Jump to content

Hallo Allemaal

Sinds een jaar of 3 rij ik weer motor en heb een PAN gekocht;)

De reden waarom ik zo'n 10 jaar bent gestopt is oa dat ik toen en nu nog een hevige ruis in mijn oren heb gekregen (tinnitus)

Gelukkig kan ik er nu goed mee omgaan, maar iedere keer als ik motor rij is de ruis daarna sterk aangewezig en zwakt het na enige tijd weer af naar "normaal''

Aangezien ik behoorlijk lang ben 193 mtr vang ik natuurlijk best veel wind rond mijn hoofd

ik heb veel ruiten geprobeerd, maar sinds vorig jaar heb ik mijn eigen verstelbare ruit gemaakt.

Ik heb de airflow ruit gezien op een scooter, en toen kreeg ik het idee om deze ruit om mijn eigen bestaande ruit (50 cm hoog) te plaatsen.

ik zit nu beter uit de wind en ben er best gelukkig mee.

Hier dan wat foto's

[ATTACH]1788[/ATTACH] [ATTACH]1787[/ATTACH] [ATTACH]1789[/ATTACH]

• Replies 56
  • Views 9.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Herkenbaar probleem. Lijkt me een uitstekende oplossing.

1.85 hier en ook last heb nu een MRA vario maxi maar zou nog net iets hoger mogen. Is een ruit(2 delig) van totaal 58 cm.

Deze oplossing ziet er ook wel erg knap uit en evengoed netjes van binnen te bedienen zie ik nice!

• Author
Heb je nu ook minder last na een rit Marty? Het ziet er in elk geval erg netjes uit!

Hoi eefje

Ja hoor de ruis in mijn hoofd is dan iets minder

Een stille helm wil ook wel helpen .Ik heb diverse schermen geprobeerd en rij nu met een flip-over scherm. Met dat verhoogde scherm had ik het idee dat ik achter een etalage raam zat en de herrie rond mijn helm werd er niet minder om . Nu met een stille helm is alles opgelost.

Sent from my iPad using Tapatalk

• Author

Onnodige quote verwijderd

Oke J.Kuijper ja een goede helm doet ook veel welke helm heb je gekocht

Sent from my iPad using Tapatalk

Hallo Allemaal

....

http://st1100-1300.eu/index.php?attachments/dsc02971-jpg.1788/

Het enige vind ik wel dat het plaatje zo niet klopt. De Airflow is wat aan de hoge kant en te smal vergeleken met de Puig ruit.

• Author

Hoi Panfiets

Nou ik moet zeggen het heeft misschien niet de schoonheidsprijs:(

maar ik zit wel lekker uit de wind en dat vind ik belangrijker

Dat was dan ook je doel.

Misschien wil je hier eens kijken: http://www.bikescreens.co.uk/gallery/gallery2.html

Op de foto lijkt dit een verlengde hoge ruit te zijn???

http://www.bikescreens.co.uk/images/gallery2/8.jpg

Goed gezien Cees ;) Maar nu naast een Puig Large, wat zou het X-deel zijn?