Jump to content

N.a.v. m'n eerdere opmerking dat de vorige eigenaar m.b.v. decoupeerzaag in beide zijkoffers gaten geprutst had, ben ik gaan zien wat eraan te doen is. Kreeg tip om naar autoschadefa. te gaan die specifieke fa.-'s inroepen om kunststofdelen auto-'s ter plekke te repareren...ook via Youtube dingen te vinden. Verder zou .b.v. stukken pasklare platsic vormen en een soldeerbout plús goed fmasker ( gifststoffen) e.e.a. ietsje gerepareerd kunnen worden. ik vind het allemaal niks eigenlijk op het eerste gezicht. Misschien pasklare delen fabriceren....vanuit binnenzijde én buitenzijde lijmen en dan een sticker erop want zichtbaar zal het altijd wel blijven. Ook op Ebay.gb tegengekomen pasklare platen geel-blauw als ware de st-rijder een overheidsdienaar..bah!.

Goed, blijf prakizeren en tips zeker welkom.

Is er iemand die remschijven weet-leveren kan? ( abs versie bw.jr. 1998 voor en achter).

Verder zoek ik 1-enkele momentsleutels voor de ST 1100, wie kan me adviseren welke-waar-hoeveel?

met dank en groet,

Martin

Featured Replies

1 enkele moment sluetel is niet goed mogelijk omdat het bereik van de sleutel ook de nauwkeurigheid bepaald.

2 uitvoeringen zijn toch wenselijk

bijv 10-50 Nm 40 tm 200 Nm

de allerbeste zijn de modellen van stahlewile

je hoeft deze nooit terug te stellen en je kunt ze ook gebruiken om iets los te draaien.. kosten wat maar dan heb je ook wat

Aha Wallie, dat is prima informatie.

Bednakt

Martin

Martin, over oplossingen hebben een aantal van ons reeds meegedacht, maar deze voldeden niet aan je verwachtingen. Kennelijk is de 'decoupeer schade' onduidelijk. Je was mij in elk geval helemaal kwijt wat betreft hetgeen je nu eigenlijk bedoelde.

Dus om mede forummers te helpen, en daarmee dus jezelf, net als in het andere topic het verzoek wat foto's te plaatsen zodat e.e.a. duidelijk wordt...

Zo gaat het hem in elk geval niet worden ben ik bang.

Voor een voorbeeld van een totale 'reparatie' (feitelijk een restauratie van een goedkope beschadigde gebruikte koffer) kun je ook even in dit topic kijken;

http://st1100-1300.eu/index.php?threads/1887/

Even doorscrollen naar beneden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Mike, nou anderen kennelijk was het volkomen duidelijk..althans duidelijk genoeg. Mocht je voor je beeldvorming meer tekst willen dan stuur ik dat, geen punt. Sommigen zweren bij het visuele om een beeld te krijgen maar mijn camera gaf recent de geest dus woorden resteren.

Duidelijker is dit misschien : in beide zijkoffers, achterzijde, is door een vorige eigenaar met een zaag een gat gemaakt van ca. 3 x 8 cm. Dit deed hij zeer ruw dus slordig en lijmde vervolgens verlichtingsplaatjes aan de binnenzijde en slot allerlei draden aan. Dat allemaal heb k meteen verwijderd. Blijven beide gaten over.

Mike, als jij meent dat ik wazige tekst plaatste wil dat niet zeggen dat dat een feit is, toch? Er is zoiets als geschreven tekst, verbeelding en beeldvorming dus het plaatje ontstaat dan. Een tikje denigrerend vind ik je stukje beslist en onnodig.

groet

Martin

Ik beweer niet dat je wazige tekst plaatst, ik gaf je een link waar een aantal complete koffers, en ook losse deksels en binnenkoffers op stonden. Jij gaf vervolgens aan daar niets mee te kunnen.

Toen heb ik aangegeven dat IK je dus kennelijk niet goed begreep dat zegt NIETS over jouw manier van schrijven. Overigens was Ik niet de enige die om plaatjes vroeg dus ook voor anderen was het niet helemaal duidelijk kennelijk.

