Jump to content

Woensdag 11 juni

Vandaag zou Herman z'n achterwiel rubber vervangen worden.

Met wat vertraging arriveerde onze vriend Henk in westerlo.

Na een koffie en een kleine versnapering gingen we aan de slag.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/855/pwcw.jpg

(henk) zo jongens ga maar aan de slag ik zal delegeren.

Geert een koffie voor mij ..... Herman eerst doe je de koffers eraf....daarna .... het wiel eruit.

Pffff jullie begrijpen het al dit is een grapje, natuurlijk deed Henk het meeste werk wat dacht je anders maar ik moest deze foto effe gebruiken ;)

Zo was het achterwiel er al weer uit.

Kijk eens aan wat voor vuiligheid er in de tanding kan terecht komen.

Dit gaan eens lekker reinigen.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/853/lq2x.jpg

Na het reinigen van de vertandingen was het wiel aan de beurt.

Die rubbers hebben hun tijd wel gehad zo te zien.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/849/uagq.jpg

Kijk maar eens naar het verschil tussen de nieuwe en de oude rubbers

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/820/u5xw.jpg

Ok de rubbers zijn eruit en toen ging de alarmbel jaja jongens eerst eten alle werk neerleggen.

Na het eten gingen we weer lekker verder wiel reinigen

Kijk maar eens wat er allemaal uit komt dat zit in de achterwielen van de meeste van onze pans :(

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/849/fo2t.jpg

Zo moet het er dus uitzien

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/819/k1aj.jpg

Ok jongens nu de lagers erin.

Die zijn ook lekker aan vervanging toe.

Lagertje erin ....rubbertjes erin en dat was het werk voor vandaag.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/822/aeaa.jpg

Na het gedane werk gingen we nog wat genieten van het lekkere zonnetje.

Mijn dochter Imke had nog voor het avond eten gezorgd na wat vertraging.

Bij ons in de buurt was het namelijk elektriciteitspanne geweest

Henk nogmaals bedankt voor het geleverde werk het was weer een leuke dag geweest.

Featured Replies

WOW! Wat een verschil tussen de oude en de nieuwe rubbers! Mooie klus weer!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

U mag mij het niet kwalijk nemen maar ik zie geen verschil tussen de oude en de nieuwe rubbers met uitzondering van de kleur een beetje.

Van grote zijn ze toch nog gelijk (?) van vorm toch ook (?) dus ik zou niet kunnen zeggen wat er mis mee is????

De witte aanslag op de rubbers links en de poeder in de velg duidden beiden op uitdroging. Wanneer de rubbers droog zijn slijten ze ook nog veel harder en doen ze niet meer wat ze moeten doen, dempen. De rechter zien er goed en soepel uit. Maar hoe kan ik u iets kwalijk nemen Gibbel:-)
Kwaliteit van rubber is inderdaad niet altijd aan een plaatje af te zien, zoals Eefje zegt. De demping komt van het materiaal zelf.

Henk,

zou je misschien eerst je handen eens willen wassen voor dat ze er een foto van maken:p .

Ik vraag me af waar je er overal mee hebt ingezeten:D

Thanks Eefje en ThunderStreak ik zag er dus echt (buiten de kleur) geen verschil in he,,, maar zo wordt het wel duidelijk.

Denk dat de mijne ook aan vervanging toe zijn, tijdens de toerrit laatste zaterdag, met veel erg korte bochtjes waar je terug naar je 2 gaat, kreeg ik elke keer een klap als ik weer op begon te trekken. Dus dat zou misschien wel eens hetzelfde probleem kunnen zijn. De tand-as (meenemer denk ik dat jullie dat noemen) zou nog goed zijn (vorig jaar nog nagezien daar Henk (Panman1100). Dus zal ook voor mij wel weer wat centen gaan kosten vrees ik hihihi

Dat duidt wel op een nodige revisie zoals je dat omschrijft Gibbel. Ozzy heeft dat ook gehad, alleen voelde ik dat in die periode bij hem achter op beter dan hij zelf als bestuurder.

