Jump to content

Heerlijk zo een anwb verzekering....me pan nog niet terug. bmdingus huren!

Hai,

tot op heden, 5 beloftes gebroken van de ANWB, weliswaar door onmacht, maar ik blijf herhalen: Doe nu geen beloftes, want mocht er wat gebeuren. Want anders ga ik vervelend worden, bellen/mailen/rechtsbijstand.

Maar nee, men doet keihard uitspraken.

Men gaat , door te benoemen dat in de voorwaarden staan dat er 11 dagen voor repatriëring staat, voorbij aan de beloftes:

* dezelfde week zou me motor thuis staan.

* de woensdag, van de week erop zou de motor thuis staan

* de woensdag van dezelfde week wanneer mijn motor thuis zou staan, werd dit vrijdag.

* gister gebeld dat de motor niet is opgehaald, kreeg zelfs een belletje van het hotel, dat men daar stond voor mijn bagage. (ongelooflijk!!!). Reden waarom niet opgehaald: Autopech. (u kunt lachen, toe maar, de ANWB die autopech heeft. Hebben intern geen autovervangservice?)

In het kort even mijn gevecht met ANWB en Unive, tijdens het verblijf in ziekenhuis, tijdens HARZ toer en sinds thuiskomst:

* Ziektekosten gedoe: Geregeld. Dank SOS International.

In het kort en dit gaat me lukken:

ANWB heeft het meer dan verknoeit. 4 beloftes niet nagekomen, motor onbekend wanneer die terugkomt, diverse emails heen en weer. Telefoongesprekken gehad, waarin men voorbij ging aan de beloftes en opeens teruggreep naar de voorwaarden. Jammer, maar beloftes heffen in dit geval jullie voorwaarden op. En vervolgens breken ze hun eigen voorwaarden.......toen was het natuurlijk nog zuurder dat ze moesten bellen met mij......

Heb aangegeven dat ze me konden bellen om in overleg tot oplossing te komen, of ik huur de allerduurste motor.

Werd gebeld en in overleg heb ik aangegeven dat ik toermotor wil hebben tot me pannetje terug is.

Hoef geen geld verder, mogen ze storten op een goed doel, hoef geen kortingen, wil alleen me motor terug, ondanks dat ik rechtelijk meer kan eisen. Maar dat hoeft niet.

Ik ga ze straks mailen dat ze de keuze mogen maken. FJR1300 of een R1200RT. Ligt eraan welke het lekkerste zit. Misschien helpt dit, dat me motor er alsnog staat dinsdag.

Zijn ze nog de sjaak. Want krijgen ze de fiets niet binnen een week terug, kost het 1000 euro. En dat wilden ze in eerste instantie niet uitgeven om mijn motor als enige fiets op te halen.

Groet

Dennis

Edited by Dennis

Featured Replies

Daar moet je ook niet zijn hé Dennis bij die club voor fietsers, "Algemene Nederlandse Wielrijdersbond", kijk maar na!:biker::D
  • Author

Uhhhh,

omdat het kan.

Beide motoren ter overleg gemaild.

Kreeg een belletje: Meneer Dennis, ik zie dat u de motor voor een bepaalde tijd wilt rijden?

Uh jawel, dat hebben we toch afgesproken.

Nee, meneer Dennis. U zei dat u eindelijk weer is zou willen motorrijden. Dus dat is 1 dag.

Heb direct benoemd dat er dus een misverstand is. Ik vraag aan de man of het klopt dat ik de volgende opmerking heb gemaakt : ben echt niet van plan om de duurste fiets te huren, maar wel een fiets die in de buurt kan komen van een st1100.

(er vielen gelijk een hoop af: ST1300 (voor Jan Pan) en vooral die 1600GT BMdingus. Want ik ben bang dat John dan zijn 1600GT dan met een andere 1100 gaat ruilen. John, ik ben der he! Any time. Krijg je me tomtom erbij!! angel)

Uhh dat klopt, meneer Dennis.

Oke, neemt niet weg dat er ruis is en dat de anwb mij dus niet een motor ter beschikking stelt?

Nee dat klopt meneer Dennis.

Ok, dan geef ik nu de zaak in handen van de DAS.

Uhhh, meneer Dennis, in de voorwaarden staan 15 dagen voor reprtarering.

Meneer anwb, dat zijn er 11. Geen 15. Kijkt U in de voorwaarden die ik U gestuurd heb.

Oh ja, dat klopt.

Meneer ANWB, weer voorwaarden erbij halen? Waarom?

Nou, U haalt de DAS erbij.

