Jump to content

In m'n jonge jaren was ik idolaat van Jumping Jack, bezocht KNMV-races w.o. die in Belfeld waar Jack arrogant de start met gekruiste armen liet gebeuren, als laatste van kiet ging en bij doorkomst ronde 1 bijna voorop bleek te liggen !

Van de week sprak ik iemand die erg lang geleden met Jack naar trainingen reed.....jiffy op de motor..kentekenplaat eveneens. Jack lag doorgaans ruim voorop tijdens trainingsrondjes en niet zelden zag betrokken vreemde sporen in de berm opduiken..omgewoelde aarde, slingerende vormen geragd in de grond en even verder lag Jack dan. "Rij maar door, ik kom zo", sprak hij dan. Vaak onderuit gaand en vaak gewond maar doorgaan. Hij zocht de grenzen op van de motor, zichzelf, het circuit en gaf alles. Nooit vergeet ik de geur van de raceolie, de sfeer in het rennerskwartier, het gebrul vlak voor de start. Later versloeg hij met zijn motor een fabrieksmachine van ik meen Kenny Roberts, een sensatie van de eerste orde..the crazy Dutchman.

Martin

Featured Replies

En alles gebroken wat er maar te breken valt in je lichaam. Maar een fantastische coureur samen met Boet van Dulmen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Heb sinds pinksteren een endurance race meegemaakt voor motoren van voor 1987.

Wat heerlijk om te zien en te horen, 2 takten, 4 takten, harley's, Laverda, bmw, honda, yamaha, kawasaki, en veel oudere merken die niet meer bestaan.

Was een geweldige dag.

Gr,

Pieter

Hier kun je nog genieten van Jumping Jack.

http://www.jumpingjack.nl/

Honda..prachtige link !!

Met dank

Martin

• 10 months later...

we hebben vele malen zitten eten met Jack en zijn fam in de goude leeuw, na de race.

wat gaat de tijd snel.

Hij zou donderdag de 30e verjaren , helaas.

Edited by larspan