Jump to content

Probleempje met achter rem advies gevraagd

Hallo Motor vrienden

Ik heb een klein probleempje met mijn achter rem

ik heb de rem laats schoongemaakt en gekeken of eea nog gangbaar was.

Dit heb ik met lucht gedaan zonder de cilindertjes te borgen (stom)

nu zijn er 2 van de 3 cilindertjes eruit gekomen

ik heb de cilindertjes schoongemaakt en terug geplaatst met wat vet.

ze waern dus rdelijk gangbaar, ik heb daarbij de O ringen of cupjes niet vervangen.

Echter heb de rem terug gemonteerd en voorzien van nieuwe rem olie

en natuurlijk ontlucht.

Als ik nu rem, zit met punt dat de rem aangrijpt veel dieper ,dus moet mijn voet veel verder indrukken voordat er wat gebeurt, de rem werkt echter wel goed.

wie kan mij advies geven wat te doen.

- rem voorzien van nieuwe o ringen cupjes?

- rem meer ontluchten??

- rem punt mechanische verstellen

[ATTACH]1829[/ATTACH] [ATTACH]1830[/ATTACH]

Gr Marty

Featured Replies

• Moderators
zeker ontluchten en misschien als je toch de moeite neemt om het een en ander schoon te maken dan toch maar of nieuwe rubbertjes erin of in iedergeval de groeven van de rubbers goed schoonmaken;)en alles weer met remmenvet of schone olie monteren succes

Als je zaken losmaakt, vervang gelijk de rubbers.Zelf zou ik niet kiezen om groeven schoon te maken....als daar al een scheurtje zit...tja, kan die doorscheuren of iets meer scheuren.

Cupjes wel netjes schoongemaakt???

Zoals henk al aangaf, lucht is denkelijk hierin de boosdoener.

Probeer anders van onderaf remvloeistof er in te spuiten, even wachten, remmetje op en neer, weer vloeistof erin etc etc

• Moderators

Dennis de groeven die in het huis zitten , dienen ervoor om de o-ringen goed te laten passen en zodoende hun werk te laten doen .

Maak je deze groeven niet goed schoon dan kan er door vuil een slechte werking van de o-ringen ontstaan en kunnen je cupjes gaan klemmen , met een hoop ellende als gevolg.

Je kan ook het rempedaal een nacht onder druk laten staan (iets zwaars op rempedaal leggen)

Gewoon vet en remvloeistof gaat echt niet samen , gebruik alleen remmenpasta van ATE bijvoorbeeld.

• Author

oke bedankt voor de reactie,

zal nogmaals ontluchten en van de winter zal ik de nieuwe rubbers monteren

heb overgens m48 molycoat gebruikt echter zeer gering.

Dennis de groeven die in het huis zitten

Henk, hij heeft het over de groeven van de rubbers en daar reageerde ik dus op. ;)

of in iedergeval de groeven van de rubbers goed schoonmaken;)en alles weer met remmenvet of schone olie monteren succes

Legt eraan welke molycoat. Molycoat 111 schijnt volgens sommige mensen op het internet wel tegen remvloeistof te kunnen. Maar inhoudelijk hoe en waarom?????

Ikzelf zou de rubbers vernieuwen, ipv groeven van HET RUBBER :cool: , schoonmaken.

Rubbers zijn het geld niet en veiligheid gaat voor alles. We praten hier over remmen, dus ik zou dat in een keer goed doen.

Rubbers invetten met filmlaag bremscylinderpasta en klaar.

Zoals henk zegt wel de groeven waar de rubbers invallen schoonmaken .

Ik gebruik trouwens van die tandarts dingen om de gleufjes waar de rubber invallen schoon te maken. Incl lucht en remmenreiniger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hallo

Je zegt 2 van de 3 zuigers, maar volgens mij moet je ook de voorremmen ontluchten, want je hebt toch een dbs systeem???????

Gr mustang

• Author

ja klopt een heb een abs met dbs systeem geen idee of ook ook de voorremmen moet ontluchten??

echter deze doen het nog best.

Maar als ik het zo hoor, ga ik het maar snel de (o) ringen rubber ringen of hoe ze ook heten vervangen

zal er dit keer geen vet aan smeren, ook al was het een heel klein beetje

en zal bij de kruitvat een tandarts setje kopen om de groeven schoon te maken

Misschien wil iemand mij een keertje helpen wil nl ook de voor remmen nog doen

ik ga nl in september met MR No Nick en vrienden een tourrit doen in het Harz gebergte en moeten mijn remmen dus topzijn

wil ook naar van van jullie toekomen hoor want ik kan er nog prima mee rijden;)

• Author

hoe vaak vervangen jullie eigenlijk deze rubber ringen dat doe je toch eens in de .........5 jaar of zo:eek:

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Zie bijlage, factor: ik voel me er lekkerder bij als ik het nu doe staat er niet bij en is voor mij soms leidend, ongeacht wie er een mening over heb.

Zie bijlage met alle onderhoudsbeurten incl kilometers. Zitten interlinks in naar een pagina met allerlei hanidge doe het zelfies en tips/adviezen.

Ozzy, aangaande tandarts........tip van Luc en ik moet zeggen, je krijgt netjes je rubbertjes zonder te beschadigen eruit. Laat staan je vullingen :)

[ATTACH]1831[/ATTACH]