Dat klopt, maar de voorwaarden gaan niet op, maar u blijft ernaar verwijzen. Daarnaast is het zo dat U al in mijn vorige email kon lezen, komen wij er niet uit, dat ik de zaak overdoe aan de DAS.

Uhhh, dat klopt.

Dus ik doe niks nieuws.

Nog even netjes het gesprek geëvalueerd met de meneer. Dat we op zoek waren naar een toermotor, dat klopte. Dat wist hij ook.

Nou hij bood me 170 euro. Heb gezegd dat ik dit niet wil.

Ja, maar de auto heb je ook afgeslagen.

Jawel, maar ik had aangegeven dat ik een broertje dood had aan autorijden. Dus nee, ik wil me motor. of een soortgelijke. Koekblik geen optie. (ik dacht sapperdestielesallemosterdpot)

Meneer anwb vroeg waarom ik niet inging op zijn aanbieding.

Nou meneer ANWB, ik heb als consument veel meer rechten dan wat U mij aanbiedt. Veel en veel meer. Nu ja zeggen, is eigenlijk dan niet slim.

Gesprek netjes afgesloten.

Krijg ik daarna opeens een mail:

Meneer Dennis, na overleg willen wij U een motor aanbieden voor een midweek. Want u motor komt aankomende vrijdag terug.

En wat stuurt die?!

Een echte toer motor, vergelijkbaar met een FJR 1300 of een 1200RT......

Zie en zoek de verschillen. H

em bedankt en de brief die ik inmiddels van de DAS had gekregen had aangepast met me naam als met de feiten.

Daarbij in de mail gezet dat ik hun officieel bij deze in gebreke stel etc etc. Dat ik had aangegeven tussen welke motor hij kon kiezen. En de chopper nu echt iets is, waarop ik me 1,2%embleem moet dragen.

Nee, aangegeven dat ik verwachtte dat hij met de motor zou komen, zoals eerder afgesproken.

Met de DAS nu kortgesloten, morgen gaat de brief aangetekend de deur uit.

Is die ontvangen, gaan we een motor huren die gelijk staat aan een zwaardere toer motor.

Die rekening krijgen hun, naast de correspondentie, waarna hun juristen ermee aan de slag gaan, kosten uhhhh heel veel....komen erachter dat het allemaal anders geregeld had moeten worden......en bij de kosten van de juristen, want hierdoor kunnen ze zich niet bezig houden met zaken waar ze aan kunnen verdienen, ook de belkosten, onkosten die ik gemaakt en weet ik veel waar ik recht op heb. Ben 2 weken meer dan coulant geweest. Heb alles in overleg en dialoog gedaan, ben uitgemaakt voor leugenaar en nu dit? Dit kost gelukkig veel minder dan een midweek Yamaha? Of BMW?

22 jaar lid, nooit gezeik. Nu wordt ik niet geloofd. Mag, hou van pro actief zijn en had inmiddels alles wat niet bekend was en dus in twijfel werd getrokken als zijnde "waar", opgevraagd bij andere centrales en doorgezet naar de ANWB. En dan nog blijven verwijzen naar de voorwaarden? wat denken ze in hemelsnaam? Meneer Dennis, lult slap, lult soms veel, maar snapt niks van consumentenrecht? Uhhhh jammer. Is me hobby. Dus ik hoor graag terug van ze.

Wie weet heb zal de brief lijden tot inkeer en dat men mij een motor leent totdat me pannetje thuis is.

(Als die thuis is, en hij is vies! Nou echt! Dan zullen ze wat meemaken :gek:. Ding blonk toen ik hem achterliet en ik weet dat een ieder die mij kent, dit zal ontkennen, bedoel bevestigen)

Hierbij het bewijs van een van de nieuwste toer motoren. Dus ga nu niet roepen dat dit een echte toer motor is. Of je ermee kan toeren is 2, maar het is geen chopper! Nee!

Hierbij een motor dat geen chopper is.

Hou toch op! Is werkelijk niet om aan te zien of wat? Schouder uit de kom as je een bobbel neemt.

is dus geen chopper.. Nee, is een vliegtuig!

Nu al sinds vorige week zondag bezig met de ANWB. Tis echt van den zotte. Heb meer gedaan dan hun, maar dat was mijn keuze. Daarvoor ben ik verzekerd......

http://www.silverline.nl/images/Yamaha%20xvs950%20600.jpg

Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland toch die anwb.

Logicx (dochter onderneming van anwb) heeft zelf enkele vervangende motoren, meest deauville dus als ze iets inzetten zal het dat zijn.