Ik voel het heel goed zelfs Eefje. Maar ook gas geven is niet helemaal zoals het hoort. Ik kan bijna een 1/5 slag gas geven zonder dat er wat gebeurd, speling in het begin zeg maar. Dus dat samen met de rubbers zorgen ervoor dat het een redelijke klap geeft elke keer.... Goed voelbaar dus en dan hou ik er nog steeds rekening mee anders zou hij wel eens onderuit kunnen schieyen....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Zou het toch een keer na laten kijken dan allemaal... Klinkt niet zoalls het hoort. Je kunt natuurlijk altijd het MKT benaderen om samen tot een afspraak te komen.

Dat laatste Gibbel klinkt me eerder als gaskabels die moeten worden afgesteld om de vrije slag te verminderen. Verder ben ik het helemaal met Eef eens dat het verstandig is je eindaandrijving eens na te (laten) kijken. Nieuwe aandrijfrubbers maakten bij mij ook een behoorlijk verschil.

Groets, Hans

Ja moet echt wel gebeuren. Ik heb alleen niet het minste materiaal in huis. Nadeel van appartementje he. Gelukkig wel een garage.

• Moderators

Ter verduidelijking een foto van de zijkanten van de rubbers.

Hier kan je goed zien hoe de blokken versleten zijn ,

ook de hoogte nokken (kleine ronde nokken boven op) zijn versleten - 2mm

Even je achterwiel eruit halen , alles goed schoonmaken , nieuwe rubbers en o-ringen monteren + de spline smeren met het juiste vet , boel weer monteren en je zult merken hoe lekker je pan weer rijd.

Als je boel toch open hebt controleer dan ook de lagers op speling/slijtage .

[ATTACH]1736[/ATTACH]

Dit is wel een duidelijkere foto Henk. Nu zie ik het ook wel.

Gibbel dit zijn wel de demping rubbers van de 1300 ,de dempingrubbers van de 1100 zien er iets anders uit met bussen erin.

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Ja ik had wel begrepen dat dit over de 1300 ging hoor pheufk maar ik wist dat ze in de 1100 ook in zitten. Zover was ik nog mee maar tot daar reikt het dan mijn kennis :)

• 2 years later...

De mijne zijn ook aan vervanging toe, maar als je goed schakeld en vloeiend de koppeling gebruikt dan merk je er niks van.

Dat is overigens de reden dat ze nog steeds niet vevangen zijn[emoji33] [emoji28] als het mooi weer is wil ik rijden en niet sleutelen[emoji16]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• Moderators

Maar te lang doorrijden met versleten dempingsrubbers kan veel schade toebrengen .

Het is maar waar je voor kiest .

Zoveel werk is het ook niet om ze te vervangen.

Even achterwiel eruit , alles goed schoonmaken , nieuwe rubbers en o-ringen monteren + de spline smeren met het juiste vet , boel weer monteren en klaar.

@ panman

100% gelijk maar mijn cardan is al kapot[emoji16] het is alleen wachten totdat ie sterft ( al 2 jaar[emoji33] ).

Maar iid gaat na mijn vakantie gebeuren [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• 4 weeks later...

en morgen bestellen is overmorgen in huis

Supersnelle service van Bor.

Maareh.. Wachten tot ie sterft?

Stel je rijdt op de snelweg en hij geeft de geest.... in het gunstigste geval kun je uitrijden tot op de vluchtstrook

In het ongunstigste geval ga je gierend op je bek met alle schade erbij.

Persoonlijk vind ik afwachten een slechte keuze terwijl je voor een relatief klein bedrag veilig bent.

en met je giegel over het asfalt.

Ja sorry voor mijn reactie, maar al lezende op dit forum zie ik soms opmerkingen waarin de veiligheid van zowel motor als bereider zwaar op de proef worden gesteld.

Ik had er pas ook een voor hyperpro veertjes hier aan huis. ( uit privacyoverweging zal ik zijn naam niet noemen)

Remcups met zeer veel moeite terug kunnen duwen met een grote tang.

remblokken met 0,7 mm voering..

rem en koppelingsolie als sterke koffie.

En dan gewoon zonder bij na te denken terugrijden naar zijn huis......

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.