Jump to content

Mensen, niet te vroeg juichen. Helaas is het zo dat deze jongens na week gevangenisstraf of 80 uur taakstraf, mits de rechter niet van mening is dat hun privacy is aangetast, weer op straat. Hulp krijgen zullen zij niet. Dit soort jongeren zullen de komende jaren voor meer nieuwsberichten gaan zorgen.

Lang leve Den Haag om alles wat met jeugdzorg te maken heeft, gesloten, besloten of open, bij de gemeente op het bordje te leggen. Dit soort jongeren stromen dus niet meer door straks en lopen binnen no time weer rond.

De transitie zal ervoor zorgen dat dit soort jongeren op normale scholen zullen komen en daarmee de veiligheid van kinderen in gevaar komen die niet blootgesteld horen te worden aan dit soort gedrag.

In Denemarken heeft men hetzelfde gedaan en binnen no time werd alles weer teruggedraaid. Want het geweld liep de spuigaten uit. Complete gezinnen ontspoorden totaal, omdat zij niet de hulp kregen die zij nodig hadden. Helaas, het is zo.

Ikzelf ben al talloze collegae verloren, belangrijke doorstroomhuizen zijn reeds gesloten, er kan geen perspectief meer geboden worden, dus het is afwachten tot de transitie een feit is en dat men in Den Haag schande gaat spreken dat dit soort "gestoord" gedrag meer en meer toeneemt.

Gevolg: kritiek op de hulpverlening. Tuurlijk. Ggz vestigingen gaan dicht, of zijn dicht.

Aan de andere kant overdrijf ik. Want de mensen die straks gaan bepalen welk soort hulp iemand nodig heeft, krijgen wel een cursus van 5 dagen! Wel hele intensieve dagen welteverstaan.

Schande voor de orthopedagogen, pedagoge, jeugdhulpverlening etc etc. Dat een cursus van 5 dagen inhoudt dat de opleidingen en studies die "wij" jaren hebben moeten volgen, dus eigenlijk voor niks zijn geweest!

http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/23099122/meisje-15-zwaar-mishandeld

Sent from my iPhone using Tapatalk

Featured Replies

• Moderators

een cursus van 5 dagen zeker die begint om 09:00 tot 12:00 dan pauze tot 13:30 en dan einde cursus om 15:00 zeker

ik zeg keihard aanpakken dit soort kwesties en komt alleen maar zodat ze het op internet kunnen zetten

• Author

Ivm mijn professionaliteit ben ik het niet eens met je. Geheel oneens.

Persoonlijk en hypothetisch gezien zou je deze 2 eigenlijk gewoon los moet laten in de zwaarst bewaakte gevangenis. En daar gewoon een maand of zes laten zitten......zal wel staan worden. Maar goed, dat is hypothetisch gezien mijn mening.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Administrators
Een gevangenis wordt door dit soort lieden als statusverhogend gezien, en ze leren alleen maar hoe ze hun vuile zaakjes de volgende keer beter kunnen verbergen. Allemaal in oranje overalls, ketting om de enkel, houweel of schop in de hand en in het publiek tewerkstellen van 0600-1800, 6 dagen in de week . .

En als deze knullen dan voldoende gestraft zijn voor wat ze verkeerd gedaan hebben, hoe zorgen we er dan voor dat ze ontdekken waar 'het rechte pad' ligt en hoe ze daarop kunnen blijven? Met alleen straffen wordt niet goed gemaakt wat ze aangericht hebben en corrigeren we ook niet wat er tot nu toe kennelijk allemaal mis is gegaan bij hun.

De trend die Dennis signaleert in Den Haag gaat hier waarschijnlijk ook niet bij helpen. Er is m.i. meer nodig dan alleen straffen en het verder aan het 'absorptievermogen van de lokale gemeenschap' overlaten. De vraag is dan: hebben we daar in Nederland wat voor over?

Groets, Hans

• Moderators
het begint allemaal bij de basis en dus een grote verantwoordelijkheid van de ouders voed kinderen op met normen en waarden dat scheelt al een hele hoop nu wil ik wel erbij zeggen om goede ouders waar het fout is gegaan dat het niet een garantie is en/of dat het nooit kan gebeuren omdat invloed van buiten ook meetelt
  • Author

Hai Elmo,

een kind functioneert het allerbeste bij veiligheid. Een veilig thuiskomen is bijna een garantie dat dit niet gebeurd. Invloed van buitenaf heeft dan bijna geen kans meer.

