Jump to content
  • Moderators

hi folks

ben sinds kort in het bezit van een pan st1100,, overstap gemaakt van een jamerdaikhemha, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb,wat een fijne fiets om te rijden:)

afijn druk bezig geweest om de fiets weer in goede staat te krijgen en van de week nieuwe banden dan is ie bijna klaar.

ik hoop hier nog een hoop te leren en te lachen

• Replies 53
  • Views 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

• Author
  • Moderators

ik heb hiervoor een maxim xj 700 en een xj 750 gehad en dan de fj 1200

ik dacht dat dat al heel was maar het staat niet in vergelijking met de pan ik moet snel temperen want ik heb niet eens in de gaten dat ik 120 rijd

maar eerlijkheidhalve het was wel een kanon van een machine

Wereld van verschil he Elmo.

Ik heet op het FJ forum gewoon Evabosch. Niet echt een nick name:-)

Achteraf is de pan een machine die veel makkelijker rijdt. Je gooit hem heerlijk de bocht in en de trekkracht in lage toeren is geweldig, dat waren voor mij de grootste verschillen.

• Author
  • Moderators

hallo eefje

ja dat is echt een wereld van verschil ik was eerst beetje zo van zal niet echt veel uitmaken maare een mens kan zich vergissen he. echt heerlijk en dan hebben we niet eens over het verbruik want heb er nu 180 km op staan en een kwart tank leeg.de meeste meters liegen nog wel eens:mrgreen:

hallo eefje

... dan hebben we niet eens over het verbruik want heb er nu 180 km op staan en een kwart tank leeg.de meeste meters liegen nog wel eens:mrgreen:

Reken je niet te rijk. De eerste 100 km blijft de benzinemeter op vol staan. Pas daarna komt er beweging in. Mijn realiteit is dat ik ongeveer 480 km op een tank kan rijden voor het reservelampje echt structureel blijft branden. Mijn verbruik, woon-werk vooral snelweg, is 1:20.

Jouw kwart tank en 180 kilometer veronderstelt een actieradius van 720 km. Ik zou het heel knap vinden als je dat lukt omdat je dan een verbruik van 1:28 zou halen en die waarde heb ik nog nooit gehoord voor een ST1100. Dat past eerder bij de recente NC700.

Hoe dan ook. Veel plezier met je aankoop.

Van harte welkom.

Wel grappig dat er panrijders zijn die eerst een FJ1100 hebben gereden.Tot die groep behoor ik ook. Een paar jaar terug heb ik een FJ 1100 gehad en die stond 8 weken later weer te koop.

Deze st1100 blijft nog wel een poosje in mijn bezit.

Veel plezier met je Pan en hier op het forum.

Ton

Elmo hartelijk welkom !

Ik heb ook een FJ1200 gehad, zonder ABS

Het verbruik lag als het geheugen me niet in de steek laat rond de 1 op 10 :rolleyes:

Wel 140 pk maar moeizaam door een bocht te sturen ;)

ik heb zelf

12 jaar de xj 900 f gehad dus wel aardig tevreden daarna de fj 1200 tja wat heb je dan mmm ketting dat is minder

en daar na alleen maar st 1100 gereden sinds een jaar of 9

1 jaar tussen door een vfr 750 gehad maar ja foutje

en nu weer de st 1100