Jump to content

Ik ben in het bezit van een GoPro Hero 3. Deze had ik bevestigd op het stuur van mijn Seven Fifty met een daarbij behorende steun.

Dat werkte prima, maar op mijn ST 1300 film ik dan alleen de klokkenwinkel, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.;)

Zijn er mensen die een GoPro hebben, en zo ja, hoe hebben ze deze bevestigd? Ik weet dat er zuignappen zijn, maar weet niet of dat de ultieme oplossing is.

Ik heb op internet een bevestiging gezien op de linkerspiegel, maar dat was op een ST 1100.

Featured Replies

Hoi,

Ik ben in het bezit van een GoPro Hero 3 en heb de zuignap ook in gebruik....

Zoals op de foto te zien kan hij prima op de neus, zit ontzettend goed vast al had ik voor de zekerheid er toch een extra kabeltje aan gemaakt voor het geval dat..... ver boven invorderingssnelheid rijbewijs gereden met de zuignap zonder enig probleem.

Echter heb ik uiteindelijk toch voor een andere oplossing gekozen, heb namelijk een RAM-mount geplaatst bij mijn linker spiegel.

Helaas heb ik daar zo geen foto van, wel eentje waarop je kan zien hoe het er dan uitziet.

Dit vooral gedaan om hem te kunnen bedienen, had toen nog geen "afstandbediening".

Maar ook sinds ik die wel heb zit hij eigenlijk altijd op die plek, de zuignag gebruik ik nu voor andere (creatieve) positie's of met vakantie op motoren van anderen zodat ik zelf ook eens op de film sta. ;)

Groeten Marco.

• Author

Marco,

Dank je wel voor de info en de foto. Het is me al een stuk duidelijker.

Ik ga voor de optie met de steun op de linkerspiegel als eerste. Kijken hoe de beelden worden. De optie van de zuignap hou ik als goede tweede.

Heb nog even wat foto's gemaakt van de steun bij de spiegel met GoPro bevestigd zoals hij op mijn motor zit....

Je ziet wel op deze manier een stukje van de motor maar ik persoonlijk vind dat zeker niet storend.

Wel heb ik dat mijn ruit niet geheel naar beneden kan als de GoPro gemonteerd is.

Eventueel een langere Ram-mount klem kan deze "problemen" oplossen.

Voorbeeld: Filmpje is stabiel, iedereen staat ervan te kijken hoe rustig het beeld is ondanks de wel hele hobbelige weg in het begin stuk en ter vergelijking een stukje (net?!?) asfalt op het einde..... (download het bestand want afspelen via Dropbox gaat niet echt lekker.... let op:121 Mb)

Groeten Marco.

• Author

Marco,

Dank je wel voor de foto's en het filmpje, super!:)

Ik zag ook dat je de afstandsbediening mooi had gemonteerd boven de handvatverwarming.:rolleyes: Als het goed is kan ik de mijne bedienen via de Wifi en mijn iPhone, kost alleen wat accu....

Ik ga dus ook voor de bevestiging aan de linkerspiegel. Komt goed!

Zal dan ook zeker wat foto's posten.

Klopt inderdaad dat het ook via de Wifi kan.

Sterker nog de afstand bediening werkt ook via Wifi. ;)

Ik had eerst ook het idee om het via mijn smartphone of I-pod te doen maar waar laat je dat apparaat tijdens het rijden en niet onbelangrijk, waterdicht....

Met mijn vrouw achterop hebben we ook zo wel gereden, bediende zij de camera maar die rijd niet altijd mee.:cool:

En inderdaad kost het dan nogal wat batterijcapaciteit van je gsm of I-pod.

Daarom uiteindelijk er toch maar voor gekozen om een afstandbediening erbij te kopen (heb een Silver-edition, die heeft standaard geen afstandbediening, die heeft een black-edition alleen) en moet zeggen nog geen moment spijt van gehad.

Gebruik mijn telefoon overigens wel om de camera te monteren, zeker op plekken waar de camera voor de eerste keer wordt bevestigd.

Via je smartphone kun je dan namelijk meteen het beeld goed bekijken en de camera "bijstellen".

Groeten en succes.

Marco

• Author

Marco,

Ik wacht op bericht van de maker van de steun. Deze zal dan ook links aan de spiegel worden gemonteerd.

Verder gebruik ik de iPhone ook inderdaad om te kijken of ik goed beeld heb, verder niet.

Zal zeker ook foto's posten.

Fijn Paasweekend!

• 4 weeks later...