Jump to content

Hallo,

Vandaag weer even met de pan op stap geweest en dat was heerlijk :-)

Maar nu viel me op dat wanneer ik rem op de motor (dus vertragen terwijl ie nog in de versnelling staat) ze wat ploft, soms luider dan anders. Waar kan dat van komen? Kan het zijn dat ze teveel brandstof krijgt?

Wat me namelijk al langer opvalt is dat ik bij stoplichten enzo wel eens zo'n benzinelucht ruik. Dat gecombineerd met het gegeven dat ze niet echt zuinig is (+/- 1:14) wekt bij mij de indruk dat er rijkelijk benzine vloeit.

Het hoeft niets met elkaar te maken te hebben natuurlijk, maar het zou mee niets verbazen.

Hoe zien jullie dit?

Featured Replies

check ook even de afdicht dopjes waar je de carb-tune op aansluit. De dopjes scheuren wel eens, en trekt dan valse lucht.

Kom je trouwens ook achter met de remreiniger erover te spuiten bij stationair toerental.;)

Gaat ie juist niet armer lopen als die rubbers gescheurd zijn?

1:14 is wel wat dorstig. Dat haalde die van mij met Volvo brandstofpomp niet eens toen ik er nog geen drukregelaar tussen had zitten.

Dat ploffen doet die van mij ook, hoort er een beetje bij geloof ik

Om het ploffen zou ik me niet zo'n zorgen maken hoor.. Ik denk dat elke 1100 dat wel doet zo nu en dan.

Neemt niet weg dat een controle op luchtdichtheid van de kelken geen kwaad kan.

In de loop der jaren worden ook de slangetjes onder invloed van wisselende temperaturen enzovoort wat hard en dat kan scheurtjes veroorzaken.

Een grondige controle kan dus beslist geen kwaad.

En niet vergeten na het eventueel vervangen van kelken en/of slangetjes wel even de carbs (laten) tunen.

• 2 weeks later...
  • Author

Sorry dat ik hier nog niet eerder op ben teruggekomen. Ik weet nog niet precies wat het is, maar dit helpt mij zeker wel. Wel gaf Ozzy aan hier even naar te gaan kijken wat heel fijn is.

Allen, tot zover bedankt voor het meedenken!