Jump to content

Aandachtspunten 'kleine Pan'?

Hallo,

Een collega van mij is op zoek naar een Honda Deauville, met niet teveel kilometers. Om de prijs niet al te zeer op te jagen waarschijnlijk een 650 cc variant.

Zijn er voor deze motor specifieke punten waar op gelet moet worden voor een evt. aankoop?

Groets, Hans

Featured Replies

Het chroom is nogal roestgevoelig bij de 650 variant.

Let op balhoofdlagers.

Verder zijn mij geen specifieke punten bekend.

Heb er zelf een voor 1,5 jaar gehad en probleemloos 38.000 km mee gereden.

Brandstofpomp wil nog wel eens de geest geven, kan "doorgelust" worden.

Beter is een kleine mod uit te voeren dmv een diode over het kontaktpuntje van de brandstofpmp te zetten.

Is kontaktpunt erg ingebrand is er een vervangingssetje te vinden.

Verder eigenlijk een echte Honda, oftewel een betrouwbare motor.

• Author

Bedankt voor de input zover!

Wat die diode mod betreft: Is dat om hetzelfde principe als een diode die vaak "omgepoold" over de spoel in een relais wordt gezet (nl. om piekspanningen door de spoel af te voeren)?

Groets, Hans

Het uitlaatsysteem is zeeeeer gevoelig voor roest, vooral de einddemper, een vervangingsset is heel kostbaar.

Ook even letten op breukjes in de kopkuip op de bovenste bevestigingspunten van de kuipruit, een nieuwe kopkuip is erg duur.

Er bestaat wel een mooie RVS uitlaat voor de deau. Die heb ik destijds geplaatst na een kusje op een rotonde en de nodige roestvorming op het chroom.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk