Jump to content

Bij het ronddraaien van het voorwiel een slepend geluid van de blokken tegen remschijven, ik weet dat dit een beetje hoort.

Maar als ik het voorwiel een beste slinger geeft staat hij binnen 3 omwentelingen weer stil, dit lijkt mij wel erg snel, ook vertonen remschijven een wat glazig oppervlak.

Vandaag blokken er al uitgehaald en de boel gereinigd, maar probleem blijft zich voordien.

nou wil ik morgen de bussen eruit halen en schoonmaken + de keerring, alleen weet ik niet wat ik met de middelste bus moet doen zit deze op het achter rempedaal aangesloten? zo ja heeft deze ook een apart reservoir waar remolie bijgevuld moet worden i.v.m. het ontluchten, of wordt deze bijgevuld d.m.v. van het reservoir van de achterremschijf?

ik hoop dat iemand mij spoedig van informatie kan voorzien.

Is het raadzaam om gelijk nieuwe keerringen te plaatsen, of om oude te herplaatsen, weet iemand misschien het bestelnummer van deze keerringen ?

Featured Replies

Robert

3 omwentelingen valt best mee hoor. Als je wilt reinigen hoef je de cupjes niet helemaal te verwijderen. Gewoon met iets er tussen verder naar buiten drukken en goed schoonmaken. Daarna zuurvrij vet er op en voorzichtig weer terug duwen. De blokken en de rest goed schoonmaken. De middelste is inderdaad degene die je met de achterrem bediend. Die heeft boven het rempedaal achter de zijkap een klein reservoir.

Ha ha, allemaal van Henk geleerd, misschien heeft iemand nog een toevoeging :D:D

Niks meer aan toe te voegen Freek...

Het is inderdaad een kwestie van goed reinigen en nieuw vet in je glijpennen en het geleide asje van je blokken goed schoonmaken en een likje kopervet erop smeren... et als de achterkant van je remblokken ( dus de kant die tegen je cups aan zit...)

Blokken kun je rustig lekker opborstelen met een staalborstel aan beide zeiden.