Jump to content

Ongeluk zit in een klein hoekje

Afgelopen vrijdag met een aantal collega's vertrokken voor een weekendje toeren in de Eifel. Helaas was dit voor mij een kort weekend. Uitwijken voor een collega die weggleed, deed mij ook op de grond belanden. Motor eindigt in greppel en ondergetekende op het asfalt. Resultaat gekneusde ribben, duim uit de kom en een stukje bot afgebroken daarvan. Al met al goed behandeld in Maastricht en donderdag controle op de banden tussen de duim en wijsvinger. Indien gescheurd, miet men dat nog even opereren. Hopelijk valt het allemaal mee. Motor valt mee. Linker valbeugelkap weg en spiegelkap gescheurd. Even dus op zoek naar vervangende onderdelen. Rest valt volgens mij mee. Motor is door anwb al weer netjes thuis gebracht. Misschien een ervaren forumlid eens een blik op laten werpen op meer schade. Kan ik zo niet zien. In ieder geval weer een les. Absoluut alleen maar kijken waar je naar toe wilt en niet waar je niet heen wilt. Deuk in ego zal ook even moeten herstellen. Rijden even niet met een gipspoot en pijnlijke ribben.

Sent from my eiPad using Tapatalk

Featured Replies

Damn dat is mooi KL@$#ten zeg ....

Die brommert is niet zo belangrijk als jij er maar weer snel bovenop bent...

Beterschap man....

Ai Peter,

Dat zijn van die dingen die je liever niet overkomt! Ik wil een spoedig herstel wensen en hoop dat het bijdraagt aan iets beters. Rustig aan man!

Groetjes

Zonneschijn76

veel sterkte peerke , tja dat zijn van die dingen die SPIJTIG genoeg gebeuren .

maar ik je hoofd zit je al met de herstelling , en dat is een goed voorteken :)

Sterkte peter, ik betrap me er ook er soms nog op naar de stoeprand te kijken, ipv van de bocht door te kijken.. Kan me goed voorstellen dat je in een paniek situatie naar de glijdende motor kijkt, ipv weg kijken. Wens je een snel herstel.!
  • Author

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. In ieder geval gisteren nieuw gips gekregen. Over 3 weken terug voor foto en controle banden en pezen. Motor staat weer op stal. Straks als ik weer hersteld ben op zoek naar een nieuwe kap voor de linkervalbeugel. Spiegelkap ook onderzijde beschadigd, maar zit er wel gewoon op. Even data afwachten voor vervanging distributieriem. Hoe dat moet gaan weet ik even niet. Voorlopig geen kracht in hand om te sleutelen. Volgens arts kan duim nog wel even duren voordat hij weer geheel gebruikt kan worden. Allemaal een fijn weekend en mooi en veilig seizoen. Groetjes. Peter

Sent from my eiPad using Tapatalk

Voor het vervangen van de riem komt ongetwijfeld een passende oplossing.

Eerst jij maar even herstellen ....

• 3 weeks later...
  • Author

Hoi luitjes. Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Uit de foto bleek dat de stand vd duim niet was zoals het hoorde. Mogelijke oorzaak is dat de banden en pezen de botten niet tegen elkaar aan trekken. Dus geheel nog niet stabiel genoeg. Nu dinsdag naar de plastisch chirurg die een en ander gaat bekijken. Mogelijk hersteld dit vanzelf of zal het geopereerd moeten worden. Nu een afneembare gipsspalk gekregen. Mag er echter tot bezoek chirurg er niet af. Ook wordt ik doorverwezen naar een pols en handencentrum voor revalidatie. Met andere woorden. Ik ben er nog niet van af. Groet aan allen.

Sent from my iPhone using Tapatalk