Jump to content

Kuipruit vastzetten......met kunstof boutjes. Maar waar vind je die?

Kuipruiten zitten vaak vast met kunststof boutjes van het type M5x20. Reden waarom fabrikanten kunststof gebruiken, is dat wanneer je over de kop gaat en je met je lichaam (nek) de ruit raakt de bouten kunnen afbreken. Met rvs boutjes of aluminium breken de boutjes niet, maar moet eerst het frame of mechaniek stuk. Als je dat met je nek moet doen.....ja, lastig.

Maar wat nu als je zo'n boutje kwijt bent of stuk draait bij (de)montage. Ga dan maar eens op zoek naar een vervanger. Via de dealer is natuurlijk alles mogelijk, maar vaak tegen een prijs. Yamaha vraagt doodleuk € 3,50 voor zo'n boutje. Zal bij Honda niet echt anders zijn. Dingen zijn via internet lastig te vinden en alleen bij een groothandel (www.Skiffy.com) verkrijgbaar. Moet je er wel 100 tegelijk nemen. Velen grijpen dan toch naar een aluminium of rvs boutje.

Na lang zoeken kwam ik uit bij EW-parts op internet: shopje van Edwin Wagtegeld. Verkoopt losse zwarte kunststof M5x20 boutjes met moertje voor € 0,40 per stuk. Je kunt ze bestellen via de webshop, wat ik dus deed, maar dan komt er € 6,75 pakketkosten bij. Wordt het toch duur, maar met vijf boutjes die ik nodig had toch goudkoper dan bij de dealer.

Edwin is echter de beroerdste niet en stuurt ze ook via 'briefpost' in een envelopje. Dan ben je voordeliger uit zo liet hij mij weten na mijn bestelling. Het teveel betaalde heb ik netjes teruggestort gekregen van hem. Toppertje.

Zijn website: Link , zijn mail: Info@ewparts.nl

Voor als je het nodig hebt.

Featured Replies

de link heeft een spatie tussen . en nl. ff herstellen graag.
Het is al gewijzigd.