Denk dat we beide hetzelfde bedoelen trouwens, maar omdat ik in de jeugdzorg zit, lees ik je zin anders volgens mij. Klopt dat?

Verder is het gewoon dweilen met de kraan open. In Nederland lijkt men liever te genezen dan te voorkomen. Ouders worden nergens toe "gedwongen".

Deviant gedrag behoort en kan op de peuterschool, kleuterschool, basisschool al gesignaleerd worden.

Maar niet alle docenten zijn pedagogisch handelingsbekwaam.

Want ook docenten behoren tot de primaire opvoeder, zoals de ouders dat ook zijn.

Helaas is het zo, dat straffen, soms helpt, maar niet straffen door alles weg te nemen.

Neemt niet weg dat deze heren, bewust, deze actie doen. Is gewoon omdat het kan. Dit hoor je aan het einde van het filmpje dat ze nog meer mensen gaan bedreigen.

Zo herkenbaar voor mij. Werk ook met dit soort jongens, of ze nu wel of geen stoornis hebben, dus ook ik heb ogen in mijn zak en het geweld is soms enorm, want er zitten ook grote jongetjes tussen.

Ouders.....kunnen alleen maar voor een veilig thuiskomen zorgen als ze dit hebben meegekregen of zelf willen creëren.

Aangezien het rechtssysteem helaas privacy boven feiten en dus boven slachtoffers zet, zet het systeem juist aan tot nog meer van dit soort gedrag, in sommige gevallen.

Te vaak op tv, dader heeft geleden, dus ga maar harken.

Aha, dus mooi zo een inhoudelijke uitspraak als ik iemand lekker tot moes wil slaan. Gaat het nog met het recht?

Het moet gestopt worden. Zsm. Alleen heb je daarvoor middelen nodig, om doelen te behalen.

Helaas worden de middelen minder en minder. Den Haag, in de vorm van onze geweldige en briljante minister van Justitie Opstelten, heeft de oplossing he. Als je geweld ziet "roep je: Hee stop daar is mee".

Snap niet dat iemand daar niet eerder op gekomen is.........

Edited by Dennis

........en het weerspreken van de inzet van criminele infiltranten; het verstoppen van het door hem gepleegde ambtsmisdrijf omdat hij nalatig zou hebben gehandeld inzake de beschuldigingen van pedofilie aan het adres van zijn voormalige hoogste ambtenaar Joris Demmink; het weerspreken van de nationale ombudsman die van mening is dat leidinggevenden bij de politie het te snel zouden opnemen voor agenten die worden beschuldigd van buitenproportioneel geweld jegens burgers; het in beroep gaan tegen een uitspraak van de rechter dat hij smadelijk heeft gehandeld jegens één 1% MC door hen in de media af te schilderen als criminele bende zonder enige vorm van bewijs daarvoor........
  • Author

Dat hele 1%mc gedoe, gaat werkelijk nergens over.

Dus wat Rene zegt klopt als een bus.

Maar Rene, justitie is echt op heksenjacht op alles wat colors heeft en op een motor zit.

Dat er "boeven" tussen zitten, jawel, echt wel. Maar dit is echt van den zotte waar justitie en politie mee bezig is.

Zelfs hulpverleners zitten bij motorclubs. Worden op handen gedragen als ze in werkpak staan.

In hun vrije tijd gaan de vesten met de colors aan en men krijgt net zo vaak te maken met het gezag tijdens een motorrit dan tijdens hun werk.

Niemand krijgt een bekeuring, maar meneer Opstelten en consorten hebben echt zoiets dat een ieder met vest en colors, moet crimineel zijn.

Heb al geopperd om mij een leren vest te geven. Gooi er een tekst 7% tegen aan. Op de achterkant in het Japans Honda en een mooi teken.

Paar titels op me borst, ook japans, van chef kok tot aan ballenjongen.

Is geen grapje. Kans dat ik dan zelfs wordt staande gehouden op me pan european voor uhhhhhh, controle of ik mijn rijbewijs heb, is gelijk toegenomen met 500%.

