Jump to content

Featured Replies

Hahaha, kan horen dat je wat anders gewend was. Dat heeft mij ook enorm verbaasd. Hooguit op een winterdag heb je de choke nodig.... Fijn hé

Choke? ST1100?

Oh dat zwarte dingetje links op het stuur..

Nou dan moest het wel errug koud wezen wilde ik dat moeten gebruiken.

Maarja als de motor in de winter binnen staat dan gebruik je de motor niet en dus ook geen choke.

Nee flauwekul hoor..

Ik kan me niet herrinneren dat ik ooit mijn choke heb moeten gebruiken op mijn 1100.. zowel die groene als het bleu monster

Bij alle opmerkingen over de choke niet gebruiken, ook niet op de winterdag, vraag ik mij één ding af: gaat dat om motoren die 's nachts buiten staan? Mijn praktijk is dat na een koude nacht buiten de choke wel nodig is (heel even, ook nu nog) en overdag niet.
Die van mij heb ik ook altijd buiten staan, pas als het heel koud is heb ik de choke nodig en dan maar heel even...

Beslist niet Eef.

Wat eenieder doet moet hij of zij zelf weten, maar ik laat mijn mooie rooie beslist niet verzieken door die klerezooi die de gemeente op straat strooit.

Dat zou dan betekenen dat ik me in het voorjaar helemaal de pestpokke moet gaan lopen te poetsen en daar heb ik een enorme hekel aan ;)

Ik gebruik bij koude start altijd de choke ,

zet 'm dan als ie loopt op 1/2 = 1200/1500 t/m terwijl ik m'n jas + helm aantrek/opzet ,

bij 't wegrijden kan ie er al af. ( binnen 1,5 - 2 min na de start)

Ik start hem nu ook in de ochtend met choke, starten en daarna afstellen op zo 1200 toeren en weg rijden.

Bij het verlaten van de parkeerplaats choke helemaal uit. Blijft daarna goed lopen.

Mijn laatste st 1100 abc die ik had, hoefde ik praktisch nooit met choke te starten.

Alleen dat de temperaturen rond het vriespunt lagen, dan de choke max half en dit hooguit 2 min en dan de choke terug dicht.

St1100 warm laten lopen? Ik heb geleerd dat je dit vooral nooit moet doen. Of klopt dit niet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk