Jump to content

Vriendjes en vriendinnetjes,

Twee weken geleden na 7 jaar een dode accu......ff google geraadpleegd en kwam de yuasa ytx14-bs tegen (in mijn beleving het beste merk voor onze Pan) voor 57,50 euries bij mlmparts.com.......heb hem inmiddels thuis en prima levering. Niet veel geld voor deze accu........TIP !!!!

Gr

Rowdy

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Featured Replies

En besteld ;), Vanmorgen opeens bij het starten ( na aangekomen te zijn op me werk ) , hoor ik tik, zie de lampjes flauw uitgaan. Komen langzaam weer op na , en bij starten weer weg. Accu gemeten , 12,7 volt. Hmm, lijkt genoeg. Bij het starten zakt hij in naar zo 3 a4 volt, en klimt langzaam weer naar 12 volt. Voorlopig eerst de accu even vervangen. Dan gelijk even de laadspanning meten voor de zekerheid.

Beetje jammer, hou je de accu op de druppellader de afgelopen maanden. Lijkt alles goed, stopt hij er als nog mee.:(. Het model is een Unibat CBTX14. Maar 2 jaar meegedaan.

Maar ben blij met de snelle levering en de prijs Ad . Top !!, maakt veel goed.:)

Rowdy

Heb een VMF accu voor € 31,--

betere tip.

Ad

Ja IDD maar als ik dan ga kijken voor een versie voor de ST1100 moet ze wel dubbel zoveel kosten????

Perfecte accu. Makkelijk te vullen met bijgeleverde flacons. Na een dag doorladen, accu geplaatst. Start weer zo als ik gewent ben, nog bedankt Ad. !!

we kunnen er niet omheen dat € 31 euri voor een vmf accu zeker geen normaal prijsje is

doe mij er dan ook maar 4

kan dat ad ? (Ad1993pan)

• 5 months later...

En ja hoor, mijn accu heeft ook de geest gegeven. Twee weken geleden ermee naar Lelystad en terug (60 km), kom thuis zet de motor even op de jiffie om in de garage een kliko weg te halen van de plek waar mijn brommert thuishoort. ik stap weer op maar vergeet de jiffie in te klappen dus de motor slaat af. Niks aan de hand denk je dan maar bij het starten alleen geratel. Oke, accu leeg denk je dan en dus de lader erop. Een dag later start ik de motor en ja hoor geen probleem, hij springt gelijk aan.

Maar goed, door het slechte weer en vanwege mijn werk heb ik de afgelopen 2 weken niet gereden dus het starten ging zojuist niet al best. Erger nog, zelfs met doorstarten lukte het niet om hem aan de praat te krijgen. Na ongeveer 10 á 20 seconden doorstarten even gestopt, nieuwe poging...... en ja, weer geratel. Mijn conclusie is dan ook dat de accu op is.

Goede raad is duur dus ff zoeken naar 'Accu' op het forum en wat zie ik hier, Ad heeft een accu voor € 31,- in de aanbieding. Dus..... bij deze :)

Dag Ad (Ad1993pan) ,

Kan ik bij jou een accu bestellen voor st1100 uit 1991?

Groet en alvast dank

Ton