Van de week heb ik een lampje vervangen. Toen ik de ruit en het boven deel van het dashboard gedemonteerd had zag ik drie draden die niet met elkaar verbonden waren. Na deze weer met elkaar verbonden te hebben begon het ABS lampje te branden.
Met behulp van Henk zijn schema over het uitlezen van ABS storingen kwam er code 1 uit.
fout in de front modulator cranck angle sensor system.
Na wat ingelezen te hebben op deze storing kwam ik er achter dat deze voor kan komen wanneer er problemen met de wiellagers zijn. Laat er nou net afgelopen zomer in Almelo nieuwe lagers geplaatst zijn omdat de oude er (bijna) niet meer in zaten. Ik dacht 1 en 1 is hopelijk de oplossing en hoef ik alleen te resetten.
Zo gezegd zo gedaan.
Als ik de motor start dan blijft het ABS lampje branden.
Dus ik denk 1 het probleem is niet opgelost of 2 er is nog een ander probleem.
Nogmaals de storingstest doen.
Hierbij brand het lampje eerst 3 sec. waarna hij dan de foutcode aangeeft d.m.v. knipperen.
Het lampje brand 3 sec. maar nu dus geen knipperend lampje.
Dus ik denk weer geen foutcode maar mijn ABS lampje blijft wel branden.
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Van de week heb ik een lampje vervangen. Toen ik de ruit en het boven deel van het dashboard gedemonteerd had zag ik drie draden die niet met elkaar verbonden waren. Na deze weer met elkaar verbonden te hebben begon het ABS lampje te branden.
Met behulp van Henk zijn schema over het uitlezen van ABS storingen kwam er code 1 uit.
fout in de front modulator cranck angle sensor system.
Na wat ingelezen te hebben op deze storing kwam ik er achter dat deze voor kan komen wanneer er problemen met de wiellagers zijn. Laat er nou net afgelopen zomer in Almelo nieuwe lagers geplaatst zijn omdat de oude er (bijna) niet meer in zaten. Ik dacht 1 en 1 is hopelijk de oplossing en hoef ik alleen te resetten.
Zo gezegd zo gedaan.
Als ik de motor start dan blijft het ABS lampje branden.
Dus ik denk 1 het probleem is niet opgelost of 2 er is nog een ander probleem.
Nogmaals de storingstest doen.
Hierbij brand het lampje eerst 3 sec. waarna hij dan de foutcode aangeeft d.m.v. knipperen.
Het lampje brand 3 sec. maar nu dus geen knipperend lampje.
Dus ik denk weer geen foutcode maar mijn ABS lampje blijft wel branden.
Herkend iemand dit of heeft het ook gehad?
groet,
Edo