Jump to content
  • Moderators

vandaag effe naar a- dam geweest en toen en toen zag ik een heel raar lampje gaan branden wat ik nog nooit gezien had fuel of zo :Biggrin maar goed hoe ver kan ik nog rijden als het brand??

goed nu de topic vraag rond de 120 trilt de motor vrij erg nu heb ik zelf het idee dat het resonantie is van iets want na 25 km had ik al lamme handjes carbtune is al gedaan door ozzy en eefje dus dat is goed;)

banden zijn nieuw voorvork is goed remmen nieuw

heeft iemand een idee of is een lid die bhoorlijk goed bekend is met de st1100 of iemand van het mkt misschien een keer tijd om te rijden checken of tips uiteraard.

en anders moet het even wachten maar het is wel vervelend rijden zo

Featured Replies

Recent misschien aan distributie gesleuteld en staan de balansassen nog goed? Zijn je nieuwe banden ook gebalanceerd? Voorvering OK? Balhoofdlager OK? Voorwiellagers OK? Bandenspanning OK? Zijn zo wat zaken die je zou kunnen checken

ik heb ook iets van dit soort. Bij mij komt het duidelijk van mijn achterwiel af.

Ik ga morgen even de lagers controleren, ik verwacht dat deze defect gegaan zijn met de laatste begeleiding van de politie-triathlon in spijkcity.

• Author
  • Moderators

ja ook wel maar in mindere mate ik heb het idee dat het spontaan is onstaan en ik heb het idee dat er iets meetrilt rond die snelheid,en ik heb er niets geks meegehad

vorige week had ik een zachte voorband moet eerlijk bekennen dat ik het nu niet gecontroleerd heb zal zo es gaan kijken

edit en bij 140 is het veel minder

En bij een langzamere snelheid?

Als het niet de lucht is in de bandjes, kijk ff of er een loodje mist op je wiel, misschien dat er een soort van afdruk is achtergelaten.

Zo ja, en nu komt het, hier is over nagedacht in mijn eigen wereld, zijn er 2 mogelijkheden: Tease

1: alle routes overnieuw rijden vanaf het moment dat het begonnen is, om het loodje te vinden Fool

2: Opnieuw laten balanceren.:bravo:

(Elmo, pssttt, kies optie 2. :gek:)

Update van mijn motor:

Achterwiellagers zijn ok.

Rubbers in het achterwiel waren ver heen, en zijn vervangen.

Echter de trilling of resonantie blijven bij 120+.

Zodra ik het gas dichtdraai, zijn de trillingen weg. Draai ik het gas open tot hij begint te trekken, komt de resonantie weer terug. Maakt niet uit welke versnelling ik draai, bij 120 en hoger voel ik het.

Ander detail, zodra ik meer naar achter ga zitten, voel ik het niet meer, en als ik naar voren ga zitten des te meer.

Rara wat zou het kunnen zijn???

Onbalans in het wiel???

Aan het voorwiel is niets veranderd. Banden zitten er slechts 3500 km onder. Zijn vervangen door waffie op de weg naar Echt.

Edited by panpatje

• Author
  • Moderators

zojuist nog even een aantal dingen nagekeken en nu blijkt toch mn balhoofdlager de geest te hebben gegeven

deze zat los en na stellen voelde ik een hobbelteje in het sturen dus dit moet vervangen worden.

is dat veel werk?

teven laat ik het voorwiel opnieuw balanseren van de week kijken of dat helpt want het trillen was niet helemaal over nog een keer kijken nadat het lager is vervangen

Voor de man met het juiste gereedschap niet.

Je zou ook, als je bv dichtbij een hyperpro woont, het daar kunnen doen.

Die hebben het juiste gereedschap, en ik denk de heren of andere mannen van het forum dit ook hebben.

Of je moet zeggen: ik ga naar joetjoep en ik ga is ff kijkie kijkie doen.

En mooist is gewoon klooien....:bravo::biker:

http://koczarski.com/mmartin/Steering.htm

Mijn ervaring hiermee is dat banden een heel belangrijke rol spelen hierin.

Ik heb 3 keer m'n voorste band moeten vervangen bij de 3de was het schudden over.

Wat je kan doen is zoals ik gedaan heb iemand anders z'n wiel er ff inzetten en kijken of het trillen dan is verdwenen .

• Author
  • Moderators

ja dat is een optie maar het is geen schudden en ik heb de bridgestone t30 eropliggen voor en achter gelijk vervangen

maar het balhoofdlager is binnen die moet alleen nog vervangen worden en dan kijken we nog een keer

• 3 weeks later...
  • Author
  • Moderators

sorry sorry sorry als er bouten en moeren en allerlei kleingeld op de weg lag ........dat was ik op de terugweg weer verschrikkelijk last gehad van trillen en nu echt door de hele motor het lijkt wel steeds erger te worden echt om gek van te worden:Banghead:

morgen maar eens op onderzoek gaan weer:cry: