bereiken.

• Author

Misschien tijd voor wat gebruikers feedback.

Heb nu een week gereden en de jas beval best. Draag hen boven mijn MJK broek momenteel, omdat alle lederen spullen in 'onderhoud' zijn. Momenteel zit alleen de bi-laminaat er in. om het geheel waterdicht te krijgen; de wintervoering mag voorlop9f thuisblijven.

Gisteren natuurlijk beestachtig weer: windkracht 6-7 en overal op mijn route toch redelijk wat buien die zich ruim van te voeren aankondigden door dit soort plaatjes:

http://static.zoom.nl/F2D2C5DEAB49C5D28DF92AFF6F15DB2F-vlak-voor-een-regenbui.jpg

Tel daarbij op dat ik momenteel 'naked' rondrij op mijn Honda CB500 die nul komma niks aan bescherming biedt en de optimale condities voor een regentest zijn daar. Ruim 170 kilometer is ook goed voor een duurproef van twee uur. Best wat water gezien gisteren en de volle laag gekregen.

Bottom line ik ben droog naar en van mijn werk gekomen gisteren; jas bevalt dus ook met regen.

Edited by ThunderSTreak

• 3 months later...
  • Author

Binnenkort ook mijn Damen verkeersregellaarsvest nog omruilen. Ik had klachten over de kleurechtheid van het oranje; was flets geworden in krap vijf jaar tijd. Komt een ander vest voor.

Ja dat andere verkeersregelaarsvest had wat voeten in aarde. Zou binnen 3 weken geleverd worden. En omdat het maar zo'n korte levertijd was en ik toch bij de kassa stond op 28 oktober om mijn reparaties af te rekenen (alleen de materiaal kosten) van mijn ritsreparaties toen ook maar meteen het verkeersregelaarsvest betaald.

En toen stapelde zich probleem op probleem. Leverancier kon de fluorescerende stof niet leveren waardoor de bouw van het vest vertraagde en de leveringsdata maar opschoven. Op enig moment ook wel een beetje boos geworden op Damen, want drie weken werd dan toch drie maanden.

En dan komt de ware handelaar om de hoek kijken die toch vindt dat ie een gebaar moet maken. Vandaag lag mijn vest klaar en een pakketje goodwill. Speciaal renigingsmiddel om het vest schoon te houden (t.w.v. € 12,50) en een tegoedbon van € 50,-- in te ruilen tegen artikelen uit de shop. De keuze was snel gemaakt: een setje nieuwe waterdichte winterhandschoenen die ik met de winkelkorting (opruiming) die er op zat zo kon meenemen.

Zo ga je met je klanten om en zo houd je ook klanten.:bravo:

• Author
Foto ?

http://www.mupload.nl/img/l0akzewkmsz.jpg

Bij duisternis

http://www.mupload.nl/img/bfc4wu1exiw.jpg

En hoe het er met daglicht ongeveer uitziet

Vest heeft twee waterdichte borstzakken met op één borstzak een vak voor de pas. Borstzakken sluiten met magneetsluitingen (beter dan velcro; dat wil nog wel eens loslaten als het nat en vuil wordt). Borstzakken zijn groot en diep genoeg om een kleine porto in kwijt te kunnen. Op beide schouders zitten haken om een microfoon van een porto of een signaalfluit aan te hangen. Verder zitten op de voorzijde twee verticale met ritsen afsluitbare steekzakken. Aan de binnenzijde rechts zit een met rits afsluitbare waterdichte documentenzak. Aan de onderzijde van de zijnaad links en rechts in het vest zit een rits van ongeveer 20 cm om deze naad los te maken en zo meer zitcomfort te krijgen

Afgaand op mijn 'series one' verkeersregelaarsvest van Damen, dat geheel gemaakt was van Cordura, is dit een behoorlijke evolutie met zeker meer draagcomfort. Naar ik begrepen is men van Cordura afgestapt omdat dat niet kleurecht is. Het nieuwe materiaal schijnt wel kleurecht te zijn en is een textielmix van 70% polyester, 12% polyurethaan en 18% polyamide. Binnenzijde is zwart polyester gevoerd. Verder retroreflectiemateriaal en figuratie van 3M voldoend aan de eisen die aan verkeersregelaarsvesten gesteld zijn.

Edited by ThunderSTreak

Nou nou, ziet er goed uit.

En ja voor dagelijks gebruik ben je het naar jezelf verplicht om je te beschermen.

De hobbyist kan zijn ritje nog wel eens uitstellen of een ander vervoermiddel kiezen.

Zeker als je zegt dat je er 15 jaar mee kan doen. Dan valt de prijs mee.

Veel plezier er mee.