Jump to content

Prachtig shot vanmiddag van het N.K. wielrennen profs....in 1 shot fraai landschap, zwoegende koploper, op 1 minuut een 12-tal achtervolgende en...een rode ST 1100. Kan amper fraaier wat mij betreft.

Ooit reed ik als voorrijder tijdens N.K. Tijdrijden dames profess. vóór Leontien van Moorsel op een Honda GL 1000 K2. Ik was de paria, de sukkel met z'n oldtimer en werd met de nek aangekeken door de andere motards, men sprak geen woord en dan duurt zo'n dag lang. Wel genoten en kon de koffie zelf prima vinden.

Martin

Featured Replies

Ben ik de enige die het shot mist? Zie alleen tekst?!

Heb er ook nog een, van het vorige NK, met een hele mooie brommer in dezelfde omgeving... Ootmarsum in 't schone Twente...(:

http://img.tapatalk.com/d/14/06/30/e3esa8ah.jpg

Was toen vlak na het kampioenschap van Twente, getuige de button op de jas, en toen was het weer beter als vandaag. Mussen vielen toen dood van 't dak.

Nee, zo heet die dag dat ik zelfs water dronk, en dat doe ik normaal niet, daar zeiken ook vissen in....

Maar helaas zijn er motorrijders met cameramensen achterop en ploegleiders waarbij het geld zwaarder weegt als veiligheid en bij de briefing vooraf niet zitten op te letten of in elk geval niet luisteren. Want gemaakte afspraken werden door enkelen geheel niet nagekomen met gevaarlijke situaties tot gevolg en als dat conflicten opleverd een grote waffel geven.

Er zijn er toen 2 uit de koers gezet, maar je humeur wordt daar niet beter van...

Ogg,..in het heetst van de strijd wil men wel eens wat vergeten,......toch? Wat is er door iemand voor nodig om om door jou uit de koers Yvo?
Herkenbaar; heb vrijdag ook een keer moeten ingrijpen toen mensen zich niet aan afspraken hielden. Word je niet populair van, maar anderzijds een ongeval draagt daar ook niet aan bij

En gelukkig zijn we er dan niet om vriendjes te maken. Die kies ik zelf wel. Verkeersveiligheid dient voorrang te krijgen en als mij dat minder populair maakt, so be it!

@ Panfiets: Wat er voor nodig is om uit een koers te worden gehaald? (Overigens niet door mij, maar door de organisatie). Herhaaldelijke meldingen van wangedrag, zoals negeren van duidelijke afspraken die de veiligheid waarborgen. Die kwamen in dit geval overigens van verschillende collega's over dezelfde lieden. En na twee waarschuwingen mag je bij de derde keer toch wel bedankt worden voor ' bewezen diensten' lijkt me.

Maar waarom is dit van belang eigenlijk? Je was toch niet bang dat men voor een foutje gewiebert wordt? Fouten maken mag, doet iedereen op z'n tijd. Daar kun je het dan met elkaar over hebben en kun je van leren. Het wordt pas een probleem als men er blijk van geeft dit willens en wetens te doen.

Groot gelijk. Verkeersveiligheid staat altijd numero uno ! Je verslag wijst op egocentrische lieden die in een koers de eigen koers..enz. enz. Mooi dat ze er dan toch uitgaan vind ik. Wielrennen, dus ook deelnemen aan het verkeer blijft sociale interactie met regels. Het zou fijn zijn, als na afloop van een koers de ploegleiders/volgens die zich wél keurig hielden aan hetgeen afgesproken is en mag worden verwacht, dat ook vernemen.Maar ja daarin blinken we niet uit hé? Eigenlijk ben ik voorstander van gel-rode kaarten, een Cie, wangedrag volgers. In geval van ongevallen blijkt, dat men ermee wegkomt..zaken jaren en jaren worden getraineerd. Deelname zou akkoord-verklaring moeten zijn met regels, akkoord-verklaring met passende sancties. Geen gezeur wellicht dan.

p.s. ik weet dat men de spiegels eraf rijdt, er bovenop gaat knallen, snijdt, bruusk remt, scheld, enorm in de ankers duikt enzovoort. Pressie en one-way-vison ?

Ik heb veel respect voor begeleidende motards, duidelijk.

met groet

Martin

................................

Maar waarom is dit van belang eigenlijk? Je was toch niet bang dat men voor een foutje gewiebert wordt? Fouten maken mag, doet iedereen op z'n tijd. Daar kun je het dan met elkaar over hebben en kun je van leren. .....................

Precies. Niemand is feilloos en ook foutjes zijn soms snel gemaakt. Tijdens het voorrijden van de veteranenrit afgelopen weekend heb ik in Nijkerk een klein foutje gemaakt.

Bij een verkeerslicht, na héél lang wachten, moesten wij rechtsaf. Omdat er zoveel bedenktijd was zat ik ook op mijn navigatie te kijken omdat ik op tijd in Apeldoorn moest zijn en ik wilde weten hoeveel ik voor/achter lag op mijn schema. Dit met het oog op een hele lange rechte weg die ik moest gaan rijden en daar de gelegenheid zou hebben om in te lopen op de tijd of uit te lopen.

Met mijn hoofd daar nog bij draai ik intuïtief naar rechts en zie vrijwel meteen dat er iets niet klopt: ik draai het lege voorsorteervak voor linksafgaand verkeer uit de tegenovergestelde richting op. Dat is niet goed en zeker niet als de eerste zes rijders achter je dat ook doen. Gelukkig lag er een verlaagde middenberm (eigenlijk nauwelijks zichtbaar en daardoor wellicht ook een deel van het probleem) en konden we makkelijk terug naar onze eigen rijstrook. Denk dat we nog geen tien meter 'tegenstrooms' gereden hebben.

Bij het volgend verkeerslicht Komt mijn volgrijder naast mij staan met een grote glimlach op zijn gezicht: 'We follow the leader, dat is hardstikke goed van ons, maar we moeten wel zelf blijven opletten denk ik.'

Point taken en doorgaan!