Als je de verhalen hoort, van gewone mensen die bij een motorclub gaan, voor de gezelligheid, want die zijn er, om te klussen aan hun motor, kinderfeestjes worden gehouden, niemand heeft een strafblad, men zit in de hulpverlening, heeft een eigen metselbedrijf of is vloerenligger.

Doen het eigenlijk vanuit een soort van midlifecrisis *lol*.

Maar stoppen ermee, omdat zij te vaak worden staande gehouden, aangekeken worden alsof het criminelen zijn. Dan kun je zeggen dat je hier zelf voor kiest. Ja dat klopt, je kiest inderdaad om bij een motorclub te gaan.

Je geeft hier dan niet mee aan dat je ook kiest voor de bekrompenheid en vooroordelen van de mens of justitie.

Hier een filmpje van een australische biker die zegt vaak aangehouden te zijn. Ik heb het commentaar gelezen en ben het ermee een dat hij, lees de motorrijder, zichzelf hiermee geen plezier doet en dat dit juist is waarmee hij andere mc's niet echt een plezier mee doet. Waarom geeft hij zoveel informatie etc etc. We kunnen allemaal wel wat bedenken over wat een domoor deze motorrijder is.

Maar de context zit hem hierin:

Hij doet niks, hij is aan het tanken.

Kijk even hoeveel auto's er op een gegeven moment staan en hoeveel politieagenten er aanwezig zijn. Er is dus niks gaande. Helaas missen we een deel dat de agenten arriveren, maar aangezien er geen waarschuwingen of een arrestatie volgt, is het meest waarschijnlijke scenario, dat er niets gebeurd is.

Context van mijn filmpje, is dus het feit, dat ook daar een heksenjacht aan de gang is,

https://www.youtube.com/watch?v=xoraNaO2ySg

Naja de meeste full colour clubs huisvesten ook erg veel criminelen. Gepakt dan wel niet gepakt. Het verband aantonen met de club is alleen vrij lastig. Alleen verontwaardiging op moment dat mensen je zien als crimineel vind ik nog vreemder. Dat je niet perse crimineel hoeft te zijn is natuurlijk weer een ander verhaal. Dat ze ook leuke kinder feestjes organiseren lijkt me daar ook los van staan dat doet de KKK ook.
Naja de meeste full colour clubs huisvesten ook erg veel criminelen. Gepakt dan wel niet gepakt..

Oh ja? Hoe zo veel? Hoe weet je dat? Er zijn ook clubs die hun nest redelijk schoon weten te houden. Het ontstaan van NoSurender en de Bandidos heeft mede te maken met het feit dat deze beide clubs zijn opgericht door leden die omwille van hun criminele banden geweerd/verbannen werden bij ander 1% clubs.

Daarnaast is hetgeen je stelt ook feitelijk onjuist. Een van deze MC's heeft een dergelijk vooroordeel van de overheid ooit eens voor de rechter gebracht en werd in het gelijk gelijkgesteld door de voorzieningenrechter.

Kan je hier nalezen: http://veteransmc.com/Vonnis-VoorzieningenRechter.pdf

En lees vooral daarin punt zes een na.

Ik denk dat je je fel moet verzetten tegen dit soort vooroordelen. Niemand in dit land is schuldig tot het moment dat zijn of haar schuld voor de rechter is vastgesteld en hoe je het ook wendt of keert is dat ook van kracht op leden van outlaw motorclubs. Om op basis van gedrag (lid zijn van een vereniging/club) iemand al op voorhand te veroordelen is feitelijk onjuist. En ondanks deze uitspraak waarin de overheid in het ongelijk is gesteld gat zij anno 2014 zelf nog steeds in de fout.

ANP berichtje van 14-7-2014

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft een aangifte geseponeerd van motorclub Veterans MC tegen minister Ivo Opstelten (Veiligheid). De motorclub beschuldigde de minister van belediging, smaad en laster.

Leden van de Veterans zijn (oud-)militairen die allemaal in het buitenland hebben gediend. Volgens de politie hoort de club thuis in het rijtje van de zogenoemde outlaw motorclubs zoals de Hells Angels, Satudarah en Bandidos.

De motorclub was boos op de minister omdat hij leden ten onrechte afschildert als zware criminelen, drugsdealers en moordenaars en hun goede naam beschadigt. Er is volgens Veterans MC nog nooit iemand van de club gearresteerd of veroordeeld.

