Jump to content

Hoewel ik de uitlaat mooi dicht heb gekregen tijdens de 1e distributiewisseldag is de pech toch toegeslagen.

Gisteren op de A28 vlak voor Amersfoort in een keer een partij herrie. Gauw langs de kant en ja hoor.. de uitlaat bocht volledig in twee stukken doorgeroest.

[ATTACH]1694[/ATTACH]

Misschien is het te lassen maar ik ben toch even gaan zoeken op Internet en via de link op het forum er een gevonden.

Maar ik kwam ook een verchroomde tegen die ik ook op sommige pans zag tijdens de wisseldag.

Wat ik me nu afvraag is of er veel verschil zit in de sound van deze uitlaat. Ik vind de laatste wel mooi en misschien zet ik die eronder zet als de sound goed is.

[ATTACH]1695[/ATTACH][ATTACH]1696[/ATTACH]

Wie kan of wil hier iets over zeggen? Misschien heb jezelf ooit (noodgedwongen) gewisseld....

Groet

Ton

Featured Replies

De dempers rechts op de foto heb ik er ook onder en deze hebben een nadeel, bij een wielwissel moet de linker eraf anders krijg je de achteras er niet uit. In de originele van Honda zit hiervoor een uitsparing in. Gelukkig hoeft dit niet vaak te gebeuren:)

In de originele dempers zit een uitsparing die het uitnemen van de achteras vergemakkelijkt.

De dempers van de rechterfoto zien er mooi uit maar ik zal daar mijn persoonlijke mening over geven.

# het eerste wat opvalt is dat gat onder je schetsplaat waar normaal dat zwarte deel van je dempers zit.

# door de lange tuit aan het eind van de demper neemt het het originele gezicht weg.

# de dempers maken aanzienlijk meer geluid dan de originele dempers en dat doet afbreuk aan de doorgaan superstille Pan.

dit is bij mijn weten merk onafhankelijk qua imitatiedempers... Motad, Delkevic of wat dan ook..

Een paar jaar geleden was er ook iemand op het treffen met twee broers uitlaten.. wat een pestherrie.. ja maar hij trekt zo lekker.

Mijn advies.. ga voor origineel.

Er zijn zat bedrijven, slopers, demontagebedrijven of hoe je he noemen wil, die voor een redelijke prijs originele dempers verkopen.

Dit was mijn advies... doe ermee wat je wilt.

• Author

Heren, dank voor alle goede en nuttige adviezen.

Ik ben er uit. Ik ga er een pijpje tussen laten lassen en als dat niet meer mogelijk is een andere, maar originele (!), uitlaat erop plaatsen.

Ome Noot, een herrie brommer wil ik wil juist ook niet, integendeel. Juist een zo 'stil' mogelijke fiets.

Het scheelt trouwens ook een extra demper aanschaffen :)

En Jan, bij Motor Centrum Almelo heb ik gekeken maar op de site kan ik niets vinden.Die kan ik in ieder geval ff een mailtje sturen of bellen

In De Lutte ligt er iig één te wachten bij BOR en dat dorpje ken ik goed. Mijn familie komt uit die buurt

Maar eerst even een weekje vakantie en dan met frisse zin aan de slag om de brommer weer ´stil´ te krijgen.

Het uiteindelijke resultaat laat ik weten.

Groet

Ton

• 3 weeks later...
  • Author

Nieuw stukje pijp is erop gelast. Alleen krijg ik de laatste mm niet in de collector.

Iemand een suggestie zonder dat ik het hitteschildje aan gort sla om dat er ook in te krijgen? Ik ben even zonder ideeën .

Groet

Ton

via mijn mobieltje

Wat bedoel je met "Ik krijg de laatste mm er niet in"

Je bent aan het monteren en het stuk aangelaste pijp past niet in de collector?Is afslijpen dan geen optie? Of de demper is niet op zijn plaats te krijgen? Foto?

• Author

Pijpje past als een handschoen. Maar hij gaat er net niet helemaal in. Er blijft ca 1 a 2 mm over bij de lamellen van de collector waar nog lucht door ontsnapt en herrie. Ook krijg ik daardoor het op 'oog' niet bij de ophangbeugel. Dat is wel essentieel dacht ik

Vraag me nu af of de bocht wel juist is. Zie foto.

Ik ben nu geneigd om naar BOR TE rijden

via mijn mobieltje

http://img.tapatalk.com/d/14/06/18/vevynybu.jpg

• Author

Helaas niet Gibbel, we hebben het er in gekregen maar nu blijkt de hoek niet goed te zijn. Dus bu toch op zoek naar een andere uitlaat. Eerst maar kijken of die ene bij BOR er nog is.

Groet

Ton

via mijn mobieltje

• Author
Helaas, Bor heeft niets. Vanmiddag naar Ureterp om in levende lijve te zien of daar iets nets bij zit. Daar hebben ze verschillende dempers liggen.

Op marktplaats.nl staan nieuwe bichten voor ST1100 in RVS voor 265euro. Denk niet dat je giedkoper gaat vinden?

Gewwoon RVS bichten ST1100 intikken....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik weet niet of het links of rechts is maar GSI-utje heeft nog een rechtse liggen, misschien nog wel een linkse ook.

Verstuurd vanaf mien wriefcomputer

Ton ,

las dan toch gewoon een dun stukje buis op de collector waar deze net in past.

Voorzie 2 of 4 gleuven in de buis zodat je er een klem op kan schroeven.

Ik heb dit met mijn st 1100 vroeger ook zo gedaan en zonder probleem.

• Author

Ik ben geslaagd. Redelijk nette uitlaat op de kop getikt. Wel een beetje prijzig :(

Blijkt er verschil te zitten tussen verchroomd en mat. Gelukkig had ik de oude verchroomde bij me.

Alleen jammer dat het eerste pijpje dat erop gelast was de juiste diameter had. Omdat de Honda dealer die ik belde voor de uitlaatbeugel mij zei dat er verder niets nodig was en dat de uitlaat gasdicht zou zijn na montage, heb ik er een ander iets groter pijpje erop laten lassen. Resultaat : past niet meer. Nu blijkt dat er een grafietbus tussen moet van 2 mm. Had ik dat maar geweten. Dan was ik al klaar geweest voor veel minder geld.

Maar goed. Grafietbus is besteld en dit weekend alles monteren.

Dank allemaal voor het meedenken en het geven van alle tips.

via mijn mobieltje

• Author

Het heeft even geduurd maar gisteren was eindelijk de grafietbus binnen. Ik heb hem gelijk in de collector geplaatst en de demper gemonteerd! Een werkje van niks, binnen 10 minuten klaar.

Kun je raden wat ik daarna ben gaan doen...... even een heerlijk uurtje sturen :)

Ik ben weer helemaal blij en mobiel:mrgreen: