Jump to content

extra rug steuntje voor vrouwlief

Toch maar een extra steuntje erbij gezet , anders ging de vakantie niet door .[ATTACH]1638[/ATTACH]

[ATTACH=full]1639[/ATTACH]

[ATTACH=full]1640[/ATTACH]

Featured Replies

nu nog een foto van de montage zonder koffer.
  • Author

Hij zit tussen het stalen en kunstof plaatje geklemd. Achterin zit een bout met een rubber ring waar de uitsparing omheen klemt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190N met Tapatalk

Jup, dat begreep ik bij het zien van de DIY beugel. Maar een plaatje voor wie met hetzelfde ding zit. ;)
  • 1 year later...
Ben eigenlijk best geïnteresseerd hoe dat steuntje er uit ziet maar als ik de bijlagen open dan krijg ik van alles te zien behalve het steuntje. Heeft iemand die plaatjes nog of doe ik soms iets verkeerd ?

Hoi Leon, (nu komt er een hele flauwe opmerking, gewoon negeren of er iets mee doen als je vrouw het leuk lijkt) Je kunt natuurlijk ook een morele steun in de rug geven als ze motorrijlessen gaat nemen. Als ze zelf motor kan rijden heeft ze dat steuntje niet nodig want dan rijdt ze op haar eigen fiets :).

Nu weer serieus. De nieuwe zadels van Corbin hebben een uitsparing waar je een ruggesteuntje in kan schuiven voor de bijrijder. Ik vind het best wel duur. Maar ja, dan heb je wel wat.

Voor meer info: Voor ST 1100:

http://www.buddyfashion.nl/store/N_frame.html?http://www.buddyfashion.nl/store/

Voor de ST1300:

http://www.buddyfashion.nl/store/N_frame.html?http://www.buddyfashion.nl/store/

Tommie heeft een Corbin zadel voor zijn lazy men Pan en hij heeft het steuntje voor zichzelf en is helemaal heppie de peppie. Nadeel: als hij mijn zoon achterop heeft moet het rugsteuntje er wel af. En het zit gemonteerd met een inbusbout, dus best wel lastig.

Ik denk: zelf laten rijden, is dat steuntje niet meer nodig:Biggrin

Tja, mijn vrouwtje die zelf motor zou gaan rijden is misschien theoretisch wel een optie maar er bestaat dan wel een relatief grote kans dat ik over niet al te lange tijd ook geen vrouwtje meer heb. Wellicht zou dit volgens sommigen het probleem ook oplossen maar dat is me wat al te rigoreus :D

De reden dat ik dat plaatje wilde zien is dat mijn vrouw graag een extra steun of kussen in de rug zou hebben want het standaard rugkussen van de topkoffer volstaat eigenlijk niet.

Ik heb al gegoogled maar zo langzamerhand denk ik dat dit waarschijnlijk een stukje maatwerk moet worden. Ik zit nu te denken aan om Wellpur traagfoam kussen wat al voorgevormd is voor de (onder-)rug te laten bekleden met leer. Voordat dat gebeurt wil ik het met een extra schuimrubber laag aan de achterkant een pasvorm geven die het naadloos laat aansluiten op de topkoffer. Vervolgens moet er nog een manier bedacht worden om het kussen makkelijk en snel te kunnen bevestigen tegen of los te maken van de topkoffer.

Misschien dat er forumleden zijn die hier al hele mooie oplossingen voor bedacht hebben. Dus zijn er ideeën dan hoor ik dat graag.

@Leon ben je bang dat je vrouw op je motor wegrijdt en niet meer terugkomt? ze kan waarschijnlijk ook de auto nemen.

of heb je weinig vertrouwen in de capaciteiten van je vrouw of de kunde van een rijschool?

Ook verantwoord rijden leer je op een goede rijschool.

En uit ervaring: het is heel leuk om met zijn tweeën ieder op je eigen motor te rijden. en lang leve de blauwe tand dus onderweg lekker kletsen met elkaar (Schubert C3 met SRCS)

Is evt een extra topkoffer geen idee die je aan kan passen plaat of rekje met je kussen erop en koffer wisselen klaar is klaraemoji15.png

Heb je daar toevallig ook ergens plaatjes van gezien ?

@Leon ben je bang dat je vrouw op je motor wegrijdt en niet meer terugkomt? ze kan waarschijnlijk ook de auto nemen.

of heb je weinig vertrouwen in de capaciteiten van je vrouw of de kunde van een rijschool?

Mijn vrouw heeft vele capaciteiten maar motorrijden hoort daar niet bij. Achterop vindt ze wel leuk maar ze heeft een zwakke rug dus vandaar wat extra's om haar ruggetje te verwennen.

Kletsen met elkaar gaan we ook doen en toevallig ook met een Schuberth en srcs , d.w.z. zodra de srcs'n binnen zijn want ik wilde persé de 2e versie en nu wacht ik al ruim 2 weken Sad.

Heb je daar toevallig ook ergens plaatjes van gezien ?

Mijn vrouw heeft vele capaciteiten maar motorrijden hoort daar niet bij. Achterop vindt ze wel leuk maar ze heeft een zwakke rug dus vandaar wat extra's om haar ruggetje te verwennen.

Kletsen met elkaar gaan we ook doen en toevallig ook met een Schuberth en srcs , d.w.z. zodra de srcs'n binnen zijn want ik wilde persé de 2e versie en nu wacht ik al ruim 2 weken Sad.

Sorry, ik wist niet dat het niet zelf rijden van je vrouw een medische reden had.

Misschien een stuk van een traagschuimkussen tegen de koffer plakken? en beplakken (spuitlijm) met een stukje leer of skai.

misschien staat er op amerikaanse sites nog wat. Die zijn ook erg op rugsteunen etc.

• 4 months later...

Lijkt niet 1,2,3 een aankleed kussen maar meer een kinderzitje voor in de auto.

Daarnaast viel het me op dat de bestuurder een heuptas op zijn rug draagt. Het lijkt mij tegen het naar voren glijden van de bijrijd (st)er.

Ik heb de topkoffer verschuifbaar gemaakt, vanwege de ruimte tussen ons en de koffer. Misschien ook een idee ?. Beetje frutselen met laderails onder je kofferbevestigings plaat.

Toedeledokie, Frans

Denk dat het een beetje link is dan Frans. Beetje rug druk van je passagier is de kans denk ik groot je achterop zittende goederen te verliezen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heb het zelf ook, ligt eraan wat voor soort rails je gebruikt natuurlijk. Als ik de koffer naar voor schuif kan ik er van binnenuit een bout door steken waardoor het weer geborgd zit.

Toedeledokie, Frans