Jump to content

Zo het zit erop. Na een week met voortdurende 'laatste eindjes' toch 240 motorrijders naar het Malieveld weten te brengen. In de laatste week begon het zelfs te lijken of ik bezig was met de planning van een operationele missie. Voortdurende wijzigingen in de planning, een vergunninggever en organisatie van de landelijke veteranendag die de ene na de andere toezegging introkken en ons noopten tot een tegenoffensief. We gingen in onze planning ondergronds.

Op enig moment, halverwege vorige week werd de route planning voor vandaag teruggetrokken op nog maar twee personen, ik zelf in direct contact met de voorzitter. Donderdag avond nog intensieve contacten met politie Gooi en Vechtstreek. Weer een nieuwe route gemaakt om naar Den Haag te gaan en alles voorbereid om alle route coördinatoren (zes) vanochtend correct te briefen en van de juiste routes te voorzien. Om 08.30 uur werd die route geladen bij alle route coördinatoren. Wat prima werkte was de 'gelekte' informatie naar de politie. op alle plaatsen waar zevolgens de info konden staan stonden ze. Maar je kunt met 240 motoren echt opgaan in het landschap: dat is vandaag bewezen!

Doel; omzeilen van onze vaste verzamelplaats Knorrestein op de A-12 door op eigen gelegenheid met zes blokken direct naar het Malieveld te rijden. De reden daarvoor was banaal: na een aanvankelijke wering van MC-leden in het defilé waarvoor we nog een redelijk compromis hadden bedacht, wilde de burgemeester van Den Haag in een goede landelijk traditie (of is hype een beter woord) çolours ook verbieden op het Mali veld en de toegangswegen daar naar toe. Bovendien had het korps Haaglanden strikte opdrachten om geen veteranen met colours een verkeersbegeleiding te geven.

Alles leek er op dat er ergens een scheiding van de troepen zou gaan plaatsvinden, maar buiten het zicht van publiek en media. Ons idee daarover: als dat moet gebeuren , dat maar op de stoep van het evenement zelf.

Op Knorrestein stond naar later bleek drie bussen ME te wachten; mogelijk met dit doel. De enige die men daar zag was onze voorzitter. Die heeft uiteindelijk de trip van daar naar het Malieveld gemaakt omdaar het defile te rijden

Pas rond 11.45 uur kreeg de organisatie in de gaten dat er iets gebeurde wat ze niet voorzien hadden, maar toen stonden er al ruim 150 motoren aan de poort van het Malieveld die als bijen op een honingpot vielen.

Missie geslaagd en statement gemaakt: Ga niet met de grondrechten van uw veteranen spelen juist op hun dag en juist waar u als overheid deze zelfde mensen (heeft ) belast met het verdedigen van dit soort rechten.

Lees hier meer

Tot slot: denk van MC's wat je wilt, maar realiseer je dat niet alle MC's hetzelfde zijn. Geloof het of niet; er zijn zelfs MC's die de mening zijn toegedaan dat men crimineel gedrag moet straffen en uitbannen. Waar men echter faliekant tegen is is dat men al schuldig verklaard wordt nog voor zaken feitelijke bewezen zijn. En daar tart momenteel onze overheid een fundamenteel grondrecht dat eenieder heeft

Zo en nu ga ik tukken, want ik hen in de afgelopen 48 uur maar 6 uurtjes mijn bed gezien en dat is veel minder dan de 16die ik eigenlijk nodig heb bovenop de slaapschuld die ik al in een hele week werken oploop; je merkt toch dat je de zestig nadert.

Featured Replies