Het OM zegt dat er onvoldoende bewijs is dat de minister strafbare feiten heeft gepleegd. Het ligt volgens het OM aan de Veterans zelf dat ze op de lijst met outlaw motorgroepen staan. Zo heeft de club deelgenomen aan het overleg met andere motorclubs (de zogenoemde Raad van Acht) en waren er in het verleden nauwe banden met de Hells Angels.

De Veterans laten het er niet bij zitten. Ze stappen naar de rechter om het OM tot vervolging van de minister te dwingen, kondigde de club maandag aan.

Het is een technische truc om de zaak te seponeren, want zelfs in deze uitspraak blijkt uit het vette deel wel degelijk dat er een hetze is en dat het vooroordeel vooral bij de overheid zelf ligt. Omdat men als club kennelijk heeft meegedaan aan een overleg binnen de Raad van Acht is men ook meteen een deel daarvan en dus outlaw MC? Ben ik op mijn beurt nu ook lid van een outlawmotorclub, omdat ik als bestuurslid van een stichting van motorrijders overleg met de Veterans MC?? Zeg het maar! In de optiek van het OM kennelijk wel.

Maar dan het allerbelangrijkste: neem eerst eens kennis van dit soort clubs voor je er een oordeel over vormt. Ken hun wereld.

Tot slot : bendevorming is er bijvoorbeeld ook bij banken en verzekeringen. Zijn we de recente economische crisis en de oorzaak daarvan inmiddels al vergeten? Zijn dit geen criminele organisaties? Het mooie is dat daar dezelfde overheid dit criminele gedrag heeft afgedekt door miljarden van ons geld juist in deze instellingen te steken om zo het wangedrag van enkelen af te dekken. En het grote graaien gaat daar nog steeds verder.

Is dat een niet wat al te kort door de bocht reactie naar hen die hier op het forum zitten en vanuit hun werk en professie dagelijks te maken hebben met dit soort uitwassen van onze maatschappij?

Het verzoek kan ik vanuit het leesbaar houden van een forum wel begrijpen, maar het kan ook overkomen als het vluchten voor een discussie die gaat over grondwaarden van onze maatschappij die aangetast zijn/worden. Daar ben ik zeker geen voorstander van, want dat is gewoon je hoofd in het zand steken.

Vluchten is het niet Rene, maar al die aandacht die dit soort types krijgt die verdienen ze niet.

De lik in, dat verdienen ze dan weer wel en dan houden we ook het gevangenis personeel aan het werk.

Dat er uit professioneel oogpunt met elkaar over dit soort acties gesproken wordt juich ik alleen maar toe maar geef toe dat je er soms wel eens moe van wordt.

Des te meer reden om niet te bezuinigen op het blauw op straat, van mij mogen ze btw een stuk meer verdienen met al die gekjes op de wereld!

Keep up the good work!

Moet er wel een betere reden zijn om naar de gevangenis te gaan dan alleen het 'vermoeden' van crimineel gedrag. Punt is namelijk dat zeker niet bij alle MC's criminele leden zijn te vinden; iets wat men bij de overheid zelf kennelijk weigert te geloven. Punt is zelfs dat er MC's zijn die militaire leden hebben die gewoon een VGB (verklaring van geen bezwaar) krijgen voor hun werkzaamheden als militair bij defensie. Ze worden ook nog eens op missies gestuurd waar ik als 'gewoon militair' zelfs geen weet van mag hebben.

Degenen die overigens voortdurend en onnodige de aandacht op 1% MC's vestigen zijn zeker niet de leden van deze clubs zelf; dat is eerder de overheid die inmiddels het onderscheid al helemaal kwijt is tussen een MC-lid en een willekeurigen chopperrijder met een leren jekkie aan. Voor het gemak wordt momenteel iedereen aan de kant gezet voor een 'algehele verkeerscontrole' die ook maar enigszins lijkt op een 1%-er, waarbij steevast ook de vraag gesteld wordt tot welk chapter men behoort. Afgelopen zaterdag iemand gesproken die dit in anderhalve maand zeker 15 keer was overkomen omdat hij op een bepaald type motor rijdt (geen HD maar gewoon een zwarte Vulcan) en toevallig een leren jack heeft (zonder enige vorm van colour).

