Jump to content

Parkeer op een parkeerplaats met betaald parkeren.. Waar laat je het kaartje ?

Tweede : parkeren op de stoep, vaak mag het wel .. twee weken geleden kreeg ik een waarschuwing dat dit niet zou mogen . volgens is at per gemeente geregeld of niet?

Groet,

Hans

• Replies 55
  • Views 9.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Kaartje hou je bij je en daarmee kan je achteraf de parkeerboete ongedaan proberen te maken.

De regel is dat parkeren op de stoep mits geen overlast geen probleem is.

• Author

Dat eerste klinkt alsof je er niet altijd goede ervaringen mee hebt.

Wordt er dan niet gezegd dat je niet kan aantonen dat je het kaartje zelf hebt betaald?

Geldt 2 in alle gemeenten is is dit een plaatselijke regeling?

Het papiertje stoppen ze tussen buddy en tankcover bijvoorbeeld.

Ga maar een keertje foutparkeren op Scheveningen. :(

Ik heb voor mijn koekblik yellowbrik. Voorwaarde bij deze methode is wel dat je de kaart tegen het raam hebt geplakt voor de parkeerwacht. Deze moet namelijk controleren of ik op dat moment de kaart geactiveerd heb voor die parkeerplaats war ik sta. Dit geld dus ook voor de motor en wie zegt mij dan dat iemand anders de kaart niet weg haalt. Waar hij dan vervolgens niets aan heeft omdat de kaart geactiveerd wordt d.m.v. een app met persoonlijke code.

Nog zo iets, mijn vrouw stuurt vanmiddag een sms of ik na mijn werk nog even langs de Albert Heijn wil voor een boodschap. Natuurlijk wil ik dat wel maar 150 parkeervakken, en allemaal met zo'n mooie blauwe streep er voor. Waar laat ik m'n parkeerschijf op de motor zonder dat een ander er mee vandoor gaat?

Ik brik niet, ik rij een St1100.

Ik heb met lessen theorie ( 5 jaar geleden ) geleerd dat je met de motor NIET in een betaald parkeer vak mag staan.

De reden was dat je teveel ruimte in nam ten opzichte van een auto, en je kaartje kon je nergens laten.

Daardoor parkeren op de stoep, en zorgen dat je niemand hindert.

Maar misschien is dit beleid al weer verandert, zijn vast wel forum leden die dit kunnen vertellen.;)

nee beleid is eigenlijk onveranderd. alleen sommigen plaatsen voeren mondjes maat ook betaald parkeren voor motoren in. Lees de plaatselijke APV. Het mobiel betalen maakt dit nu gemakkelijker.

Als dit voor de motor gaat gelden dan ook voor de fiets die op dezelfde stoep staat. Eerlijk is eerlijk.

In B mag je wel met de motor parkeren op een autoparkeervak met max 3 motoren.

Waarvan één motor hoeft te betalen, het betaalbewijs moet men dan wel kunnen laten zien als er een ( proces:mrgreen: ) boete word opgesteld.

In een hoop gemeenten waaronder Rotterdam hoef je die kaart niet achter de ruit te plakken daar scannen ze je kenteken.

Formeel mag de motor niet op de stoep en wel in het (betaald) parkeervak.

Sommige gemeentes (b.v. Amsterdam) hebben in het parkeerbeleid geformuleerd dat tegen motorfietsen die geparkeerd staan op de stoep, niet wordt opgetreden, mits de motor geen gevaar of hinder oplevert. Dat geldt echter alleen voor de BOA van parkeerbeheer, een politieagent (AO) kan nog steeds een bon uitschrijven, die is niet gehouden aan het gemeentelijke parkeerbeleid.

In andere gemeentes (b.v. Valkenburg a/d Geul en Scheveningen) wordt er strikt gehandhaafd. Motor op de stoep is subiet een bon.

Hoe de verschillende gemeentes ermee omgaan, dat kun je vaak vinden op internet, bij APV of parkeerbeleid.

Loot probeert al een aantal jaren in het Motorplatform parkeren op de stoep legaal te krijgen, maar tot nu toe zijn er weinig medestanders.

• Administrators
't Is van de ratten dat zoiets per APV geregeld mag worden. Het is toch niet reëel dat iemand bij aankomst in net eender welk dorp eerst de APV gaat opvragen om te zien wat de lokale verkeersregels zijn!?!? Landelijk is afgesproken dat we rechts rijden, en landelijk hoort er (in mijn boerenoptiek althans) een gelijke parkeerregeling te zijn ..
  • 2 months later...

Blijft echt heel vreemd. De wet en de theorie die bij motorexamen hoort. Ben het eens met Cees. Regels zijn bizar. In een blauw vak mag je staan, volgens het theorie examen dat ik 7 jaar geleden gedaan heb. Het is heel simpel: zet dat ding gewoon ergens neer op een stoep, want ik heb geleerd dat dat ding op de stoep mag staan.

@Nose: willen ze dat we rechts gaan rijden, moeten ze wel die magneten uit de eerste 2 linkse banen halen, want dat verkeer zit echt met een magnetisch veld verbonden met die rijbanen. En haal nu niet rechts in...zelfs niet als je gewoon je baan houdt, 120 rijdt en je plots iemand rechts inhaalt die 90 op een 120 weg rijdt. Jawel dan zit je fout.

Ps: alleen als je motor kapot is, mag je er niet mee op fietspaden of voetpaden lopen. Want je bent en blift bestuurder en moet je dus op de weg lopen.

Ga asjeblieft geen discussie met mij aan over deze zaken, maar met het CBR. Dit soort vragen had ik fout, want je bent gewoon verplicht op de weg te lopen. Ze kunnen lekker me rug op. Lijkt steeds meer op een mickey mouse land hier. Regels om regels die weer regels in stand houden wegens regels die niet volgens de regels gaan.....dus wat hier staat, was simpelweg de waarheid 7 jaar terug.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

RVV 1990, artikel 2 lid 2:

De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren

Dan ben je voetganger en geen bestuurder.

De rijbaan is dan verboden gebied evenals het fietspad, je hoeft geen helm op en ook geen rijbewijs te hebben.

Je bent dan verplicht de regels voor voetgangers te volgen, dus met je motor lopen op het voetpad of op de stoep.

Of dat altijd handig is, dat is een tweede.

Dat zijn de regels in Nederland. In andere Europese landen is het weer anders geregeld, daar blijf je bestuurder.

Lang leve Eur Opa.

Tijdens theorie ook nog meegekregen dat je lopend met de motor een helm op moest en op de rijbaan moest lopen.

Maar ff zonder gekheid, alles boven de 250cc daar ga je toch niet meer mee lopen. Bij pech laat je hem staan en regel je hulp.

Rijinstructeurs en kennis van verkeerstheorie gaat ook niet altijd goed samen.

Zelfs één van de organisaties die zich bezighoudt met de opleiding en certificering van rijinstructeurs leert verkeerde zaken. Door een bevriende rijschoolhouder werd ik op een dergelijke misser gewezen. Ik heb toen een e-mail naar IBKI gestuurd, gewezen op de fout met als referentie het bijbehorende arrest van het gerechtshof in Leeuwarden.

Ik kreeg ook netjes antwoord: "Wij gaan niet in discussie met niet leden van onze organisatie."

Onlangs heb ik nog bij een rijschoolhouder theorie-examen gedaan (door de motorclub georganiseerd).

Bij één van de vragen stond het bord "autoweg" op de presentatie.

Vraag: "Hoe snel mag je hier rijden?"

Dat antwoord heb ik overgeslagen. Want dat is zonder nadere aanduiding niet te zeggen.

Het antwoord dat als juist werd gegeven luidde: "100 km/h."

Dat is dus niet juist, want dat geldt alleen voor een autoweg buiten de bebouwde kom.

Binnen de bebouwde kom geldt 50 km/h of anders (70 km/h) indien door een verkeersbord wordt aangegeven.

"Stom," zei de rijschoolhouder, "Ik heb dat examen nog wel van een rijschoolhouders-organisatie gekocht."