Uit eigen ervaring weet ik dat de anwb niet van wijken weet dus succes.

• Author

William, ze zijn al bezig met me. Baasje hier, baasje daar bellen. Dus moet goed komen. Had me huiswerk gedaan. Van elke gesprek een mail gestuurd. Dat is dossier opbouw op heel hoog...nee is meegenomen[emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb dezelfde slechte ervaring met de ANWB.

Op terugweg van vakantie knapt de kachelradiator in m'n auto, zo'n 100km voor Clermond Ferrand (rechtervoet 3e graads verbrand).

Reparatie van 1 tot 1,5 uur als je het onderdeel hebt. Had het zelf kunnen doen als ik die radiator had gehad.

Gebeurde op vrijdagmiddag, rond 13.30 uur.

Na kennisgeving ANWB afgesleept en op terrein van garage wachten op nader bericht.

Om 17.30 uur zelf maar eens gebeld. Bleek men nog niet eens een dossier te hebben aangemaakt dus in Lyon wist men van niks. Dan maar naar een kleine camping in het dorp.

Zaterdagmiddag, nog niets gehoord ondanks toezeggingen. Zelf maar weer gebeld. Inmiddels zelf contact gehad met een NL garagehouder aldaar (vriend van de garage waar m'n auto stond) met het verhaal dat de laatste nog nooit een Volvo onder de motorkap had gezien dus de reparatie niet aandurfde).

Zelf gebeld met ANWB en geregeld dat de auto naar die NL garage werd versleept voor reparatie. (Krijg je wel een sms van ANWB dat ze dat voor je geregeld hebben...[emoji36] ).

Ook gebeld met dealer in NL, zij konden het onderdeel met prioriteit verzenden, dan zou het er maandag moeten zijn. Dit doorgegeven aan de ANWB, men zou er naar kijken.

Zondag maar niets gedaan en afgewacht. Werd dan toch niet gewerkt in de garage.

Einde maandagmorgen maar weer zelf gebeld. Mijn auto werd zsm gerepatrieerd naar NL en had ik hem terug?? Wat wordt het nu, krijg ik hem terug of gaat hij naar NL? Was toch hetzelfde, ik was immers vrijdag alweer thuis? (Kookpunt nadert met rasse schreden...) Nee, zit nog in Frankrijk. Ik reist toch alleen, dus kon die dag nog terug met de trein?

IK REIS MET HELE GEZIN EN CARAVAN KAN ACHTER DE TREIN??!

jullie zeiden een onderdeel te regelen en daar had ik zelfs een oplossing voor aangedragen. Nee, men had Nog geen onderdeel gevonden....[emoji35] [emoji35] [emoji35] !!?

Vervangend vervoer? Tja, wel recht op, maar niet beschikbaar.

Hen vriendelijke verzocht geen verdere acties te ondernemen, incl. contact zoeken met mij. Leverde alleen maar negatieve energie op. Heb toegezegd mijn gram bij thuiskomst wel via de DAS te halen.

NL garagehouder heeft onderdeel geregeld (duurde nog wel twee dagen) en auto gerepareerd voor een bedrag waarvoor ik in NL alleen het onderdeel had gehad. Uiteindelijk bijna een week later weer op weg.

Ik heb die organisatie na 25 jaar opgezegd. Wat zij doen, kan ik blijkbaar ook zelf regelen maar dan sneller.

Uiteindelijk via DAS wel gelijk en excuses gekregen en men bood me ter compensatie een gratis lidmaatschap aan voor een jaar. Dwz... alleen de toeslag voor buitenland hulp ging eraf, want daar was het misgegaan. De rest ging immers goed....

Heb onvriendelijk bedankt...

Bij mij ook zoiets in NL. Woon in hoorn en heb garage in Lelystad. Kom tussen Amsterdam en Purmerend stil te staan, turbo stuk. Gezegt dat mijn garage in Lelystad zat. Ehhhh u woont in hoorn toch?? Ehh ja dat klopt. Ja denk niet dat mijn baas het goed vind als ik u naar Lelystad sleep. Dus wordt hoorn bij u huis. Ik was zo flebber.... En wist toen nog niet wat komen zou. Denk ff een auto aanhanger huren en klaar. Die dag niemand om me heen met een e rijbewijs. Dan maar een auto ambulance huren. Kosten €179,-. Toen auto opgeladen en naar de garage. Dure turbo erin en kon weer rijden.

Als ik nou in Limburg had gestaan was dit ook geen probleem geweest. Stoppen ze ook niet halverwege zeg maar.

Dan gaat het om een stukje van 34km heen en weer terug.