Vandaag zijn het de MC's die kennelijk 'verdacht' zijn, morgen lijkt het me een goed idee om coaches en leden van Hockeyverenigingen eens nauwlettend in de gaten te houden. Er is in Wassenaar al een coach geweest die heimelijk filmde in de kleedkamers van de meisjes. In de redeneertrend van de overheid maakt dit namelijk dat alle hockeycoaches verdacht zijn en zich daaraan schuldig zullen maken en is het dus een volledig logische analogie om in heel Nederland coaches dicht op de huid te zitten. Verder zijn alle zwemleraren in mijn optiek ook verdacht (eentje die ooit gepakt was was zelfs een Panrijder!!!) Of zullen we daar toch ook maar het principe huldigen dat niemand schuldig is tot het moment dat dit voor een rechtbank bewezen is en we het daarom vooral ook moeten laten om een club te verwijten dat zulke leden heeft?

Punt is dat de overheid fundamenteel de fout gaat in haar benadering van 1% MC's en daar kennelijk al een keer voor op de vingers is getikt door een rechtbank (zie mijn eerdere posting) omdat zij ten onrechte (er is geen aantoonbare reden om het te doen) deze clubs beperkt.

Ik heb niets tegen discussie en ben er ook van bewust dat het merendeel van leden van motorclubs geen criminele achtergrond of neigingen hebben.

Een kantekening is wel op z'n plaatst;

De leden die het wel betreft, kun je niet om die reden maar gewoon hun gang laten gaan.

Dat van intensieve controle ook de goede leden de dupe worden is vervelend maar niet altijd te voorkomen. Dit is bij voetbal niet anders. 95% of meer komt gewoon voor een leuke wedstrijd, maar heeft wel te lijden onder de, helaas noodzakelijke, strakke veiligheids maatregelen. Maar hier hoor ik vrijwel nooit iemand over. Niet hier op het forum, maar vrijwel nergens. Dit is kennelijk al algemeen geaccepteerd. Ik vind dat echter ook niet normaal en zal dat ook nooit gaan vinden.

Anderzijds zijn er ook veel motorclubs die zich niet het 1% predicaat toedichten. Een term/benaming die van origine is aangenomen om uit te dragen dat men feitelijk niet genegen is zich bij de algemeen geaccepteerde regels, normen en waarden neer te willen leggen. Als je dan de keuze maakt je juist bij een club aan te sluiten die dit wel uitdraagt, geef je feitelijk te kennen je aan die gebruiken te conformeren. Eigenlijk moet je dan ook niet piepen als je dan wat meer op de huid gezeten wordt.

Maar je mag ze desondanks niet over één kam scheren. Maar dat geld ook als je 'overheid' en 'politie' constant als een soort razzia plegers afschildert, want ook daar zijn de meeste medewerkers wel reëel hierin. En soms bekruipt me het gevoel dat mensen de indruk hebben dat ze bij die instanties niets anders doen dan die motorclubs het leven zuur te maken. Ik kan je verzekeren, gelukkig is dat niet zo.

Maar ik kan me de reactie van Minibenz ook zeer goed voorstellen want soms stoor ik me ook wel wat aan dit soort discussies. En niet omdat ik daar tegen ben of uit weg ga, zeker niet. Tot zekere hoogte moet dit ook zeker de ruimte krijgen.

Maar er wordt hier soms doorgeboomd tot vervelens toe over niet motorgerelateerde zaken. En laat ik me nu juist daarvoor hebben aangemeld op een motorforum.... motorzaken.

Voor diepgaande discussies op gebied van politiek, handhaving of welk onderwerp dan eigenlijk ook, zijn er speciale fora.

Dus als je er echt lol aan hebt, kun je daar volledig je ei kwijt.

Nogmaals, de ruimte mag en moet er hier ook voor zijn, niks mis mee, maar we dreigen hier soms in oeverloze discussies te verzanden die niets met de Pan of motorfietsen/rijden te maken hebben.

Maar dit is mijn persoonlijke mening en het staat een ieder vrij hier op eigen wijze mee om te gaan.

