Jump to content

Hoe kom ik aan een vervangende spiegel?

Als beginnende Pan rijder heb ik helaas een ongelukje gehad. Ik heb het gewicht van de motor onderschat. Mijn motor stond op de schuin omhoog lopende oprit van mijn woning. Toen ik op een ochtend enigszins gehaast de motor van de bok wilde duwen (dit valt niet mee als hij schuin omhoog staat...), gleed de motor uit mijn handen en viel deze tegen een - gelukkig - houten muur van bielzen.

Hiervoor reed op een veel lichtere motor, kan ook zijn dat ik mijn krachten overschat heb:(.

Om lang verhaal kort te maken: mijn rechter-spiegel is zwaar beschadigd en ik wil deze graag vervangen door een 2de hands "nieuwe" spiegel. Zie fotos'. Wie heeft tips waar ik moet zijn en hoe ik dit kan aanpakken?

Wee je een goede sloophandel bijvoorbeeld?

Het gaat hier om een Pan ST1100.

Featured Replies

Gelukkig is het alleen de spiegel. Ook ik heb moeite ondervonden met de zwaartekracht die op de Pan werkt :-p

Spiegels zijn helaas wel een schaarse en dus prijzige aan-gelegenheid... Succes

Edited by panpatje

Kan alleen maar aansluiten bij Panman1100....

Edit:

Staat nu niks op de site, maar volgens mij hadden ze nog een sloper staan.

Ik zal even een berichtje sturen naar mijn contact persoon bij BOR ... Je weet tenslotte maar nooit.

Dennis had trouwens ook nog spiegels te koop, zie het te koop topic

• 4 weeks later...

Ik heb idd een rechterspiegel. Staat al in de verkooptopics. Geen reactie gehad, dus zal wel opgelost zijn. [emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 6 months later...
Onverwacht lastig ja een l-spiegel te zoeken ( alleen buitenzijde..) Kom niets tegen op de mij bekende sites, m.u.v. prijzen als euro 135 en meer, dus veel te gortig.
  • Moderators

Kijk maar eens goed op het internet en je zult ze goedkoper tegenkomen .

Bij M.S.P. of bij Hans Motorparts zo rond de 85 euro (ex btw) = nieuw

Op eBay of marktplaats zijn ze goedkoper te vinden ( gebruikt)

en zelfs hier op het forum worden ze af en toe aangeboden tegen een schappelijk prijs.

Dus goed zoeken en eventueel vragen op forum kan je een hoop geld schelen.

Jongens,

Met alle respect naar Bor en andere slopers.

waag ook eens een belletje naar Co Snoek. Hij rekent 50% van de nieuwprijs van een spiegel.

Ik was destijds 35 euro kwijt voor een spiegel.

En in geval van wonen beneden de rivieren is Frank Dirkxs in Bergeijk ook een optie.

Alles goedkoper als meneer CSMNL

• 6 months later...

Marktplaats wil ook nog wel eens helpen....... En wanneer je zelf handig bent met een glassnijder heb ik nog wel het frame voor je. Ook ik liet beide spiegels al eens sneuvelen.......

2 linker handen worden een steeds beter samenwerkend setje

Co Snoek heeft geen ST1100 onderdelen meer zegt hij. Alles is weg. Alleen nog 1300.

“Always notice who does and who doesn’t applaud you when you succeed.”

• Administrators
Hier zit voor de handige jongen of meid een gat in de markt aan te komen. Ad snapt dat al met z'n transparante knipperglaasjes, maar verkrijgbaarheid van 'verbruiksartikelen' voor de ST1100 gaan de komende jaren een groot probleem vormen. Vleugelkapjes, spiegelkappen, spiegelglas, kofferdeksels - al het moois dat simpel sneuvelt als je je Pan uit je kouwe handjes laat kieperen. Het was voor mij één van de redenen om m'n 1100 recentelijk in te ruilen voor een 1300 - want ik was beslist niet uitgekeken op die motor of zo!
  • Moderators

En er zullen ook zat gesloopt worden omdat de eigenaren de kosten voor opknappen te veel vinden als hij al 3 jaar in de tuin of garage heeft gestaan. dus het zal wel wat mee vallen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk