Jump to content
Heeft iemand ervaring met hoe in Frankrijk omgegaan wordt met Xenon verlichting? Ik ga volgende week 4 weken naar Frankrijk en twijfel of ik de Xenon verlichting zal verwijderen om problemen te voorkomen.

Featured Replies

lees Promotor. Duitsland en Italië doen moeilijk als het er op aankomt. Het is me in de afgelopen weken niet opgevallen dat Fransen zelf met xenon in foutieve armaturen reden........ dus,...
In Frankrijk zeggen ze dat er alleen Xenon gevoerd mag worden als deze af fabriek is geplaatst en automatisch verstelbare hoogte instelling heeft. Ik ga over 2 weken naar Frankrijk en ik ga de xenon verwijderen. Ik neem gewoon geen risico. De koplamp van de 1300 is niet geschikt voor xenon.
Dikkie, nee het is ook de reflector die is voor halogeen.

Het is de hoogteregeling die het zo duur maakt. Want daar wordt mee bedoeld dat die automatsch moet lopen. Dat is een regeling die constant de lichten aanpast, ten minste de spiegel. Als jij remt zal je licht hoger gaan als je optrekt moet dat dan weer lager gaan schijnen. Geen knopje dus waar je aan kan draaien.

Typed on a TOO SMALL keyboard and send by my S4

Klopt, het werkt alleen altijd net ff te laat. Maar goed het werkt.
sta je er dan op een afstandje voor elke keer dat je optrekt? Geintje, maar elke piloot die xenon in een verkeerde armatuur propt zegt namelijk altijd ook zoiets.

Nee, maar wel iemand met een 1600 die een tijdje achter me heeft gereden.

Hebben zelfs gezegd dat het overdag wat tegenviel. :) :)

John jij blij :)

En ik heb zelfs de koplamp ietsje hoger afgesteld ivm zichtbaarheid overdag ;)

En Piet, misschien ben ik wel gewoon een rustige rijder. . . . . ,

Ja joh, mijn 1300 tegen zijn 1600 en ik was te snel.........:rolleyes:

John is echt een rustige rijder:p , tenminste toen wel. Maar toen had hij hem net. :D

of in de vakantiemodus ;)
Zo, de raad van Mike opgevolgd en gisteren de kuipdelen gedemonteerd en de xenon volledig verwijderd. Rijd nu met Blue Vision en gisteravond mee gereden. Moet zeggen genoeg licht opbrengst.:rolleyes: