Jump to content

Spoedhulp achterrem (staat vast)

Heren (m/v),

vanmiddag onderweg naar mijn werk, in die stinkhitte, merkte ik dat mijn voetrem " doortrapte" pas bij de tweede aanzet voelde ik remmen. Mijn handrem werkte gewoon goed, dus niet veel aandacht aan besteed...... Bij de een na laatste bocht op het bedrijfsterrein merkte ik dat de motor continu remmende was. Normaal rol je lekker door, maar nu moet ik in die bocht zelfs licht gas bij geven.....

Bij het parkeren in het motor/fietsen hok merkte ik dat mijn achterrem helemaal vast zat. Ik ben nu na twee uurtjes even terug gegaan om te kijken, maar nog steeds staat het achterwiel vast.

Stationair in 1 draait het wiel " net" rond, maar niet van harte... Als de motor dan weer uit versnelling is kan ik het wiel niet meer met de hand ronddraaien...

Wat te doen ??? Rond 22.30 wil ik toch wel graag weer naar huis......

Peter

Featured Replies

Hoi Peter,

Je kan proberen om een schroevendraaier als hefboom te gebruiken. Je zet de schroevendraaier boven in de remklauw tussen het metaal van de beide remblokken vervolgens oefen je druk uit naar links( ik ga ervan uit, dat je de koffer hebt weggehaald) doe dit met beleid aan de twee uiteinden van de remblokken. Als het goed krijg je nu weer wat speling tussen de schijf en de remblokken en draait het achterwiel weer vrij. Waarschijnlijk zitten de remcupjes vast en dien je deze te reviseren! Info hierover is op dit forum te vinden.

Mvg Berri

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Author

momenteel sta ik op mijn werk (Rangeeremplacement Kijfhoek, tussen Zwijndrecht en Barendrecht)

Ik heb daarnet ook geprobeerd de boel los te wrikken, maar ik kreeg er geen beweging in..... (maar met dat boordgereedschap is lastig klooien)

De achterremmerij is vorig jaar nog gedaan door Henk (Panman1100), dus dat zou volgens mij niet zo vies moeten mogen zijn....

Tenzij je het niet regelmatig schoonmaakt..... Anders heb je volledig gelijk.

Helaas voor mij te ver weg nu ...

• Author

Ha Ad1993pan,

tof aanbod...

Thuiskomen is niet het grootste probleem. Een van de collega's woont ook in Spijkenisse, dus Worst Case kan ik met hem naar huis....

Het liefst wil ik rijdend naar huis..... (logisch toch ?) Anders staat mijn brommer hier en moet ik weer hemel en aarde bewegen om te kunnen knutselen aan de fiets....

Heb jij eventueel wel een beetje verstand van gangbaar maken van de remmen ?? (en een klein beetje tijd ??)

Ik kan er een paar bakken bedrijfskoffie tegenaan gooien en een totaal unieke persoonlijk door mij gegeen rondleiding over de verkeersleidingspost......

Ontluchtingnippel loszetten. En achterrem niet gebruiken.

Heb ook eens een verstopte slang gehad. Was de ideale noodoplossing. Let op: als de zuigers bliven hangen werkt dit niet bij een dcbs.

is de ANWB een optie

aangaande de remklauw poets beurt wil ik je wel helpen maar dan zul je toch de keus moeten maken om te doen wat portupan al schreef

de ontluchtingsnippel open draaien en de remcups mogelijk terug drukken zodat de rem los komt

als je dan langs kunt komen lossen we het vanavond nog even op

Ad1993Pan is al ter plaatse geweest. Rem is los, echter geen druk op achterem weten te krijgen.

Ad zal samen met Peter verder verslag doen.

• Author

Allen,

Ad1993Pan is nethier op het werk langsgekomen !!! (Topper!!)

Met wat telefonische hulp van Ozzy heeft Ad de achterremklauw weer los gekregen. Nu remt de achterkant helemaal niet meer mee.....

Ik kan in ieder geval vanavond naar huis rijden. (heel erg rustig en defensief want ik heb niet de volle 110 % remmerij)

Thuis zal ik snel de agenda pakken en wat data opgooien.... Hopelijk kan een expert mij helpen met deze remproblemen..

Voor nu allen bedankt !!!

Peter

Super hoe dit forum werkt! Je kan straks in ieder geval weer en route. De ANWB kan hier niet tegen op. Gevalletje ANPanrijdersB

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ontlastingskanaaltje ( kleine kanaaltje naast het normale kanaal in je olie reservoir) doorprikken wil ook wel eens helpen, doordat het systeem niet zijn druk kwijt kan als deze dicht zit, krijg je ook deze problemen

Verzonden jazeker vanaf mien iepet

Dat kanaaltje heet het compensatie kanaal

het kan diverse oorzaken hebben

maar mijn gevoel zegt dat vervuiling vaak de boosdoener is.

Andere oorzaken zijn bijv verstopping van het compensatie gaatje maar ook te veel remvloeistof

zelfs het membraam in het reservoir kan deze problemen veroorzaken,

maw diagnose is vaak pas duidelijk als er gedemonteerd wordt en een grondige poets beurt beeld werpt op de zaak

Dus Peter..

Bovenaan beginnen en alles lekker schoonmaken.

membraampie schoonmake. Gaatjes open peutere.

En gewoon je waffel opentrekken gozert.

Ik woon een paar kilometer bij je vandaan, maar als jij je kop niet opentrekt..

Ik kan niet aan de affakkeling bij de Shell zie of je een probleem hebt he goochem.

Je hep me nummert en anders stuurt je me gewoon een berichie.

Als Noot het hoogst is vint ie hut nie leuk want hij hep hoogtevrees..

Voor de overige meelezers..

Hierbovenstaande is geen boze opmerking hoor naar die krotekokert.

Zo praten Rotterdammers tege mekaar hahahahahahaha

Nee zonder dollen.. spijkenisse is niet zo ver hiervandaan dus als er wat is... Just Wisttle.

• 3 weeks later...

Voor de overige meelezers..

Hierbovenstaande is geen boze opmerking hoor naar die krotekokert.

Zo praten Rotterdammers tege mekaar hahahahahahaha

Mijn god, en ik maar denken dat het aan mij lag die ik Noot niet begreep.

Maar goed, als Amsterdammer zit je toch al snel op meta niveau qua communicatie.

Nootje, kusje knuf.

030. Dat maakt mij een Amsterdamse krotekoker. Klopt. Pa uit Rotterdam, moeder uit Amsterdam.