Er wordt gerekend vanaf de strandingslokatie naar huis. Er wordt met een kleine marge niet van die kilometers afgeweken.

Er is teveel misbruik van gemaakt nl vriend kan auto niet repareren voor de deur ik bel de ww die brengt hem alsnog naar de garage. En zo zijn er nog wat voorbeelden.

De goeden lijden onder de kwaden

• Moderators

tsja ik denk dat zonneschijn kan aantonen dat hij een garage heeft lijkt me niet meer dan normaal toch. als ie gestrand was in lelystad hadden ze hem ook naar huis gebracht in hoorn zeker:Banghead: wat dat is dan de kortse route enz enz enz

mijn moeder had dat met roetmobiel ze had panne en ze wou de auto naar haar garage hebben maar de sleeper zei nee ik mag hem alleen naar een dealer brengen toen heb ik me er mee bemoeit en vriendelijk toch overtuigend ging de auto naar de onze garage

het is allemaal een kwestie van geld en afspraken en in een enkel geval de anwb:Biggrin

Tja tarieven worden uitgemolken en dat maakt slepers soms iets creatiever.

De ww wordt ook gebeld door iemand die zelf zn remblokken wil vervangen maar dat lukt niet mag de ww het oplossen.

Maaruhhh het ging over de motor van Dennis dus on topic maar weer.

• Moderators
Heb ook andere ervaring met de ANWB, 1e keer auto kapot in Duitsland, onderdeel niet te krijgen heb ik voor heel het pinksterweekend een vervangende auto gehad die ik vlakbij in kon leveren, hebben wél een dag op die auto moeten wachten maar ja..... 2e keer ongeval met de motor gehad in Duitsland, zou de verzekering van de MAG alles regelen, nou die hebben alleen de schade betaald en verder kon ik het uitzoeken, heeft de ANWB ervoor gezorgd dat mijn motor 3 dagen later thuis was en de bergsport vereniging heeft ervoor gezorgd dat ik thuisgebracht werd. Dus met die MAG was ik klaar. Zo heeft iedereen wel een ervaring.
  • Author

Hai Luc, dat doet er in deze niet toe.

Ze zijn aan het liegen en bedriegen. Alles staat zwart op wit en zij zeggen: uh nee hoor.

Dus maakt mij niks uit welke goede ervaringen iemand heeft. Zelfs ik had voor dit alleen maar goede ervaringen, echt superhulp waar ik echt gelukkig mee was, dat was altijd het geval met die gympies daar. Dat maakt dat ik me lidmaatschap niet opzeg.

Dus iedereen kan hier neerzetten dat ze ook goede dingen doen, maar als ik naar buiten kijk zie ik me motor niet. Dus kan er niks mee.

Ik schrijf dit dat een ieder zelf de keuze kan maken of ze bij aanvang vragen gaan stellen over de kleine lettertjes en dit iig terugkoppelen via email en niet omdat ze de mensen niet vertrouwen, maar het is gewoon handig om terug te vallen op informatie als er onduidelijkheden zijn.

• Author

En over welke garage de auto wel of niet bij afgeleverd kan worden. Ik herken het verhaal niet. Alle wagens en als laatste mijn motor heb ik kunnen laten afleveren waar ik wil.

Laatste keer was een half uur langer rijden met me motor achterop. Geen probleem.

Dus nog meer reden voor mij om zaken vooraf nog beter na te vragen en via de email te melden, want als men met 2 maten meet binnen 1 organisatie is mijn email

Wel zo handig om dit aan te kunnen tonen als ik in de problemen kom.

Doffe ellende Dennis.

Maar je krijgt nu dus wel de kans om eens met een echte motor te rijden.:Biggrin

Ik heb de ANWB 25 jaar geleden al opgezegd.

Wilden mij 's nachts niet helpen met de motor, omdat ik geen pasje kon tonen.

Deze lag in de auto voor de vrouw (ik dacht dat zij hem wel harder nodig zou hebben dan ik:Banghead:) Ik gaf nog aan dat ik hem thuis direct kon laten zien en dat ik anders wel de afsleepdienst zou betalen. Nou nix nada noppes dus. Geen pasje, geen hulp was het motto.

Heb dus de motor (GW1100 !) maar even 10km naar huis geduwd.

Volgende dag direct lidmaatschap opgezegd.

Beste wat ik ooit gedaan heb :D

• Author

John, helemaal gelijk.

