Jump to content

Band lek vanuit de rand van de band

Hai,

Me voorband is lek.

Er komt lucht onder de rand van mijn voorband vandaan, echt vanuit de naad tussen velg en band.

Kan dat door een externe reden komen of is er iets mis gegaan met het plaatsen van de voorband?

Morgen weet ik dat zeker, maar als dit onmogelijk is door een externe reden, breng ik de band weer terug naar bandenmeneer, waar ik me buik van vol heb.

Eerst me anti duik busje weg maken en dan beweren dat die er al niet meer inzat. Natuurlijk zat die er niet in, want ik kwam al met aanlopende wielen aan.....want als je die bout zonder het busje aandraait en met wat kracht, dan ga je niet je wiel kunnen laten draaien. Flapdrollen.

Als ik morgen de band eraf laat halen en er niks gevonden kan worden, kan deze dan gewoon terug worden geplaatst of is de rand nu teveel beschadigd?

Of is het gewoon kwestie van afwachten en gewoon proberen. Lekt die dan nog op de rand...en er is geen zichtbare reden, dan moet ik wel terug naar pruts en co.

Of ben ik nu kortzichtig?

groet

Dennis

Featured Replies

Als de band lekt tussen de velg en de band kan zijn dat de velg beschadigd is of dat er vuil in de velg zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

• Author

Hai Piet,

Thanks voor je antwoord.

Moet dus vuil zijn. Want de velg is niet beschadigt. wat er wel gebeurd is, dat ik haakse ventielen wilde hebben en hij een tweede keer de band eraf moest halen. Of hij daarna de band weer schoongemaakt heeft, nadat hij deze naast zich op de grond legde, weet ik niet....

Morgen laat ik hem eraf halen en checken.

groet

Dennis

Dat anti duik busje is toch de bovenste van de remklauw?

Hoe kun je die zo strak draaien dat de wielen aanlopen?

Wacht eerst even af wat de bandenman zegt misschien valt het mee.

Misschien de hiel van de band niet helemaal in de velgrand of zo.

• Author

Hai William,

nee, dat busje zit vast aan het antiduiksysteem wat weer vast zit aan je voorvork.

Daar wordt de remklauw aan bevestigd.

Busje dat je gebruikt gaat een imbus doorheen. Die imbus kun je op een gegeven moment niet meer doordraaien, omdat de bus dat voorkomt.

En daar zit ook de speling van je voorrem. Want daar kun je de remklauw bewegen, zit wat speling.

En zonder dat busje, kun je dus die imbus helemaal doordraaien zodat je klauw helemaal vastloopt op je schijf.

[ATTACH]1623[/ATTACH]

Ik heb sabra gesproken, die weet wat het is, kan het in leiderdorp laten fixen voor niks.

Dus ik denk dat jij helemaal gelijk hebt, wat betreft de hiel van de band.

(lag me de pest als me busje opeens uit de voorband valt.....hihihihihi)

groet

Dennis

Dit is iig het busje wat ik ook bedoelde.

Als je dat boutje zo hard aandraait dat het wiel gaat aanlopen kijk je echt niet wat je doet.

Ik denk dat ze de band weer even uit de velgrand drukken en met wat bandenzeep (of hoe het heten mag) weer op druk zetten.

• Author

Uhhh nou niet echt die velgrand en bandenzeep.....band is eraf gehaald en erop gezet en lekken. Alleen nu op een andere plek. Men dacht dat het ook aan de velg kom leggen en ik bleef de schuld aan de band geven.

Toen weer band eraf en velg bekeken, velg met ijzerborstel schoongemaakt, band erover heen, band op druk en met zeepsop checken.

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/va5ete5y.jpg

Dus weer lek.....band eraf en met heel fijn schuurpapier de velg geschuurd en helemaal

Schoongemaakt. Band erop en op druk gebracht.

Buiten weer zeepsop er tegenaan en voila

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/aqagahem.jpg

Nu lekken over een cm of 20.

Band eraf gehaald en een pirelli erop

gegooid. En die niet lekken he.

Dus velg is het niet. Wat ze vreemd vonden is dat er allemaal rubberen randjes, dwars op de rand van de pilot zaten.

Ik was in leiderdorp bij een motorzaak die bevriend zijn met sabra. Supergasten. Wordt meer gewerkt aan motoren dan ze willen verkopen, want er stonden 2 motoren binnen in de "showroom" en de rest stond buiten. Jongens hadden er sjoege van, dus ben blij met ze.

Inmiddels zit de pilot er weer op. Konden op dat moment geen lek meer vinden (schiet mij maar lek). Vrijdag naar sabra en daar gaan ze een nieuwe voorband plaatsen.

Lekt die ook, dan gaan we weer in overleg......

Zo blijf je bezig.

Groet

Dennis

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Author

Hai,

dit was http://www.ab-motoren.nl/.

Echt een superzaak. Grootste gedeelte is het sleutelgedeelte en je mag er gewoon bij staan tijdens de werkzaamheden en de jongens weten waar ze het over hebben.

Persoonlijk raad ik deze zaak aan bij een ieder, die iets moet hebben, wil weten, of what ever.

groet

Dennis

• 2 weeks later...

Misschien was de band niet helemaal goed geperst toen hij gefabriceerd werd.. een fabrieksfoutje met een gratis zakkie ergenis.

En dat verhaal van dat busje komt me erg bekend voor.. De nieuwe eigenaar van mijn vorige Pan had dat ook bij de bandenboer.. en dan stug volhouden dat ie er niet in zat he.. Nou ik wist het zeker omdat ik een week voor de verkoop mijn remklauw er nog af had gehaald en ik juist een likje extra vet op dat busje had gesmeerd...