Jump to content

Ongeloveloos. :confused: Bied ik aan, dit weekend, bij een paar mensen de distributieriem te vervangen.

Dan verwacht ik dat men gewoon op de motor naar mij toe komt rijden.

Maar nee, kennelijk bang voor overmatige slijtage van zijn "banden", als

je de Bridgestone BT 023 zo wilt noemen, wordt deze gebracht.:eek:

Het moet toch niet gekker worden. Gaat toch niet iedereen doen zeker.

Dan wordt het druk in de straat !! :p

:ugeek:

http://img69.imageshack.us/img69/9200/xg7v.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/5651/19r9.jpg

Featured Replies

Als die van mij gedaan moet worden kom ik wel ff naar jou toe dan! Als je tijd en ruimte hebt en ik uitgevonden heb waar o waar of mijn distributie spullen zijn gebleven???

Niet handig een motor vastsjorren op zn jiffy.

Dat klapt nogal op het frame tijdens de rit dus vooral niet doen met een alu frame.

(sorry heb het oog van een berger nog niet achter mij kunnen laten)

Ik bedoelde niet doen met een stalen frame en helemaal niet met aluminium.

Er zal met een 1100 niet veel gebeuren maar waarom neem je risico.

Ok. Dus ik hoef deze niet te laten nalopen, behalve dat ik me jiffy goed ga checken.

Ps: motor heeft sinds tijden niet meer zo goed gereden!!! Wat wil je ook...reed op michelin of dunlops nu. Lag vreselijk stabiel op de weg en geen slijtage na 100 meter rijden :mrgreen:

Zal even kort uitleggen wat er aan de hand was, voordat met honingbijtje, mijn honnieponnie, mijn knuffie Luc, weer verhalen gaat vertellen, vanuit zijn alter ego Dries Roelvink. Daar zullen we alleen last van hebben.

Heb me radiator schoongemaakt, opgeleukt etc.

Bij het terugzetten van de radiator, meteen de thermostaat nagekeken en toen direct vervangen........ Thermostaat vervangen duurt trouwens niet langer dan 5 minuten.Let wel, wil je je slang "loswrikken" als die zo vastgekoekt zit als bij mij, gebruik dan een kunststof voorwerp om het voorwerp tussen de slang en de tuut te krijgen.Gewoon een platte kunststof wigje.

(Ik deed het met een kleine, vlijmscherpe platte schroevendraaier, omdat wat er ook gebeuren zou, die slangen zouden toch worden vervangen, dus het interesseerde me geen bal. Ben dus we door een slang gegaan, en dus tadaaa, gaatje, daar kit opgegooid, tape erover heen........ En aangekomen in Rotterdam dacht de kit en de tape: weet je wat: Hasta la vista.)

Wat ik toen aantrof schijnt te zijn veroorzaakt te zijn door twee verschillende koelvloeistoffen te gebruiken, tijdens zijn 24 jarige leeftijd.

En dat natuurlijk goed schoongemaakt...

Blok gaat ook doorgespoeld worden, door aan de zijkanten onder cilinders de bouten los te maken en met warm water dit te spoelen.

Daarnaast gelijk de radiator aangepakt en onder de kunststof beschermkap nog wat extra bescherming aangebracht.....heel simpel....gewoon een ronde vuilnisbak die van gaas gemaakt is.

Enige vreemde is dat bij het schoonmaken van de witte knop aan de onderkant van de radiator, er een blauwe kleur naar boven kwam. Denk dat deze ooit blauw geweest is?????

Dennis, ik stel me toch vragen dat je de radiateur binnen in ook zo proper hebt kunnen maken vanwege de fijne kanaaltjes.

Ge zijt anders goe bezig.

Lang leve de compressors...en warm water....

Morgen of overmorgen gaan de bouten eruit die onder de cilinder zitten, om het blok te spoelen....dat ook met warm water.

Alleen telkens die radiator spoelen met water maakt anders geen verschil.

Of de kanaaltjes echt zo "proper"zijn Marc, dat weet ik niet. dat ze een stuk schoner zijn, is wel een feit. Of dit voldoende is????

Dennis, je kan de ontstopper eerst even testen met een oude aangekoekte slang. Even kijken wat het doet ?

Man ik zie nu pas de fotos lijkt wel een open rio..:confused:. Denk inderdaad dat de mix van oude koelvloeistof en nieuwe long life geen goede keuze was. Daarom heb ik gekozen voor de ouderwetste blauwe. Dan gewoon elk jaar even verversen.

gr cees