Jump to content

Lees en huiver. Aanslagen op motorrijders

Featured Replies

Wat een mafkees.

Uit dergelijke acties spreekt veel frustratie. Uiteraard is dergelijk eigenmachtig optreden waarbij anderen bewust in gevaar gebracht worden nooit goed te keuren. Echter, misschien wijst het er ook op dat een zekere mate van recreatiedruk sommigen tot onbezonnen acties aanzet. Dat is jammer.

Een collega met wie ik een kamer op kantoor deel verwoordde laatst ook al zo'n hekel aan motorrijders te hebben omdat ze het plezierig fietsen op dijkweggetjes voor deze collega verpesten. Een opmerking waarbij ik me heel veel kan voorstellen en ook wel enige plaatsvervangende schaamte voel. Ook al rijd ik alleen woon-werk verkeer, ik voel me dan toch aangekeken op het gedrag van anderen. Gedrag waar ik soms ook van baal want net als wielrenners kunnen motorrijders in een groep mij soms iets te veel plaats innemen. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Hier in het centrum van Rotterdam ontpopt zich ook een forse ergernis.

In een zonnig weekend rijden groepjes motorrijders door de stad zonder db killers en bij het rode licht lekker gassen tot in de toerenbegrenzer.

Deze jongens maken ook niet bepaald positieve reclame voor onze hobby.

laat me raden,..bragandbroos of hoe die groep precies ook mogen heten.

Je moet wel erg gestoord zijn om dat te doen :(

Al heb ik het idee dat sommige motorrijders ook flink gestoord zijn, er worden niet voor niets steeds meer wegen afgesloten in het weekend voor motoren. Jammer, we hebben zo'n een leuke hobby.

Wat is dat nou voor ziek gedrag daar in de eifel!!!

Je gaat toch niet iemands leven in gevaar brengen omdat je een irritatie hebt?

Oog om oog, tand om tand. We zijn toch geen beesten?!!!

Verder geen frustraties hier hoor :D

Tsja wat is er op te zeggen,

Dader pakken en op laten ruimen met emmer en borsteltje. Lekker sopje erbij.

Aansluitend de hele pas laten vegen en een schop onder z'n kont als ie niet snel genoeg is.

En als ie dat goed heeft gedaan ergens achter hangen en vervolgens voorttrekken.

Doet ie het nooit meer.

Dat opruimen van die pas is wel gebeurd na een regenbuitje.

Eigenrichting is niet goed maar milieuvervuiling mag ook niet

• Author

Deze week is in de Eifel wederom op een aantal plaatsen olie op de weg aangebracht, vooral in bochten.

Olie op de bij motorrijders favoriete wegen in Duitsland speelt al een aantal jaren in Beieren. Daar is al een dode (motorrijder) gevallen.

Nu is de Eifel erbij gekomen.

In de laatste gevallen is geen afgedankte motorolie gebruikt, maar hydraulische olie. Die olie(film) is veel hardnekkiger en ook moeilijker waar te nemen.

Derweil appelliert die Polizei an Motorradfahrer, momentan besonders vorausschauend und vorsichtig zu fahren. Sie bittet alle Verkehrsteilnehmer, die Augen offen zu halten und verdächtige Beobachtungen – auch weitere Ölspuren – zu melden. Hinweise können über den Notruf Telefon 110, unter Telefon 0241 / 9577-0 oder bei jeder Polizeidienststelle gemeldet werden.

• Administrators
Aan beide zijden zijn er mensen niet goed bezig. Olie op de weg is natuurlijk helemaal van de ratten en w.m.b. directe poging tot moord. Maar mensen die het stadium van kleppers tussen de wielen van hun fiets nooit helemaal te boven zijn gekomen en dus maar de dempers van hun motor afmoeren solliciteren in mijn mening ook naar een pak op hun donder!

Helemaal mee eens Nosegear.

Je zou er maar wonen en iedere keer wordt je rust verstoord door alles wat niet op Pan lijkt.

Denk eraan als je naar Duitsland gaat met een paar van deze lawaaiboys

als je er geen db killer in heb zitten en ze houden je aan dan kun je ter plaatse

de motor laten staan en je motor wordt in beslag genomen en ben je hem kwijt,

en je krijgt er nog een bekeuring overheen, dit allemaal door een nieuwe wet in

Duitsland met ingang van 1 April en dit is geen grap, hoorde ik van een hotel-

eigenaar in Sauerland.