Jump to content

Ervaringen bluetooth systemen icm Schuberth C3

Momenteel heb ik een Chinavision setje op mijn C3 gemonteerd maar het geluid hiervan houdt niet over (boven 60km/uur is het geluid te zacht om nog verstaanbaar te zijn, zowel bij mezelf als mijn vrouw die achterop zit). Door de relatief korte microfoon zit de unit ook tegen de schuif van het zonnevizier aan.

Nu ben ik aan het kijken naar een ander systeem wat wel z'n werk doet.

Logische keuze zou het SRC systeem van Schuberth zijn. Mijn vrouw heeft geen Schuberth dus dan zou ik moeten combineren met een Cardo. Totale kosten ruim €400... :eek:

Voor de prijs van een SRC (of minder) heb je echter ook een twin set van Cardo of Midland.

Heeft iemand hier ervaring mee, zeker icm de C3?

Featured Replies

De nieuwe smh10 van Sena kan ook verbinden met andere merken. Dus ook met de src.

Ik heb sinds kort ook een c3.

Mijn ervaring is dat alles wat je aan een c3 vast wil maken wat lastiger is.

Mijn Sena plakken gaat niet omdat de helm niet vlak is op die plek en naast de knop voor zonnevizier.

Gr William

Ik gebruik zelf de Cardo Q2 Pro in combinatie met de Schuberth C3, deze zit gewoon met de klem beugel iets naar achteren bevestigd.

[ATTACH]1275[/ATTACH]

Voor een Sena smh5 of 10 zijn andere montagesetjes te krijgen met een losse microfoon smh a0302. Ik wil zelf ook kijken of dit gaat passen.
  • Author

@woonjas,

is de microfoon dan wel lang genoeg?

Ik 'vouw' 'm nu onder de rand en kinflap door en dan wordt 't al aardig krap

http://img.tapatalk.com/d/14/03/09/3yma2uba.jpg

Dit is met dat losse montageset binnenkort ga ik het bestellen en proberen.

Nou ja binnenkort!!

• Author

dit ziet er wel goed uit. Die micro aan dat kabeltje had ik nog niet gezien.

Zo kan je'm netjes wegwerken zonder de microfoon om de rand van dehelm te hoeven vouwen.

@woonjas,

is de microfoon dan wel lang genoeg?

de microfoon loopt bij mij buiten/onderlangs en eindigt net iets uit het midden. werkt verder gewoon goed.

• Author

Afgelopen weekend heb ik via MP een Schuberth SRC systeem 'op de kop getikt'.

Kost nog genoeg maar iig geen losse unit meer aan de zijkant van mijn helm.

Voor mijn vrouw nog een Cardo Q2/3/4.... zien te scoren en dan zijn we weer rond.

Bedankt allemaal voor de reacties!

• 2 weeks later...

Icm jabra BT3030 die je zonder problemen onder de kraag van bv je schubert plakken, wat mij weer op het idee brengt op zo een ding open te "breken" (vet cool woord) en desnoods in een zelf gefabriceerd stukje kunststof te verwerken. welk je kan voorzien van grotere knoppen etc etc. Ipv van zo een kraag te kopen die 2 miljoen euro kost voor een schubert. Gaat nergens over die prijzen. Hebben ze nu ook voor Shoei...moet ook 3 miljard ofzo kosten....

Ik zeg geen groepsaankoop: ik zeg groepsaankoop en groepsknutselmiddagje! Onder het genot van Andre Hazes, bakkie leur, stoere verhalen van wie dan ook en klaar is bluetoetje.

Ik rijd al een jaar of 3 rond met een interphone F4 setje in/aangebouwd aan mn shoei integraal en mn systeem helm, erg goed set, goed te koppelen met navi, telefoon e.d.

Tot180kmh goed te verstaan , aanrader, wellicht ook voor de shubert

Verzonden vanof mien eifeun