Jump to content

Hai,

Ben benieuwd wie er de moeite heeft genomen om ooit zijn tank eruit te hebben gehaald om deze goed te controleren.

Men stelt een hoop vragen over onderhoud, remmen etc etc.

Maar die tank is zeg maar niet onbelangrijk. Iets met benzine en vonkjes schijnt voor spannende momenten te kunnen zorgen.

Ben benieuwd

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Featured Replies

Nooit naar de tank gekeken.

Heb ooit een brommer gehad (Honda SS50) met een lekke tank. Na het daadwerkelijke doorroesten ontstaat heel voorzichtig een druppel.

BESLIST NIET GAAN KRABBEN AAN DE 'WRATTEN'

Dan krijg je een benzineval. ( equivalent van waterval).

• Author

Tuurlijk zijn de grappen leuk, maar als die doorroest, en je rijdt net op de snelweg, is je schoonmoeder niet meer het probleem.

Tip om de tank eriut te krijgen, gewoon sjorband eromheen.

@Marin: idd paar boutjes en paar draadjes loshalen.

Portupan,

dit zou ik nu juist wel doen, zo weet je te minste hoever de sleet is, en vooral voor de veiligheid van u zelf en de andere.

Want deze wratten verbergen veel maar houden niets tegen.

Natuulijk pas krabben als de tank leeg is. Heb ik toen ook gedaan en er ontstonden gaten van enkele vierkante centimeters.

Uiteindelijk met enkele plaatjes zink dichtgesoldeerd.

• Author

Mooie oplossing. Aangezien die ik voor zekerheid wil gaan, daarmee niet bedoelend dat solderen met enkele plaatsje zicht slecht is, zodat het tussen me oren niet gaat spelen......maar goed, zijn wel de tips die geld besparen lijkt mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk