Jump to content

hoe maak je je voorvorken roestvrij...goedkoop en blinken

Hai,

gister tip gehad van een vriend van Luc:

Gewoon stuk aluminium folie pakken, beetje coca cola erop en wrijven maar. Alle roest van me vorken af. Binnen nog geen 30 seconden.

Dan met een droge doek wat autosol erover heen...en geloof mij, blinkie blinkie blink!

groet

Dennis

Featured Replies

Dan bewaar ik me aluminium folie, van me lunch pakketje ha ha ha ! Maar zonder gekheid, het werkt perfect. Zelf mogen aanschouwen.

( natuurlijk bij de fiets van Dennis, die van mijn blinken al:mrgreen:)

• Author

zelfs die van mij blinken nu!!! :mrgreen:

Ben wezen googlen en het dit schijnt echt betere resultaten voor mensen dan dat ze gaan poetsen met chrome poets spul.

• Author

Maakt niet uit, want je pakt gewoon een stuk folie, dat lekker in elkaar frommelen en dan cola erbij.

Feit dat je het in elkaar moet frommelen, is als je te weinig folie pakt, dit erg snel scheurt.

Je maakt er eigenlijk een soort van keukendoekje van. Beetje cola en klaar.

@Marccc; op alles wat van chroom kun je dat gebruiken. En dat gaat glimmen....Zelfs mijn voorvorken gingen glimmen....:mrgreen:

PS: aluminiumfolie heeft heen voor of achterkant. Glimmende en doffe gedeelte is niks meer dan het resultaat hoe het gefabriceerd was. Lang leve "ijsstrijd" op Ned 3. Feit dat mijn zoontje mij hierop wijst, maakt dat wij ons moeten schamen.:mrgreen:

Zie foto wat ik bedoel met keukendoekje van maken.

Bron foto: Koekel.

[ATTACH]1428[/ATTACH]

ik heb het geprobeerd op verweerde croom die ik nog liggen had , en ja het begint te blinken !! maar bv op de vorkbenen , die altijd op en neer gaan langs de dichtingen gaan .

hoelang houd dat ongeveer ??

als het zo goed werkt is dat de uitvinding van de eeuw :)

• Author

Marccc,

dat is een kwestie van proberen.

Helaas, geen uitvinding van de eeuw. Truukje bestaat al erg lang:mrgreen:

groet

Dennis

• 1 month later...

mmmmm. interesting storie..

Ik kende het dus niet.. Heb ik van de week mezelf de pestpokke staan te poetsen met Wondersteen, alweer Wondersteen?, ja alweer.

Ik ga deze truuk zeker proberen op mijn uitlaten aan de onderkant he.

Waarom aan de onderkant? Ik vertrouw blind op wondersteen. Over 14 dagen in echt nog maar een pot meenemen, want de mijne is half leeg.