Jump to content

Op mijn pas aangeschafte ST1300 is een Acumen Cat1 alarm geīnstalleerd. Random gaat het apparaat loeien en is met de afstandsbediening wel weer uit te schakelen. In de diagnostic-mode geeft hij aan dat de bewegingssensor het alarm heeft laten afgaan terwijl de motor doodstil stond. De sensor is in de goede positie gemonteerd.

Heeft iemand een idee hoe deze "storing" opgelost kan worden?

--

Groet'n,

Hugo

Featured Replies

• Author
Sensor is volledig gesealed, daar kan geen levend beestje in kruipen. Zal morgen ook eens bellen met Motor-Oost, zij hebben het alarm destijds ingebouwd.
  • Author
Vrijdag gebeld met Motor-Oost maar helaas kunnen zij me ook niet verder helpen. Ze hebben dit type alarm niet meer in hun assortiment en kunnen er geen service meer op verlenen. Hun advies was om het alarm uit te bouwen. Voor mijn verzekering maakt het niet uit of er wel of geen alarm op zit. Voorlopig laat ik het er nog maar even op zitten, na de (motorloze) vakantie kijk ik wel verder wat ik ga doen.
  • Author
Bedankt voor het aanbod Rex. Ik zal het in gedachten houden. Deze week zit ik nog in Oostenrijk voor het werk en daarna drie weken vakantie. Dan zien we wel weer verder.
  • Author
De gehele behuizing inclusief de kabel naar de sensor is volgegoten met kunsthars. Enige mogelijkheid zou zijn om de kabel door te knippen en er een nieuwe aan te zetten.
  • 5 weeks later...
  • Author

Inmiddels contact gehad met de fabrikant in de UK en die gaf aan dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de sensor defect is. Ze gaven toe dat ze in 2003/2004 productieproblemen hebben gehad. Dit is helaas te lang geleden om nog garantie te verlenen. Een vernieuwde versie konden ze echter nog wel leveren, dus die heb ik dan toch maar op laten sturen.

Vanavond de oude sensor er af geknipt en de nieuwe er weer aan gesoldeerd. Het lijkt er op dat de prolemen zijn opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Hugo