Jump to content

Vanmorgen na 8(!!!!) maanden eindelijk weer kunnen rijden op mijn Pan.

Afgelopen jaar op 1 oktober sloeg de voorrem muurvast en kon ik geen meter meer rijden.

Demontage van de klauwen was nog niet zo simpel want alles zat vast maar na een paar dagen inweken van de bouten lukte het toch.

Toen bleek dat 3 van de 4 zuigers zo klem zaten dat ze niet uit de klauw te krijgen waren.

Ozzy heeft zichzelf toen aangeboden om de zuigers met flinke luchtdruk eruit te blazen.

Daarna zijn de klauwen door Ozzy onder handen genomen en zijn ze goed schoon gemaakt en gereviseerd.

In maart is vervolgens Panman1100 langs gekomen om alles weer op te bouwen en gelijk ook de schijven voor en achter te vervangen.

Helaas gaf de ABS dusdanige problemen dat de druk op de remmen telkens weg viel.

Uiteindelijk is de Pan achterop een aanhanger met Ozzy meegegaan en is de ABS voor zover mogelijk uitgebouwd. Gaandeweg kwam Eefje erachter dat de linker voorvorkpoot lekte dus ook die is onder handen genomen (nieuw lager & olie).

Oscar, Eefje en Henk: bedankt voor alle tijd en moeite die jullie in mijn motor gestoken hebben!

Waar ik zelf het vertrouwen op verschillende momenten compleet kwijt ben geweest hebben zij de moed niet opgegeven.

Featured Replies

Goed nieuws dat je weer kan rijden..!!!

Uit nieuwsgierigheid even de vraag of nog duidelijk is geworden waardoor de druk steeds wegviel? Ik begrijp dat de abs nu eruit gehaald is, maar is bekend welk onderdeel de problemen veroorzaakt?

pet af voor je, 8 maanden niet kunnen rijden !

ik had allang een pekelfietsje gekocht voor de tussenliggende tijd ! maar wel errug fijn dat je zo verdomd goed geholpen werd ! :)

Ik snap het effe niet :

8 maanden niet rijden , dan had ik 'm al in de "Fik" gestoken hoor . :)

Die Pan European's zijn toch de beste en gaan toch nooit kapot ? ;)

Ik heb sinds een jaar dat ik ST1100 rij ,

al meer problemen voorbij zien komen dan al mijn motor ervaringen

( meer dan 30 jaar) :( bij elkaar.

Hulde aan het Mobiele Klus Team ...

Zij zorgen ervoor dat menigeen toch motor kan blijven rijden. :)

Ik denk dat het een beetje aan de motor ligt, en hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan.

Ik heb nu 16 maanden een Pan en heb nu 10.000km gedraaid zonder problemen (klopperdekloperdeafklop op ongelakt hout).

stand staat nu op 75000.

Moet wel melden dat het een standaard kale machine is van 95, dus kan er ook (bijna) niets kapot gaan.

• Author

Er zijn diverse momenten geweest dat ik 'm idd in de fik wilde steken maar gelukkig stond ie toen al bij Oscar.

Wat Jur zegt klopt inderdaad, de motor is zo goed als het onderhoud is geweest.

Helaas bleek na de aankoop dat de vorige eigenaar hier anders over dacht...

Ik moet zeggen dat het vertrouwen in de motor nog wel terug moet komen.

Op 2 jaar tijd 13 maanden stil staan helpt niet echt.

De problemen waren begonnen met verkeerde (hydraulische) vloeistof in het ABS systeem. Daarna meerdere keren gespoeld maar toch zijn de modulatoren vastgelopen. Toen de motor bij ons kwam was de achterste modulator overleden. Ook gaf de computer niet de juiste/ geen signalen en werden relais niet aangestuurd. Dan is reviseren of verwijderen een keuze die gemaakt moet worden.
  • Moderators

juist en dan maar rijden zonder abs .....doe ik nu ook:D

maar daar ga ik nog wel mee aan de slag als het koud word.

en dat de fiets zo goed is als het onderhoud klopt ook heb ik aan den lijve ondervonden met mn cardan

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.