Ik lees bijna alles wat nieuw is, ook niet motor gerelateerd. Een ga er ook in mee, totdat het vervelend wordt, dan haak ik af. Zit hier voor de ontspanning en contact met geestesverwanten op een specifiek gebied en niet om me te ergeren.

Edited by Mikey

• Author

Dat van intensieve controle ook de goede leden de dupe worden is vervelend maar niet altijd te voorkomen. Dit is bij voetbal niet anders. 95% of meer komt gewoon voor een leuke wedstrijd, maar heeft wel te lijden onder de, helaas noodzakelijke, strakke veiligheids maatregelen. Maar hier hoor ik vrijwel nooit iemand over. Niet hier op het forum, maar vrijwel nergens. Dit is kennelijk al algemeen geaccepteerd. Ik vind dat echter ook niet normaal en zal dat ook nooit gaan vinden.

Anderzijds zijn er ook veel motorclubs die zich niet het 1% predicaat toedichten.

Yvo, ben het eens met je wat hierboven staat. Goede lijden onder de slechte. Dat geldt voor meer groepen dan alleen voetbalfans of motorrijders. Daar hebben wij het al over gehad......

Een term/benaming die van origine is aangenomen om uit te dragen dat men feitelijk niet genegen is zich bij de algemeen geaccepteerde regels, normen en waarden neer te willen leggen. Als je dan de keuze maakt je juist bij een club aan te sluiten die dit wel uitdraagt, geef je feitelijk te kennen je aan die gebruiken te conformeren. Eigenlijk moet je dan ook niet piepen als je dan wat meer op de huid gezeten wordt.

Maar je mag ze desondanks niet over één kam scheren. Maar dat geld ook als je 'overheid' en 'politie' constant als een soort razzia plegers afschildert, want ook daar zijn de meeste medewerkers wel reëel hierin. En soms bekruipt me het gevoel dat mensen de indruk hebben dat ze bij die instanties niets anders doen dan die motorclubs het leven zuur te maken. Ik kan je verzekeren, gelukkig is dat niet zo.

Uitdragen is een subjectief begrip voor mij. Het daadwerkelijk overtreden van regels, moet voor iedereen gelijk zijn. Neem begrafenis Sam Klepper. Waarom hoefden de motorrijders toen geen helm op? Dat is zaken in stand houden.

En die indruk, Yvo, klopt. Men is echt op heksenjacht. Vrienden van mij zitten bij een club die zich niet het 1% predicaat toedichten. Die worden ongeveer paar keer per week staande gehouden. Ergste is dat de politie het dan niet opvalt dat het remlicht het niet eens doet. Maar gewoon even het rijbewijs wilt zien, dit natrekt en de heren mogen gaan. Zitten zelfs in de hulpverlening en er zitten mannen bij, die jou misschien assisteren, als zijn ambulance broeder, brandweermannen etc.

Nogmaals, de ruimte mag en moet er hier ook voor zijn, niks mis mee, maar we dreigen hier soms in oeverloze discussies te verzanden die niets met de Pan of motorfietsen/rijden te maken hebben.

Maar dit is mijn persoonlijke mening en het staat een ieder vrij hier op eigen wijze mee om te gaan.

Ik lees bijna alles wat nieuw is, ook niet motor gerelateerd. Een ga er ook in mee, totdat het vervelend wordt, dan haak ik af. Zit hier voor de ontspanning en contact met geestesverwanten op een specifiek gebied en niet om me te ergeren.

Pest is dat elke actie tot een reactie leidt, die misschien niet verwoord is, zoals bedoeld. Context is niet altijd duidelijk voor anderen.

Je staat hoog bij me in het vaandel, dat weet je.

Maar het stukje ergeren, dat is jouw stuk. Niet de schuld van de ander.

Dan moet je jezelf afvragen wat maakt dat ik me erger. Het is eerder zaak bij jezelf na te gaan waarom het je triggert, hetgeen ergernis oproept. (ondanks dat ik dit predik, is het mijn valkuil)

Als ik iemand schoffeer met mijn gedrag, bied ik alleen mijn excuus aan voor mijn gedrag.

Niet voor het gevoel dat ik bij diegene oproep. Dat is toch echt iets waar de persoon in kwestie mee aan de slag moet gaan.

