Jump to content

Na een week van toeren op m'n Pan, toch een paar kleine onhebbelijkheden gevonden.

Het vervelende is alleen dat ik natuurlijk geen vergelijking heb met andere motoren (behalve de lesmotor).

Het gaat mij om dingen als; zwaar koppelen, stuiteren bij het nemen van een verkeersdrempel.

Is er iemand (het makkelijkste is bij mij in de buurt) die een "proefrit" wil maken op mijn motor?

Featured Replies

Dat is niet bij mij in de buurt, vast wel iemand anders die je even wil helpen om te bepalen of er problemen zijn met je pan. Komt zeker goed !!
En anders mag je ook bij mij langs komen, IJsselstein.

Stuiteren voorvork: minimaal olie vervangen van voorvork. Zal zijn leeftijd wel gehad hebben schat ik zo en daarmee zijn viscositeit hebben verloren. Dat resulteert in onvoldoende nademping (stuiteren), maar kan ook duiden op vervuiling/slijtage van de dempers zelf.

Zwaar bedienen koppeling: wellicht eens kijken naar de hydraulische vloeistof van de koppeling (en als je toch bezig bent ook de remmen). Als deze vloeistoffen oud zijn gaan ze minder goed hun werk doen, trekken ze vocht aan en dat kan leiden tot corrosie op metalen delen in de bedieningscilinder en slave cilinders. Roest is weerstand;, weerstand is zware bediening.

• Author

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga vanmiddag langs Rex...

Heb in 1 telefoongesprek al meer informatie gekregen dan van meerdere bezoeken bij de garage...

Wordt vervolgt.........

Okido. Dan komt het goed.
  • Author

Nou ik heb een ritje naar Rex gedaan....

Binnen een kwartier had ik bijna een naked PAN....

De carburateurs zijn afgesteld en wat ben ik geschrokken op de terugweg, ik wist niet dat mijn motor zo snel was!!! (Ben er alleen bang voor dat die bekeuringen gaat opleveren....)

Maar Rex, ik ben je dankbaar, wat pakt die nu het gas lekker op zeg...!!!!!!!!

Lijkt het hier een beetje op ;)

http://images.gizmag.com/inline/hero_motocorp_unveils_radical_new_show_bikes_delhi_auto_expo-159.jpg