Jump to content

Stroomverbruik op accesoirestand

Zoals al in de titel vermeld, wie kan me zeggen hoeveel stroom een ST1100 trekt wanneer je gewoon het contact opzet?

Dus zonder verlichting aan, niet draaiende motor, enkel de dashboardlampjes, en naar ik me heb laten vertellen de stroom die reeds naar de bobines loopt.

Ik heb het nog niet nagemeten, maar wanneer ik mijn contact opzet, zie ik mijn batterijspanning per seconde met 100mV zakken.

Is dit normaal?

Featured Replies

Hoi Chriska,

Dit is ook afhankelijk van wel/geen abs/tcs... die units zullen ook wel beetje stroom lusten.. zo ook het aanslaan van de benzinepomp etc.....

Ik zou zeggen; goede multimeter ertussen (eentje die tegen beetje veel stroom kan bij aanzetten van het contact) en meten.....

Anders bij contact aanzetten rechtstreeks verbinding maken van +pool op accu en daarna over multimeter. ..

Groet, PanPan

Ernstige spannngsdaling stopt ergen tussen de 12 en 13 V.

Als de spanning binnen een kwartier ondrr de 12v zakt is er reden tot gematgde ongerustheid

Als in die termijn de spaning richting dr 10v zakt is er een cel in de accu slecht.

Martin

• Author

Bedankt voor de reacties.

Ik ga spoedig eens de stroom meten die vloeit bij contact aan.

Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik vorige week zadelverwarming heb gemonteerd, en dat ik deze bij wijze van proef een vijftal minuten op het contact heb laten warmen zonder dat de motor draaide.

Zou ik de accu zo te diep hebben ontladen en om zeep geholpen?

Ter info verwarming is kleine 50Watt

• Author

??? 7amp??

Dan is het goed mogelijk dat ik mijn batterij te diep heb ontladen door het contact enkele minuten te laten opstaan met zadelverwarming er bij...

Weet iemand hoeveel Ampere de ST1100 trekt als je alle lampen aan hebt staan + knipperlicht met lopende motor ?

( evt. zonder+ met handvat verwarming , kan ik deze nog gebruiken ? )

Mijn multimeter kan tot 10 Amp. dus dat heeft niet zoveel zin.

Waarom vraag ik dit ?

Omdat ik de Koplamp heb doorgelust (2x Dimlicht) en wil weten of ik al tegen het kritische laadvermogen van de Dynamo zit .

Zou bij de oudere modellen een zwak punt zijn.

-

• Administrators

Het vermogen bij elkaar optellen

Een koplamp is 55 watt deze dus 2x 110 watt achterlicht 2x 5 watt is.ook 10 watt reken daar nog 15 watt bij voor dashboard lampjes en controle lampjes 135 watt 135 watt delen door 12 volt: 11,25 ampère is nog niet de helft van het vermogen van de dynamo

Verstuurd van mijn C6603

Okee dank je wel Rex ,

De ABS , Onsteking+Bobine verbruiken niks

of zit dat al in die 15 watt ?

Dan kan ik s'winters gewoon die Handvat Verwarming nog steeds gebruiken.