Omdat gevoel wordt opgeroepen door een situatie en niet door een persoon. (Of jantje nu met een blok hout staat te bewerken of pietje.....................kwaad worden wordt ik om het feit dat mijn auto wordt beschadigd)

Maar goed, ik zit in een andere tak van hulpverlening, waarbij dit soort zaken onderdeel is van behandeling, zonder daar natuurlijk voorbij te gaan aan de beleving van de ander.

Edited by panpatje

Een hele korte reactie:

Spoor de criminele leden op en laat de clubs met rust! Stop de hetze waarbij elke motorrijder als. crimineel benaderd wordt.

....Geef alle voetbalhooligans een stadionverbod en iedereen heeft een zorgeloze leuke wedstrijd....

Maar wie dan wel en wie niet? Als dat zo simpel was, hadden we allang geen voetbalgeweld meer. Je zult er toch echt eerst achter moeten komen wie wie is en wat zijn/haar intenties zijn. Om dat te kunnen doen moet je alles in kaart brengen. Helaas moet je daartoe de identiteit vaststellen en omdat motorrijders lastig te herkennen zijn van buitenaf zal dat vaker gebeuren als een paar keer. Het wel of niet direct herkennen van een wel of niet 1% club is ook een leerproces. Die patch wordt over het algemeen niet 20 bij 20 cm gedragen. Dus.... jawel, eerst staandehouden.

En natuurlijk kan dat soms ook anders of wat minder. Maar dat ligt er ook aan wat de bewuste handhaver reeds aan kennis heeft om een specifiekere selectie te kunnen toepassen.

Maar is het dan een hetze? Het is in mijn ogen een leerproces en onderdeel van rechercheren. Referentiekader? Voor een ieder ook anders.

@Dennis;

Ik heb het nodige meegemaakt in mijn bescheiden leventje, ook voor mijn huidige carriere. Heb daarvoor de nodige hulpverlening gehad en me daar ook in verdiept. Ben ook bekend met alles omtrent zelfreflectie, mentale weerbaarheid en noem de hele santemekraam maar op. Ik steek geen (negatieve) energie in zaken die ik niet kan beïnvloeden. Dus wees niet bevreest, het ergeren neemt geen extreme vormen aan. Zodra ik het herken en voel, doe ik daar mijn ding mee.

Ik heb er geen moderator voor nodig om ergens een slotje op te zetten.

Ik ga weer over op ontspanningsmodus en lekker bezig met motortechnische zaken.

(Als je het leuk vindt, mag je raden wat er na het verzenden van deze post in mijn gedachten onder dit topic staat....[emoji12])

...

. Helaas moet je daartoe de identiteit vaststellen en omdat motorrijders lastig te herkennen zijn van buitenaf zal dat vaker gebeuren als een paar keer. Het wel of niet direct herkennen van een wel of niet 1% club is ook een leerproces. Die patch wordt over het algemeen niet 20 bij 20 cm gedragen. Dus.... jawel, eerst staandehouden.

Als het dragen van deze patch:

http://www.vuur-steen.nl/winkel/images/tn_990023.JPG

...het criterium is voor indelen van een persoon tot een Outlow motorclub, dan is er iets niet goed begrepen binnen de gelederen van de politie en het OM. Deze patch mag door iedere motorrijder gedragen worden, zelfs door hen die eigenlijk dit zouden moeten dragen:

http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mTbSnWsi_iYXA-WqD93QkWQ.jpg

Maar waar 1% bikers maar ook 99%bikers het unaniem over eens zijn is dit:

http://www.99percenterapparel.com/images/apparel_0083.jpg

Het voortdurend staande houden van van bikers is gewoon niet wijs om dit probleem te bestrijden. Zeker als men kennelijk niet eens weet waar men over praat. Laat duidelijk zijn dat zelfs ik in de afgelopen 18 maanden al tweemaal staande ben gehouden en van een agent de meest rare vragen naar mijn hoofd kreeg: "Bent u lid van een motorclub"; Ja, de KNMV; "Waar heeft die club haar clubhuis? " Zijpendaalseweg 1, Arnhem. Tot welk chapter behoort u? "De Dedicated Toerrijders (DDT); Waar is dat chapter gevestigd?; Ehh, eigenlijk overal in Nederland, in elke stad zitten er wel een paar..........

Het werd braaf allemaal genoteerd......

Edited by ThunderSTreak