Maar even voor de duidelijheid;

De vraag, ook in het andere topic, werd gesteld omdat ik een poging deed om een oplossing aan te dragen. Iets waar je zelf om vraagt. Als die dan komt en niet naar tevredenheid is, begrijp IK je dus kennelijk niet goed en vraag ik dus om verduidelijking (Foto's in dit geval) met nog altijd de bedoeling je verder te helpen.

Hierop komt voorts geen reactie, wel dezelfde vraag in een nieuw topic. Dus wederom probeer ik behulpzaam te zijn maar voorzie hetzelfde struikelblok en geef dat aan. Dus dat het MIJ nog steeds niet duidelijk is. Dat zal dus geheel aan mij liggen.

Het is echter geenszins denigrerend bedoeld, slechts om je hulpvraag te verduidelijken zodat wellicht nog meer forum leden je terwille kunnen zijn.

Volgens mij, is er niets aan de hand hoor. Ik probeerde wat meer duidelijkheid te verkrijgen om gerichter van dienst te kunnen zijn. Dit werd door Martin wat anders geïnterpreteerd als de bedoeling was en dat zet ik in het tweede antwoord even recht. Doe daar in elk geval een poging toe.

Dat is nu eenmaal een van de nadelen van een forum (dat over het algemeen onder gelijkgezinden alleen maar voordelen biedt).

Het is nl. Zo dat mensen elkaar vaak niet kennen en dan is het lastig(er) de juiste strekking eruit te filteren. Daarnaast is het op schrift en worden woorden niet ondersteund door tonatie en gezichtsuitdrukking. Het kan dan wel eens voorkomen dat zaken anders worden aangevoeld als bedoeld. Niks geen probleem of schande. Dit kan nl. worden rechtgezet door gewoon te vragen of het zo bedoeld is als het is overgekomen.

Als meer mensen dit nu eens in hun achterhoofd hielden zou het allemaal een stuk makkelijker en plezieriger kunnen. En dit geldt altijd en overal, dus hiermee bedoel ik ook niets negatiefs te zeggen.

Is er iets aan de hand?...we mogen elkaar ook hier wel wat duidelijk maken toch. Ik denk dat Yvo dit op gepaste wijze heeft gedaan. Niet meteen gaan mekkeren.

Bericht aangepast door beheerders

• Administrators

Beste Martin

Ook voor mij was het niet helemaal duidelijk wat je bedoelde

Als iemand dan om een foto vraagt om duidelijkheid is het een kleine moeite deze te plaatsen

Echter vind ik het niet nodig om op deze manier iemand aan te gaan vallen op het forum

Er is al eerder onduidelijkheid geweest in een ander topic, jou gestuurde reactie hierop is ook niet echt om over naar huis te schrijven

Rest mij nog het laatste te zeggen

Wees duidelijk in berichten

Lees het desnoods eerst zelf door alvorens iets te plaatsen

Yvo

Jouw bericht was duidelijk en bovenstaande opmerking was dus ook niet voor jou bedoeld

Verstuurd van mijn C6603

• 2 weeks later...

Op basis van wat ik nu hierboven lees, baal ik enorm. Het is geen moment mijn bedoeling geweest iemand..iemand-'s tekst hoe dan ook ongepast te benaderen. Ik ben het 100 % eens met wat Mike schreef op 22 juni maar kennelijk is leed al geschiedt.

Ik stel vast dat er nauwelijks tot geen begrip is voor het feit dat ik in onbekendheid met dit forum en forumregels, onbekendheid met de definitie van de term MKT enzovoort, in de visie van meer ervaren forummers ketsers gemaakt heb. Verder deel ik dus wat MIKE schreef. Op een ander Panforum ben ik binnen 1 week resoluut verwijderd 2 jaar geleden, totaal onverwacht voor mij, alles weg, alle opgedane leuke kontakten foetsie. Nu dreigt weer iets te gebeuren en krijg ik dus een Aha-Erlebnis.

Ik weet zo gauw niet wat te doen...voel er nu ook niets voor zaken te nuanceren. Via tekst is dat sowieso al lastig, alom bekend. immers, een korte stukje ironisch - prikkelend bedoeld kan leiden tot een soort explosie en hakken-in-het-zand-dialoog en wat motte we daar dan weer mee.