Maar weet je hoelang het douwe is van jouw huis naar mijn huis? :Biggrin

Ben al aan het kijken waar ik anders terecht kan. Nu maar eerst zorgen dat ik een motor onder mijn tere billetjes krijg/

Dan maar voor l*l op een bmdingus zitten met een garmin Yahoo:Yahoo:Yahoo:

Maar ik kan dat risico niet nemen om John om geen wegenwacht te hebben. Helemaal het komende jaar niet.....helaas maar waar.

Je hebt ook helemaal gelijk.

Maar stop met liegen!!!! 25 jaar geleden opgezegd? Jij vuile leugenaar! dan kan nooit Pleasantry. Toen was je 16 jaar oud!:bravo: Dan had jij nog helemaal geen motor :biker:

Je bent nu 41, dus reken maar uit.

Offffff offff, ik maak de fout om naar je uiterlijk te kijken ipv naar je biologische leeftijd te kijken.

Nee, je ziet er veel te jong uit. :gek:

Nou Dennis, Vriend :p,

Ik weet dat ik een jonge God benangel, maar mijn dochter is toch echt al 25 (zegt natuurlijk niets :rolleyes:)

Ik heb mijn motor in 3 maanden ! gerepareerd en na een ½ jaar verkocht. Hond op de voorstoel en vrouw met kind achterin was ook niet alles. Dus motor + auto verkocht voor een station.

Na 3 mnd werd ik helemaal gek en heb maar weer een motor gekocht om te sleutelen en rijden Yahoo:

Heb die motor toch nog 2 jaar gereden.

• Author

John, je roept warme gevoelens op bij mij, door me vriend te noemen en jezelf een jonge god.

Ouwe snoepert!!! Ja, ouwe, want we schelen 1 maand.

En dan te bedenken dat we in het bubbelbad hadden kunnen zitten daar im Stolberg, doch?

ANWB??? Die hadden zich moeten beperken tot fietsen met trappers zoals dat in hun naam staat. Niet meer en niet minder. Van al het andere maken ze gewoon een puinhoop. Ook hun huisverzekeraar (unigarant) is een dievenbende. Bromfietsverzekering daar afgesloten met mij als verzekerde en mijn dochter als vaste bestuurder (dus extra premie omdat ze nog geen 24 was). Vier jaar lang extra premie betaald en toen de verzekering opgezegd en gevraag om een verklaring voor opgebouwde schadevrije jaren voor mijn dochter. Zij was immers vaste bestuurder en had vanaf haar 16e tot 21e de schadevrije jaren bij elkaar gereden. Kon niet! Hoezo niet UNIVE doet dat en FBTO etc. Willen jullie dan geen verzekerde waarvan ook jullie weten dat ie een schadevrij verleden heeft. Nee! Toen de autoverzekering maar afgesloten bij Unive.
  • Author

En the story continues. Nog steeds geen motor.

De rechtsbijstand die mij belde.....is volgens mij onderdeel van de anwb?

Ik moet nu zowel de speciale klachtenafdeling van de anwb hebben om een klacht tegen de normale klachtenafdeling in te dienen.

Daarna een rechtsbijstand "ultra extra" verzekering inschakelen om mijn rechtsbijstand verzekering bij te sturen.....

Iemand een idee:

Men heeft zwart op wit bewijs van de alarmcentrale het bewijs dat zondag 14september de vraag is binnengekomen om mijn motor op te halen.

Dit heeft de anwb als de DAS.

De voorwaarden ANWB: na binnenkomst gaan de 11 dagen in bij de eerstvolgende werkdag.

Mooi, dat is maandag 15september.

Goed opletten nu.

Zowel anwb als de Das geven me gelijk hierin.

Alleen geloofd de anwb er heilig in dat gisteren 1 oktober de 11e werkdag was. De DAS bellen met de anwb.

Waarop de Das me terugbelt.

Meneer Dennis, vandaag is pas de 11e dag.

Zucht, wilde dora roepen om de kalender te zoeken als het telbord.

En dat ik dan lekker suggestief moet zijn: maar advocaatje, gaan de beloftes niet voor de voorwaardes, als men concrete beloftes gedaan heeft, die zij zelf zwart op wit gezet hebben?

Oh ja, vergeten.

Ik ga Dora zoeken. Zullen we met zijn allen roepen: Doraaaaaaaaa

Sent from my eifeun

• Author

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, me pan is terug! Beste vent die hem kwam terugbrengen, op de wijze zoals Wonka dat altijd zegt. Op de vering (oid) en niet op steppies of bok.

Perfect.

Kan ook niet anders, man uit Amsterdam. Eindelijk weer een keer een normaal accent!!! O, ik is zoooo blij!!!!