Ooit had ik 1o minuten een radioloog aan de lijn die meende mij te informeren...10 minuten medisch vakjargon. Begreep er nul van dus lanceerde ik een kreet uit de psychologie

" hoe moet ik uw relaas dan zien i.h.k.v. reciprocal inhibition ?"Radioloog : "Hé, wat bedoelt u .??"

Ik : " Precies, goedendag."

Dit als voorbeeld van een dialoog - gepruts via het gesproken woord, m.i. identiek aan het geschrevene op allerlei fora, in allerlei emailkontakten enzovoort. het moge toch bekend zijn.

Als ik iets plaats onder de verkeerde rubriek valt dat mij te verwijten.

Als ik kennelijk de werkzaamheden van MKT onjuist interpreteerde, ook ? Kon niets vinden v.e. defintitie annex werkgebied. Verder is de term klus breed-uitlegbaar, vind ik.

Als ik een fout maak, stel ik het op prijs dat te vernemen, PB of algemeen, geen punt.

Als iemand mij fiks de les leest in het openbaar op basis van subjectieve onjuiste factoren, topics niet las en derhalve gekleurd een beeld schetst op het forum over mij als nieuw lid, dan dien ik diegene gepast van repliek. Het gebeurde eenmaal, met betrokkene is alles weer koek en ei en zo kan en hoort het.

Als dat niet de bedoeling is, zeg het me dan trek ik mijn konklusies.

Ik heb totaal geen behoefte aan ervaringen zoals ik die dus 2 jaar gelden zeer snel had op het andere forum namelijk.

Kom nu niet aan met rustig- rustig nou....want eenieder heeft zo zijn/haar grenzen en ik dus beslist ook.

Martin

• Administrators

Weinig mensen komen op een forum om heibel te maken, Martin, en niemand hier zal dat van jou denken. Maar schriftelijk communiceren is een uitdaging; je ziet niet hoe iemand een opmerking precies bedoeld heeft, want je mist de mimiek, lichaamshouding, gelaatsuitdrukking. Dan wil de vlam wel eens een beetje in de Pan slaan.

Maar, puur mijn boerenadvies, misschien is het handig om in voorkomend geval je eerst wat grondiger in te lezen voor je gaat posten? Dat geldt beslist niet specifiek voor jou alleen; eenieder die nieuw in een (forum)community binnenkomt zou naar mijn mening eerst even wat moeten 'lurken', rondloeren, sfeer proeven, beeld maken, regels doornemen en kennis opdoen voordat hij/zij de eerste post maakt.

Wees je er van bewust dat op een forum, net als in het echte leven, een 'old boys network' bestaat. Sommigen mensen kennen elkaar al héél lang, en uiteraard is dan de bereidheid elkaar een helpende hand toe te steken groter. Het MKT is zo'n old boys clubje idioten zonder privéleven die niets liever doen dan tot achter hun oren in vet en smeer verzeild te raken. :p Ze doen dat zonder compensatie, met met een gedrevenheid zoals je die in geen onderhoudsshop zult aantreffen en voor eenieder die hun hulp nodig heeft. Ook jou willen ze ongetwijfeld helpen, maar c'est le ton qui fait la musique, nietwaar?

Eens met je laatste regel Marcel. hHt overige had ik op mijn manier identiek geformuleerd. Echter, iemand die niet leest...direct van leer trekt, een scape-goat meent gevonden te hebben, en mij van katoen geeft op een openbaar forum kan de bal teruggekaatst krijgen. Eén keer, dan volgt bij herhaling radiostilte mijnerzijds. Zonde van de energie.

Heb diverse leuke mensen hier leren kennen en al behoorlijk geholpen met schrift. adviezen, de postings van het forum, heb prima gelezen ietsje zelfreinigend vermogen ware hier niet verkeerd ook trouwens. Ik geef zonder gêne noch aarzeling een fout mijnerzijds toe...maar niet 2 of meer keren n.a.v. dezelfde verkeerde aktie of inschatting. Dat heet trial and error en moeten we mekaar simpelweg gunnen. Punt.

Zo, nu koffie en appelgebak en bezoek van 1 formumlid, gezellig !

Martin